Enseñanza-aprendizaje de la multiplicación a través del juego simbólico
In the first years of school there are several difficulties that children encounter as they advance in the subjects. One of the most obvious is learning multiplication, since the step from adding and subtracting to multiplying involves a procedural change that can affect student performance, which c...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8128 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812647837785128960 |
---|---|
author | Fonseca Rico, Gina Katherine |
author2 | Vizcaino Arevalo, Diego Fabian |
author_facet | Vizcaino Arevalo, Diego Fabian Fonseca Rico, Gina Katherine |
author_sort | Fonseca Rico, Gina Katherine |
collection | DSpace |
description | In the first years of school there are several difficulties that children encounter as they advance in the subjects. One of the most obvious is learning multiplication, since the step from adding and subtracting to multiplying involves a procedural change that can affect student performance, which can lead to a lack of motivation and disinterest in mathematics. |
format | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-8128 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2023 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-81282024-10-09T23:03:10Z Enseñanza-aprendizaje de la multiplicación a través del juego simbólico Fonseca Rico, Gina Katherine Vizcaino Arevalo, Diego Fabian Multiplicación juego simbólico contexto estrategia didáctica aprendizaje significativo 510 10.23 F676e Multiplication symbolic game context didactic strategy meaningful learning In the first years of school there are several difficulties that children encounter as they advance in the subjects. One of the most obvious is learning multiplication, since the step from adding and subtracting to multiplying involves a procedural change that can affect student performance, which can lead to a lack of motivation and disinterest in mathematics. En los primeros años de escolaridad son varias las dificultades que los niños encuentran al ir avanzando en las temáticas. Uno de los más evidentes es el aprendizaje de la multiplicación pues el paso de sumar y restar a multiplicar conlleva un cambio procedimental que puede afectar el desempeño del estudiante que puede derivar en una falta de motivación y desinterés por las matemáticas. Licenciado(a) en Matemáticas Pregrado Presencial Monografía 2023-06-28T20:38:46Z 2023-06-28T20:38:46Z 2023-06-05 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8128 Arias, D., & Torres, E. (2017). Unidades didácticas herramientas de la enseñanza . Revista Noria. Ausubel, D. (1968). Psicología educativa, un punto de vista cognoscitivo. Nueva York: Holt, Rinehart y Winston. Bermejo, V. (2010). Cómo enseñar matemáticas para aprender mejor . Págs. 114-117. Blasco, R. (2017). Matemátcias, vida cotidiana y juego. [Tesis de pregrado, Universidad Internacional de La Rioja]. Repositorio Institucional Universidad Internacional de La Rioja. Calvo, A. (2018). Enseñanza de la multiplicación a través del juego.[Tesis de pregrado, Universidad de Valladolid]. Repositorio Institucional Universidad de Valladolid. Págs. 8-9. Cardona, L., & Uribe, C. (2019). El aprendizaje de la multiplicación a través de la resolución de problemas en el grado tercero, un aporte a la escuela de hoy en Colombia. [Tesis de pregrado, Universidad de Antioquia]. Repositorio Institucional Universidad de Antoquia. Constitución Política de Colombia. (1991). Artículo 27. Colombia: Legis Couso, D., Cadillo, E., Perafan, G., & Aduriz, A. (2011). Unidades didácticas en ciencias y matemáticas. . Bogotá: Cooperativa editorial magisterio . D'amore, B. (2017). ¿Cuál es la utilidad de las matemáticas en la vida cotidiana? XXI Congreso Colombiano de Matemáticas. Bogotá: Universidad Nacional de Colombia. Diaz, F., & Hernández, G. (1999). Estrategias docentes para un aprendizaje. México: McGraw Hill instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Licenciatura en Matemáticas Facultad de Educación Bogotá - Sur |
spellingShingle | Multiplicación juego simbólico contexto estrategia didáctica aprendizaje significativo 510 10.23 F676e Multiplication symbolic game context didactic strategy meaningful learning Fonseca Rico, Gina Katherine Enseñanza-aprendizaje de la multiplicación a través del juego simbólico |
title | Enseñanza-aprendizaje de la multiplicación a través del juego simbólico |
title_full | Enseñanza-aprendizaje de la multiplicación a través del juego simbólico |
title_fullStr | Enseñanza-aprendizaje de la multiplicación a través del juego simbólico |
title_full_unstemmed | Enseñanza-aprendizaje de la multiplicación a través del juego simbólico |
title_short | Enseñanza-aprendizaje de la multiplicación a través del juego simbólico |
title_sort | ensenanza aprendizaje de la multiplicacion a traves del juego simbolico |
topic | Multiplicación juego simbólico contexto estrategia didáctica aprendizaje significativo 510 10.23 F676e Multiplication symbolic game context didactic strategy meaningful learning |
url | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8128 |
work_keys_str_mv | AT fonsecaricoginakatherine ensenanzaaprendizajedelamultiplicacionatravesdeljuegosimbolico |