Una metáfora recorre el mundo

The article examines the role of metaphors regarding the development and the teaching of science in general and of economic science in particular. Examples from physics and biology are discussed and the “invisible hand” metaphor is briefly analyzed in the context of Adam Smith political economy and...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Martínez, Luis Ricardo
Formato: Digital
Lenguaje:spa
Publicado: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2018
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/510
Etiquetas: Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
_version_ 1812644968352710656
author Martínez, Luis Ricardo
author_facet Martínez, Luis Ricardo
author_sort Martínez, Luis Ricardo
collection OJS
description The article examines the role of metaphors regarding the development and the teaching of science in general and of economic science in particular. Examples from physics and biology are discussed and the “invisible hand” metaphor is briefly analyzed in the context of Adam Smith political economy and Milton Friedman positive economy.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-510
institution Revista PAPELES
language spa
publishDate 2018
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-5102021-11-08T01:38:39Z A metaphor is haunting the world Una metáfora recorre el mundo Martínez, Luis Ricardo metáfora pedagogía economía metaphor pedagogy economic science The article examines the role of metaphors regarding the development and the teaching of science in general and of economic science in particular. Examples from physics and biology are discussed and the “invisible hand” metaphor is briefly analyzed in the context of Adam Smith political economy and Milton Friedman positive economy. El artículo explora el rol pedagógico de las metáforas en la construcción y enseñanza de las ciencias en general, y en la economía en particular. Se muestran ejemplos de esta discusión en la física y la biología, y se analiza brevemente la metáfora de la “mano invisible” en relación con el fundamento epistemológico en la economía política de Adam Smith y en la economía positiva de Milton Friedman. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2018-07-02 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/510 10.54104/papeles.v10n19.510 Papeles; Vol. 10 No. 19 (2018); 40-47 Papeles; Vol. 10 Núm. 19 (2018); 40-47 Papeles; v. 10 n. 19 (2018); 40-47 2346-0911 0123-0670 10.54104/papeles.v10n19 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/510/437 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle metáfora
pedagogía
economía
metaphor
pedagogy
economic science
Martínez, Luis Ricardo
Una metáfora recorre el mundo
title Una metáfora recorre el mundo
title_alt A metaphor is haunting the world
title_full Una metáfora recorre el mundo
title_fullStr Una metáfora recorre el mundo
title_full_unstemmed Una metáfora recorre el mundo
title_short Una metáfora recorre el mundo
title_sort una metafora recorre el mundo
topic metáfora
pedagogía
economía
metaphor
pedagogy
economic science
topic_facet metáfora
pedagogía
economía
metaphor
pedagogy
economic science
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/510
work_keys_str_mv AT martinezluisricardo ametaphorishauntingtheworld
AT martinezluisricardo unametaforarecorreelmundo
AT martinezluisricardo metaphorishauntingtheworld
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros