Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT

Critical pedagogies have been widely addressed in the academic community due to their contribution to the construction of critical citizenships. However, there is little research and academic production in the training of English teachers and their teaching practices. This paper shows the methodolog...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Vanegas Garzón, Sindy Lissette
Format: info:eu-repo/semantics/article
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2022
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1415
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11440
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1813306130569363456
author Vanegas Garzón, Sindy Lissette
author_facet Vanegas Garzón, Sindy Lissette
author_sort Vanegas Garzón, Sindy Lissette
collection DSpace
description Critical pedagogies have been widely addressed in the academic community due to their contribution to the construction of critical citizenships. However, there is little research and academic production in the training of English teachers and their teaching practices. This paper shows the methodological route for the characterization of the epistemological beliefs of the district's English teachers in relation to critical pedagogy. This research exercise is developed in two phases: 1. A quantitative characterization of the teachers' beliefs and their teaching practices; and 2. A focus group for the reflection on critical pedagogies in ELT. It is considered important to understand the contribution that critical pedagogies represent to the teaching of English, the training and qualification of English teachers, a field in which this proposal aims to contribute.
format info:eu-repo/semantics/article
id repositorio.uan.edu.co-123456789-11440
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2022
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-114402024-10-14T03:50:17Z Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT Vanegas Garzón, Sindy Lissette retos de la educación pos pendemia pedagogía crítica ELT (English Language Teaching) formación docente creencias epistemológicas de los maestros Challenges of Post-pandemic education critical pedagogy ELT (English Language Teaching) teacher training teachers’ epistemological beliefs Critical pedagogies have been widely addressed in the academic community due to their contribution to the construction of critical citizenships. However, there is little research and academic production in the training of English teachers and their teaching practices. This paper shows the methodological route for the characterization of the epistemological beliefs of the district's English teachers in relation to critical pedagogy. This research exercise is developed in two phases: 1. A quantitative characterization of the teachers' beliefs and their teaching practices; and 2. A focus group for the reflection on critical pedagogies in ELT. It is considered important to understand the contribution that critical pedagogies represent to the teaching of English, the training and qualification of English teachers, a field in which this proposal aims to contribute. Las pedagogías críticas han sido ampliamente abordadas en la comunidad académica debido a su aporte a la construcción de ciudadanías críticas. Sin embargo, en la formación de profesores de inglés y sus prácticas de enseñanza hay escasa investigación y producción académica en el tema. La presente ponencia muestra la ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de un grupo de profesores de inglés del distrito en relación a la pedagogía crítica. Este ejercicio de investigación se aborda en dos fases: 1. Una caracterización cuantitativa de las creencias de los profesores y sus prácticas de enseñanza; y 2. Un grupo focal para la reflexión en torno a las pedagogías críticas en ELT (English Language Teaching). Se considera importante la comprensión del aporte que representan las pedagogías críticas a la enseñanza del inglés, la formación y cualificación de los profesores de inglés, campo en que la presente propuesta se propone contribuir. 2022-08-19 2024-10-10T12:31:02Z 2024-10-10T12:31:02Z info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1415 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11440 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1415/1086 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 5 (2021): SIFORED; 160-168 2665-203X
spellingShingle retos de la educación pos pendemia
pedagogía crítica
ELT (English Language Teaching)
formación docente
creencias epistemológicas de los maestros
Challenges of Post-pandemic education
critical pedagogy
ELT (English Language Teaching)
teacher training
teachers’ epistemological beliefs
Vanegas Garzón, Sindy Lissette
Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT
title Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT
title_full Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT
title_fullStr Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT
title_full_unstemmed Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT
title_short Ruta metodológica para la caracterización de las creencias epistemológicas de profesores del distrito en torno a las pedagogías críticas en ELT
title_sort ruta metodologica para la caracterizacion de las creencias epistemologicas de profesores del distrito en torno a las pedagogias criticas en elt
topic retos de la educación pos pendemia
pedagogía crítica
ELT (English Language Teaching)
formación docente
creencias epistemológicas de los maestros
Challenges of Post-pandemic education
critical pedagogy
ELT (English Language Teaching)
teacher training
teachers’ epistemological beliefs
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1415
https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/11440
work_keys_str_mv AT vanegasgarzonsindylissette rutametodologicaparalacaracterizaciondelascreenciasepistemologicasdeprofesoresdeldistritoentornoalaspedagogiascriticasenelt
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros