Sistema didáctico para el desarrollo de habilidades motrices finas
This document will show the research and development process of the project the Tower of colors based on the research of concepts, references and work of field used in children's pedagogy for the development of fine motor skills in children aged 4 to 6 years in their developmental stage with co...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado |
Language: | Español |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2024
|
Subjects: | |
Online Access: | https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11846 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1816476753460199424 |
---|---|
author | Nieto Corredor Juan Diego |
author2 | Hernandez Olave, Juan Sebastian |
author_facet | Hernandez Olave, Juan Sebastian Nieto Corredor Juan Diego |
author_sort | Nieto Corredor Juan Diego |
collection | DSpace |
description | This document will show the research and development process of the project
the Tower of colors based on the research of concepts, references and work of
field used in children's pedagogy for the development of fine motor skills in
children aged 4 to 6 years in their developmental stage with cognitive disabilities. |
format | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-11846 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | Español |
publishDate | 2024 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-118462024-11-14T15:48:21Z Sistema didáctico para el desarrollo de habilidades motrices finas Nieto Corredor Juan Diego Hernandez Olave, Juan Sebastian Sistema didáctico desarrollo habilidades motricidad fina Didactic system development skills fine motor skills This document will show the research and development process of the project the Tower of colors based on the research of concepts, references and work of field used in children's pedagogy for the development of fine motor skills in children aged 4 to 6 years in their developmental stage with cognitive disabilities. En este documento se mostrará el proceso de investigación y desarrollo del proyecto la Torre de colores basado en la investigación de conceptos, referencias y trabajo de campo usados en la pedagogía infantil para el desarrollo de la motricidad fina en niños con edades de 4 a 6 años en su etapa de desarrollo con discapacidad cognitiva- final Diseñador(a) Industrial Pregrado Presencial Proyecto 2024-11-14T15:48:19Z 2024-11-14T15:48:19Z 2024-06-11 2024-11-14 Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado Estudio descriptivo info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec http://purl.org/redcol/resource_type/PIC http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11846 Español Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Colombia http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ Acceso abierto http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 pdf application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Diseño Industrial Facultad de Artes Bogotá - Circunvalar instname:Universidad Antonio Nariño Asociación Americana de Psiquiatría, Guía de consulta de los criterios diagnósticos del DSM 5. Arlington, VA, (Asociación Americana de Psiquiatría, 2013). Aramburu, D. (2017). Juguetes de construcción para niños. Tableros, (8), 32-33. Álvarez, L. M. (2019). Diseño de juguetes: una experiencia de construcción social entre niños, educadores infantiles y diseñadores industriales. Revista 180, (43), 75-86. Abbott, L. & Nutbrown, C. (2001). Experiencing Reggio Emilia: Implications for preschool provision. Buckingham. UK: Open University Press. Aránguiz, G. y Opazo, D. (2018). Co-diseñar el problema de proyecto. Participación en diseño a escala local y uso de la linkografía como medio para estudiar las interacciones de diseño. Revista 180, 42, 49-59. http://dx.doi.org/10.32995/rev180.Num-42.(2018).art-394 Byrne, C. (2013). A profile of the United States toy industry, Second Edition: Serious Fun. Nueva York: Business Expert Press. Broberg, O. & Edwards, K. (2012). User-driven innovation of an outpatient department. Work, 41, 101–106. https://doi.org/10.3233/WOR-2012-0142-101 Birinci, C. M. (2018). Teacher in Reggio Emilia approach: Educational needs and views. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14(1), 279–290. https://doi.org/10.12973/ejmste/79800 Bond, V. (2018). Birch, J., Parnell, R., Patsarika, M., & Šorn, M. (2017). Creativity, play and transgression: Children transforming spatial design. CoDesign, 13(4), 245–260. https://doi.org/10.1080/15710882.2016.1169300 Beckett, A., Brooks, E., & Holt, R. (2016, diciembre 1). Moving beyond boundaries: When user-centered design meets sociology. 200–207. https://doi.org/10.1145/3019943.3019973 |
spellingShingle | Sistema didáctico desarrollo habilidades motricidad fina Didactic system development skills fine motor skills Nieto Corredor Juan Diego Sistema didáctico para el desarrollo de habilidades motrices finas |
title | Sistema didáctico para el desarrollo de habilidades motrices finas |
title_full | Sistema didáctico para el desarrollo de habilidades motrices finas |
title_fullStr | Sistema didáctico para el desarrollo de habilidades motrices finas |
title_full_unstemmed | Sistema didáctico para el desarrollo de habilidades motrices finas |
title_short | Sistema didáctico para el desarrollo de habilidades motrices finas |
title_sort | sistema didactico para el desarrollo de habilidades motrices finas |
topic | Sistema didáctico desarrollo habilidades motricidad fina Didactic system development skills fine motor skills |
url | https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11846 |
work_keys_str_mv | AT nietocorredorjuandiego sistemadidacticoparaeldesarrollodehabilidadesmotricesfinas |