Didáctica de lectura de cómics en el aula: una propuesta para la formación inicial docente: Didactics of Reading Comics in the Classroom: A Proposal for Initial Teacher Training
Introduction: The reading of multimodal texts, specifically comics, requires that teachers in training have knowledge of the disciplinary-didactic domains for their teaching. However, in the current educational context, research has shown that they do not have the essential knowledge to use comics i...
Saved in:
Main Authors: | Jiménez Arriagada, Victoria, Bañales Faz, Gerardo |
---|---|
Format: | Digital |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2024
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1959 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
- Similar Items
-
El cómic, una estrategia pedagógica que fortalece el pensamiento crítico en el aprendizaje de las ciencias sociales, para los estudiantes del Liceo Español Pérez Galdós
By: Guarnizo Gordillo, Adriana Patricia
Published: (2021) -
Experiencias TIC en la Educación Inicial en Colombia durante la Pandemia: Análisis de Desafíos y Oportunidades.
By: Beltrán Forero, Valentina, et al.
Published: (2023) -
Experiencias TIC en la Educación Inicial en Colombia durante la Pandemia: Análisis de Desafíos y Oportunidades.
By: Beltrán Forero, Valentina, et al.
Published: (2023) -
¿Cómo enseñar a los estudiantes de grado 1101 del Colegio Campestre Monte Verde IED que los procesos históricos se presentan de manera simultánea en los diferentes continentes tomando como referencia a Japón, Reino de España y la Provincia de Tunja entre 1560 a 1570?
By: Rivera Ballesteros, Sebastián Camilo
Published: (2021) -
Students’ beliefs: Multimodal texts as pedagogical tools in foreign language learning.
By: García León, David Leonardo, et al.
Published: (2021)