Restaurante self service (SIMUL COOK)

The proposal of this business plan is to create the design of a restaurant that seeks innovation, in the cities of Paipa and Sogamoso according to the quality of the service, in the food offered, but above all it is intended to differentiate itself from others, as it offers something innovative that...

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Main Authors: Albarado Moreno, Karen Dayana, Izquierdo Cardenas, Juan Esteban
Other Authors: Parra Rocancio, William Antonio
Format: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2022
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6952
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description The proposal of this business plan is to create the design of a restaurant that seeks innovation, in the cities of Paipa and Sogamoso according to the quality of the service, in the food offered, but above all it is intended to differentiate itself from others, as it offers something innovative that is the fact that customers consider preparing their own food. This restaurant is in process with advances in the collection of gastronomic information in order to provide good quality food to customers. The objective is to achieve a competitive space and be an innovative business of quality in the area to have a good positioning at departmental and national level. Finally, this proposal will be ratified by a market study to survey the potential market and the acceptance of products and services to be provided, until the decision is made to continue with the development of de project the proposed expectations thanks to the basis of the surveys conducted among the population, using an appropriate sample size.
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spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-69522024-10-09T22:55:49Z Restaurante self service (SIMUL COOK) Albarado Moreno, Karen Dayana Izquierdo Cardenas, Juan Esteban Parra Rocancio, William Antonio Innovación Gastronomía Negocio Servicio y publicidad Innovation Gastronomy Business Service and Publicity The proposal of this business plan is to create the design of a restaurant that seeks innovation, in the cities of Paipa and Sogamoso according to the quality of the service, in the food offered, but above all it is intended to differentiate itself from others, as it offers something innovative that is the fact that customers consider preparing their own food. This restaurant is in process with advances in the collection of gastronomic information in order to provide good quality food to customers. The objective is to achieve a competitive space and be an innovative business of quality in the area to have a good positioning at departmental and national level. Finally, this proposal will be ratified by a market study to survey the potential market and the acceptance of products and services to be provided, until the decision is made to continue with the development of de project the proposed expectations thanks to the basis of the surveys conducted among the population, using an appropriate sample size. La propuesta de este plan de negocios es crear el diseño de un restaurante que busca la innovación, en los municipios de Paipa y Sogamoso de acuerdo a la calidad del servicio, en la comida que se ofrece, pero sobre todo se pretende que se diferencie de los demás, ya que se ofrece algo innovador que es el hecho de que los clientes consideren preparar su propia comida. Este restaurante está en proceso con avances en la recopilación de información gastronómica para así dar una buena calidad de alimentos a los clientes. El objetivo es lograr un espacio competitivo y ser un negocio innovador de calidad de la zona para tener un buen posicionamiento a nivel departamental y nacional. Finalmente, esta propuesta se ratificará por un estudio de mercado para sondear el mercado potencial y la aceptación de productos y servicios a brindar, hasta tomar la decisión de seguir adelante con el desarrollo del proyecto o hasta terminar con las expectativas propuestas gracias a fundamentos de las encuestas realizadas a la población, utilizando un tamaño de muestra apropiado. Contador(a) Público(a) Pregrado Presencial Monografía 2022-09-07T15:14:12Z 2022-09-07T15:14:12Z 2021-11-29 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6952 Arteaga, K. J. Z., Arteaga, K. J. Z., Zambrano, L. M. V., & Quintero, F. Á. L. (2020). INOCUIDAD GASTRONÓMICA Y SUS EFECTOS EN LA ATENCIÓN AL TURISTA BALNEARIO BRICEÑO CANTÓN SAN VICENTE. Uleam Bahía Magazine (revista científica multidisciplinaria) E-ISSN 2600-6006, 1(2), 106-122. Cárdenas Tabares, F. (2019). Proyectos turísticos. Localización e inversión. Clavijo Quevedo, A. D. P., & Chavez Falcon, M. A. (2016). Proyecto creación restaurante comida caribeña. Cooper, B., Floody, B., & McNeill, G. (2002). Cómo iniciar y administrar un restaurante. Editorial Norma. Cruz, A. D., Martínez, E. E. V., Torres, F. R., & Hincapié, J. M. M. (2018). Capacidad de innovación en restaurantes: Validación de un instrumento de medición. Multiciencias, 17(1), 26-35. de la Cruz Melo, J. A., & Ciro, L. A. (2019). Caracterización de un glosario sobre el léxico gastronómico de las matronas de Mulaló. Ánfora, 26(46), 111-136. Duron, & Dahmer. (2006,1993). catarina. udlap. Obtenido de Definicion de restaurante:http://catarina.udlap.mx/u_dl_a/tales/documentos/l hr/corro_a_gf/capitulo2.pdf. Felipe Gallego, J. (2007). Marketing para hoteles y restaurantes en los nuevos escenarios. Editorial Paraninfo. Gilbert, S. (2008). The story of McDonald’s. Mankato, MN: Creative Education. Hernández Wiesner, S. M. (2012). Plan de negocios para la creación de un restaurante temático en Zipaquirá. instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Contaduría Pública Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas Duitama
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