Revisión narrativa sobre la gamificación en Educación Física: desde la “puntificación” hasta la gamificación adaptativa: Narrative Review of Gamification in Physical Education: From “Pointification” to Adaptive Gamification
Introduction: Gamification is presented as a tool that offers potential solutions to the decline in student motivation. However, the current evidence base is inconclusive and presents discrepancies, which makes it challenging for educators who wish to implement it to identify critical sources of inf...
Saved in:
Main Authors: | Tudela-Petit, Mario, Marco-Ahulló, Adrià, García-Massó, Xavier |
---|---|
Format: | Digital |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2024
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1975 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
- Similar Items
-
Tendencias de la Educación Ambiental en el Contexto de la Educación Básica y Media de Colombia en los Últimos Diez Años. 2010 – 2020.
By: Martínez Lalinde, Brayan Hernán
Published: (2022) -
La gamificación en la clase de Educación Física como estrategia didáctica de motivación académica en la República Dominicana : Gamification in the Physical Education Classroom as a Didactic Strategy for Academic Motivation in the Dominican Republic
By: Bennasar-García, Miguel Israel
Published: (2021) -
Gamification in the Physical Education Classroom as a Didactic Strategy for Academic Motivation in the Dominican Republic: La gamificación en la clase de Educación Física como estrategia didáctica de motivación académica en la República Dominicana
By: Bennasar-García, Miguel Israel
Published: (2021) -
Plan de negocio para la implementacion de un e-commerce para la produccion y venta de bisuteria artesanal.
By: Zetabobo Molina, Jazmin
Published: (2021) -
Caracterización del desarrollo proyectado a nivel portuario y logístico en Cartagena para el período 2018-2022
By: Posso Pertuz, Oswaldo Enrique, et al.
Published: (2021)