La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria

This paper is presented an accompanying proposal in the first steps of new teachers at the Training Institute de Bariloche, Argentina (continuing education). In addition, a reflection on the productions and the evaluation done by teachers was written. This program proposes to promote higher levels o...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Aibaceta, Gricelda, Moscato, Mónica, Schnersch, Ana
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2014
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/211
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812644936184496128
author Aibaceta, Gricelda
Moscato, Mónica
Schnersch, Ana
author_facet Aibaceta, Gricelda
Moscato, Mónica
Schnersch, Ana
author_sort Aibaceta, Gricelda
collection OJS
description This paper is presented an accompanying proposal in the first steps of new teachers at the Training Institute de Bariloche, Argentina (continuing education). In addition, a reflection on the productions and the evaluation done by teachers was written. This program proposes to promote higher levels of professionalism from the first steps of employment, to provide support tools that facilitate teaching practices in line with the theoretical and methodological foundations of initial and individual institutional requirements where they are inserted.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-211
institution Revista PAPELES
language spa
publishDate 2014
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-2112021-07-19T17:08:56Z The construction methodology in the teaching of natural sciences: Proposal for continuing education beginning teachers in primary education La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria Aibaceta, Gricelda Moscato, Mónica Schnersch, Ana Profesores Principiantes Enseñanza de las Ciencias Naturales Construcción Metodológica beginners Teachers science education construction Methodology This paper is presented an accompanying proposal in the first steps of new teachers at the Training Institute de Bariloche, Argentina (continuing education). In addition, a reflection on the productions and the evaluation done by teachers was written. This program proposes to promote higher levels of professionalism from the first steps of employment, to provide support tools that facilitate teaching practices in line with the theoretical and methodological foundations of initial and individual institutional requirements where they are inserted. En este trabajo se presenta una propuesta de acompañamiento en sus primeros pasos de inserción laboral a profesores principiantes egresados del Instituto de Formación Docente de Bariloche, República Argentina (educación continua). Además, se realiza una reflexión sobre las producciones y la evaluación elaborada por los docentes. Con este acompañamiento se propuso favorecer mayores grados de profesionalidad desde los primeros pasos de inserción laboral, para brindar las herramientas que posibiliten sostener prácticas de enseñanza acordes con los fundamentos teóricos y metodológicos de la formación inicial y a los requerimientos institucionales particulares en donde se insertan. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2014-02-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/211 Papeles; Vol. 5 No. 10 (2013); 42-52 Papeles; Vol. 5 Núm. 10 (2013); 42-52 Papeles; v. 5 n. 10 (2013); 42-52 2346-0911 0123-0670 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/211/171 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle Profesores Principiantes
Enseñanza de las Ciencias Naturales
Construcción Metodológica
beginners Teachers
science education
construction Methodology
Aibaceta, Gricelda
Moscato, Mónica
Schnersch, Ana
La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria
title La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria
title_alt The construction methodology in the teaching of natural sciences: Proposal for continuing education beginning teachers in primary education
title_full La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria
title_fullStr La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria
title_full_unstemmed La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria
title_short La construcción metodológica en la enseñanza de las Ciencias Naturales: Propuesta de formación continua a profesores principiantes en educación primaria
title_sort la construccion metodologica en la ensenanza de las ciencias naturales propuesta de formacion continua a profesores principiantes en educacion primaria
topic Profesores Principiantes
Enseñanza de las Ciencias Naturales
Construcción Metodológica
beginners Teachers
science education
construction Methodology
topic_facet Profesores Principiantes
Enseñanza de las Ciencias Naturales
Construcción Metodológica
beginners Teachers
science education
construction Methodology
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/211
work_keys_str_mv AT aibacetagricelda theconstructionmethodologyintheteachingofnaturalsciencesproposalforcontinuingeducationbeginningteachersinprimaryeducation
AT moscatomonica theconstructionmethodologyintheteachingofnaturalsciencesproposalforcontinuingeducationbeginningteachersinprimaryeducation
AT schnerschana theconstructionmethodologyintheteachingofnaturalsciencesproposalforcontinuingeducationbeginningteachersinprimaryeducation
AT aibacetagricelda laconstruccionmetodologicaenlaensenanzadelascienciasnaturalespropuestadeformacioncontinuaaprofesoresprincipianteseneducacionprimaria
AT moscatomonica laconstruccionmetodologicaenlaensenanzadelascienciasnaturalespropuestadeformacioncontinuaaprofesoresprincipianteseneducacionprimaria
AT schnerschana laconstruccionmetodologicaenlaensenanzadelascienciasnaturalespropuestadeformacioncontinuaaprofesoresprincipianteseneducacionprimaria
AT aibacetagricelda constructionmethodologyintheteachingofnaturalsciencesproposalforcontinuingeducationbeginningteachersinprimaryeducation
AT moscatomonica constructionmethodologyintheteachingofnaturalsciencesproposalforcontinuingeducationbeginningteachersinprimaryeducation
AT schnerschana constructionmethodologyintheteachingofnaturalsciencesproposalforcontinuingeducationbeginningteachersinprimaryeducation
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros