Revisión narrativa sobre la gamificación en Educación Física: desde la “puntificación” hasta la gamificación adaptativa: Narrative Review of Gamification in Physical Education: From “Pointification” to Adaptive Gamification
Introduction: Gamification is presented as a tool that offers potential solutions to the decline in student motivation. However, the current evidence base is inconclusive and presents discrepancies, which makes it challenging for educators who wish to implement it to identify critical sources of inf...
Guardado en:
Autores principales: | Tudela-Petit, Mario, Marco-Ahulló, Adrià, García-Massó, Xavier |
---|---|
Formato: | Digital |
Lenguaje: | spa eng |
Publicado: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2024
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1975 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
- Ejemplares similares
-
La gamificación en la clase de Educación Física como estrategia didáctica de motivación académica en la República Dominicana : Gamification in the Physical Education Classroom as a Didactic Strategy for Academic Motivation in the Dominican Republic
Por: Bennasar-García, Miguel Israel
Publicado: (2021) -
Gamification in the Physical Education Classroom as a Didactic Strategy for Academic Motivation in the Dominican Republic: La gamificación en la clase de Educación Física como estrategia didáctica de motivación académica en la República Dominicana
Por: Bennasar-García, Miguel Israel
Publicado: (2021) -
La gamificación y su relación con la toma de decisiones en educación: una revisión sistemática
Por: Hernandez Muñoz, Andrea Yiseth
Publicado: (2025) -
Entrhogam blog, an efl teaching material based on gamification to sixth grade learners.
Por: Piñeros Hincapie, Christian David
Publicado: (2021) -
Gamification as a didactic alternative for the reflection of the ethics of consumption in the framework of the social sciences
Por: Burbano, Alexander, et al.
Publicado: (2021)