Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo

This reflective article deals with the possibility of having TIC as tools for developing communicative competences and to promote autonomous learning. This project elaborates on the autonomy concept and its relationships with knowledge and moral. On the other hand, it focuses on discussing TIC as ed...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Vargas Rodríguez, Isabel
Format: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2021
Subjects:
Online Access:http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/769
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5474
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812647215913500672
author Vargas Rodríguez, Isabel
author_facet Vargas Rodríguez, Isabel
author_sort Vargas Rodríguez, Isabel
collection DSpace
description This reflective article deals with the possibility of having TIC as tools for developing communicative competences and to promote autonomous learning. This project elaborates on the autonomy concept and its relationships with knowledge and moral. On the other hand, it focuses on discussing TIC as educative processes while it clarifies that it is necessary to learn how to interpret their own language; in this way, will be possible to start formative processes.
format info:eu-repo/semantics/publishedVersion
id repositorio.uan.edu.co-123456789-5474
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2021
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-54742024-10-09T22:46:15Z Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo Vargas Rodríguez, Isabel Communicative competences, information, educative processes, autonomy, learning tools. ompetencias comunicativas, información, procesos educativos, autonomía, herramienta de aprendizaje This reflective article deals with the possibility of having TIC as tools for developing communicative competences and to promote autonomous learning. This project elaborates on the autonomy concept and its relationships with knowledge and moral. On the other hand, it focuses on discussing TIC as educative processes while it clarifies that it is necessary to learn how to interpret their own language; in this way, will be possible to start formative processes. El presente artículo de reflexión se pregunta por la posibilidad de que las TIC funcionen como herramientas para la adquisición de competencias comunicativas y para el desarrollo del aprendizaje autónomo. De esta forma, realiza un breve recorrido por el concepto de autonomía y sus relaciones con la moral y el conocimiento; después se concentra en precisar el porqué las TIC sirven a los procesos educativos, mientras pone en claro que primero es necesario aprender a interpretar el lenguaje que las constituye para así poder iniciar procesos formativos. 2021-11-10T00:53:11Z 2021-11-10T00:53:11Z 2009-06-30 info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 info:eu-repo/semantics/article http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/769 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5474 spa http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/769/616 Acceso abierto Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Derechos de autor 2009 Isabel Vargas Rodríguez https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf Universidad Antonio Nariño 2346-0911 0123-0670 PAPELES; Vol. 1 No. 1 (2009); 81 - 87 PAPELES; Vol. 1 Núm. 1 (2009); 81 - 87
spellingShingle Communicative competences, information, educative processes, autonomy, learning tools.
ompetencias comunicativas, información, procesos educativos, autonomía, herramienta de aprendizaje
Vargas Rodríguez, Isabel
Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo
title Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo
title_full Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo
title_fullStr Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo
title_full_unstemmed Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo
title_short Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo
title_sort uso de las tic como apoyo al proceso de aprendizaje autonomo
topic Communicative competences, information, educative processes, autonomy, learning tools.
ompetencias comunicativas, información, procesos educativos, autonomía, herramienta de aprendizaje
url http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/769
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5474
work_keys_str_mv AT vargasrodriguezisabel usodelasticcomoapoyoalprocesodeaprendizajeautonomo
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros