LAS PRÁCTICAS SOCIALES DEL MAESTRO DE EDUCACIÓN MEDIA Y SU COMPRENSIÓN DESDE LA TEORÍA DE PIERRE BOURDIEU
Introduction: The aim of this article is to explore the notions of field, capital, habitus and illusio, constitutive tools of Pierre Bourdieu's constructivist structuralism, and to highlight their epistemological value when analyzing middle school education from a social perspective. The catego...
Saved in:
Main Author: | Gómez Marrugo, Edie |
---|---|
Format: | Digital |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2025
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/2095 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
- Similar Items
-
Prácticas sociales, maestros y educación media en Bogotá: Social practices, teachers, and middle school education in Bogota
By: Gómez Marrugo, Edie
Published: (2024) -
El absentismo durante la emergencia sanitaria y social Covid Sar-19 en estudiantes de educación media escolar y la incidencia del capital cultural y económico.
By: Toledo Aguilar, José David, et al.
Published: (2023) -
Análisis de los factores socioculturales del profesor que se asocian a la brecha digital y sus creencias sobre el uso de las tecnologías en el aula de clase
By: Dávila Rubio Carlos Alberto
Published: (2024) -
Social practices, teachers, and middle school education in Bogota: Prácticas sociales, maestros y educación media en Bogotá
By: Gómez Marrugo, Edie
Published: (2024) -
¿Qué leen los profesores de la Universidad de Sonora? Un estudio sobre la lectura como práctica cultural en profesores
By: Tarazón Ruíz, Flor Alejandra, et al.
Published: (2021)