Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT
Critical pedagogies have been widely addressed in the academic community due to their contribution to the construction of critical citizenships. However, there is little research and academic production in the training of English teachers and their teaching practices. This paper shows the methodolog...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | info:eu-repo/semantics/article |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2022
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1415 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11440 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1813306130569363456 |
---|---|
author | Vanegas Garzón, Sindy Lissette |
author_facet | Vanegas Garzón, Sindy Lissette |
author_sort | Vanegas Garzón, Sindy Lissette |
collection | DSpace |
description | Critical pedagogies have been widely addressed in the academic community due to their contribution to the construction of critical citizenships. However, there is little research and academic production in the training of English teachers and their teaching practices. This paper shows the methodological route for the characterization of the epistemological beliefs of the district's English teachers in relation to critical pedagogy. This research exercise is developed in two phases: 1. A quantitative characterization of the teachers' beliefs and their teaching practices; and 2. A focus group for the reflection on critical pedagogies in ELT. It is considered important to understand the contribution that critical pedagogies represent to the teaching of English, the training and qualification of English teachers, a field in which this proposal aims to contribute. |
format | info:eu-repo/semantics/article |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-11440 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2022 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-114402024-10-14T03:50:17Z Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT Vanegas Garzón, Sindy Lissette retos de la educación pos pendemia pedagogía crítica ELT (English Language Teaching) formación docente creencias epistemológicas de los maestros Challenges of Post-pandemic education critical pedagogy ELT (English Language Teaching) teacher training teachers’ epistemological beliefs Critical pedagogies have been widely addressed in the academic community due to their contribution to the construction of critical citizenships. However, there is little research and academic production in the training of English teachers and their teaching practices. This paper shows the methodological route for the characterization of the epistemological beliefs of the district's English teachers in relation to critical pedagogy. This research exercise is developed in two phases: 1. A quantitative characterization of the teachers' beliefs and their teaching practices; and 2. A focus group for the reflection on critical pedagogies in ELT. It is considered important to understand the contribution that critical pedagogies represent to the teaching of English, the training and qualification of English teachers, a field in which this proposal aims to contribute. Las pedagogías críticas han sido ampliamente abordadas en la comunidad académica debido a su aporte a la construcción de ciudadanías críticas. Sin embargo, en la formación de profesores de inglés y sus prácticas de enseñanza hay escasa investigación y producción académica en el tema. La presente ponencia muestra la ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de un grupo de profesores de inglés del distrito en relación a la pedagogía crítica. Este ejercicio de investigación se aborda en dos fases: 1. Una caracterización cuantitativa de las creencias de los profesores y sus prácticas de enseñanza; y 2. Un grupo focal para la reflexión en torno a las pedagogías críticas en ELT (English Language Teaching). Se considera importante la comprensión del aporte que representan las pedagogías críticas a la enseñanza del inglés, la formación y cualificación de los profesores de inglés, campo en que la presente propuesta se propone contribuir. 2022-08-19 2024-10-10T12:31:02Z 2024-10-10T12:31:02Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1415 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11440 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1415/1086 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 5 (2021): SIFORED; 160-168 2665-203X |
spellingShingle | retos de la educación pos pendemia pedagogía crítica ELT (English Language Teaching) formación docente creencias epistemológicas de los maestros Challenges of Post-pandemic education critical pedagogy ELT (English Language Teaching) teacher training teachers’ epistemological beliefs Vanegas Garzón, Sindy Lissette Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT |
title | Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT |
title_full | Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT |
title_fullStr | Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT |
title_full_unstemmed | Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT |
title_short | Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT |
title_sort | ruta metodologica para la caracterizacion de las creencias epistemologicas de profesores del distrito en torno a las pedagogias criticas en elt |
topic | retos de la educación pos pendemia pedagogía crítica ELT (English Language Teaching) formación docente creencias epistemológicas de los maestros Challenges of Post-pandemic education critical pedagogy ELT (English Language Teaching) teacher training teachers’ epistemological beliefs |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1415 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11440 |
work_keys_str_mv | AT vanegasgarzonsindylissette rutametodologicaparalacaracterizaciondelascreenciasepistemologicasdeprofesoresdeldistritoentornoalaspedagogiascriticasenelt |