La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria
This paper is presented an accompanying proposal in the first steps of new teachers at the Training Institute de Bariloche, Argentina (continuing education). In addition, a reflection on the productions and the evaluation done by teachers was written. This program proposes to promote higher levels o...
Saved in:
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Digital |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2014
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/211 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812644936184496128 |
---|---|
author | Aibaceta, Gricelda Moscato, Mónica Schnersch, Ana |
author_facet | Aibaceta, Gricelda Moscato, Mónica Schnersch, Ana |
author_sort | Aibaceta, Gricelda |
collection | OJS |
description | This paper is presented an accompanying proposal in the first steps of new teachers at the Training Institute de Bariloche, Argentina (continuing education). In addition, a reflection on the productions and the evaluation done by teachers was written. This program proposes to promote higher levels of professionalism from the first steps of employment, to provide support tools that facilitate teaching practices in line with the theoretical and methodological foundations of initial and individual institutional requirements where they are inserted. |
format | Digital |
id | revistas.uan.edu.co-article-211 |
institution | Revista PAPELES |
language | spa |
publishDate | 2014 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | ojs |
spelling | revistas.uan.edu.co-article-2112021-07-19T17:08:56Z The construction methodology in the teaching of natural sciences: Proposal for continuing education beginning teachers in primary education La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria Aibaceta, Gricelda Moscato, Mónica Schnersch, Ana Profesores Principiantes Enseñanza de las Ciencias Naturales Construcción Metodológica beginners Teachers science education construction Methodology This paper is presented an accompanying proposal in the first steps of new teachers at the Training Institute de Bariloche, Argentina (continuing education). In addition, a reflection on the productions and the evaluation done by teachers was written. This program proposes to promote higher levels of professionalism from the first steps of employment, to provide support tools that facilitate teaching practices in line with the theoretical and methodological foundations of initial and individual institutional requirements where they are inserted. En este trabajo se presenta una propuesta de acompañamiento en sus primeros pasos de inserción laboral a profesores principiantes egresados del Instituto de Formación Docente de Bariloche, República Argentina (educación continua). Además, se realiza una reflexión sobre las producciones y la evaluación elaborada por los docentes. Con este acompañamiento se propuso favorecer mayores grados de profesionalidad desde los primeros pasos de inserción laboral, para brindar las herramientas que posibiliten sostener prácticas de enseñanza acordes con los fundamentos teóricos y metodológicos de la formación inicial y a los requerimientos institucionales particulares en donde se insertan. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2014-02-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/211 Papeles; Vol. 5 No. 10 (2013); 42-52 Papeles; Vol. 5 Núm. 10 (2013); 42-52 Papeles; v. 5 n. 10 (2013); 42-52 2346-0911 0123-0670 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/211/171 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
spellingShingle | Profesores Principiantes Enseñanza de las Ciencias Naturales Construcción Metodológica beginners Teachers science education construction Methodology Aibaceta, Gricelda Moscato, Mónica Schnersch, Ana La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria |
title | La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria |
title_alt | The construction methodology in the teaching of natural sciences: Proposal for continuing education beginning teachers in primary education |
title_full | La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria |
title_fullStr | La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria |
title_full_unstemmed | La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria |
title_short | La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria |
title_sort | la construccion metodologica en la ensenanza de las ciencias naturales propuesta de formacion continua a profesores principiantes en educacion primaria |
topic | Profesores Principiantes Enseñanza de las Ciencias Naturales Construcción Metodológica beginners Teachers science education construction Methodology |
topic_facet | Profesores Principiantes Enseñanza de las Ciencias Naturales Construcción Metodológica beginners Teachers science education construction Methodology |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/211 |
work_keys_str_mv | AT aibacetagricelda theconstructionmethodologyintheteachingofnaturalsciencesproposalforcontinuingeducationbeginningteachersinprimaryeducation AT moscatomonica theconstructionmethodologyintheteachingofnaturalsciencesproposalforcontinuingeducationbeginningteachersinprimaryeducation AT schnerschana theconstructionmethodologyintheteachingofnaturalsciencesproposalforcontinuingeducationbeginningteachersinprimaryeducation AT aibacetagricelda laconstruccionmetodologicaenlaensenanzadelascienciasnaturalespropuestadeformacioncontinuaaprofesoresprincipianteseneducacionprimaria AT moscatomonica laconstruccionmetodologicaenlaensenanzadelascienciasnaturalespropuestadeformacioncontinuaaprofesoresprincipianteseneducacionprimaria AT schnerschana laconstruccionmetodologicaenlaensenanzadelascienciasnaturalespropuestadeformacioncontinuaaprofesoresprincipianteseneducacionprimaria AT aibacetagricelda constructionmethodologyintheteachingofnaturalsciencesproposalforcontinuingeducationbeginningteachersinprimaryeducation AT moscatomonica constructionmethodologyintheteachingofnaturalsciencesproposalforcontinuingeducationbeginningteachersinprimaryeducation AT schnerschana constructionmethodologyintheteachingofnaturalsciencesproposalforcontinuingeducationbeginningteachersinprimaryeducation |