Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo

This reflective article deals with the possibility of having TIC as tools for developing communicative competences and to promote autonomous learning. This project elaborates on the autonomy concept and its relationships with knowledge and moral. On the other hand, it focuses on discussing TIC as ed...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Vargas Rodríguez, Isabel
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2009
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/769
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812644989633560576
author Vargas Rodríguez, Isabel
author_facet Vargas Rodríguez, Isabel
author_sort Vargas Rodríguez, Isabel
collection OJS
description This reflective article deals with the possibility of having TIC as tools for developing communicative competences and to promote autonomous learning. This project elaborates on the autonomy concept and its relationships with knowledge and moral. On the other hand, it focuses on discussing TIC as educative processes while it clarifies that it is necessary to learn how to interpret their own language; in this way, will be possible to start formative processes.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-769
institution Revista PAPELES
language spa
publishDate 2009
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-7692021-07-19T17:25:56Z Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo Vargas Rodríguez, Isabel ompetencias comunicativas, información, procesos educativos, autonomía, herramienta de aprendizaje Communicative competences, information, educative processes, autonomy, learning tools. This reflective article deals with the possibility of having TIC as tools for developing communicative competences and to promote autonomous learning. This project elaborates on the autonomy concept and its relationships with knowledge and moral. On the other hand, it focuses on discussing TIC as educative processes while it clarifies that it is necessary to learn how to interpret their own language; in this way, will be possible to start formative processes. El presente artículo de reflexión se pregunta por la posibilidad de que las TIC funcionen como herramientas para la adquisición de competencias comunicativas y para el desarrollo del aprendizaje autónomo. De esta forma, realiza un breve recorrido por el concepto de autonomía y sus relaciones con la moral y el conocimiento; después se concentra en precisar el porqué las TIC sirven a los procesos educativos, mientras pone en claro que primero es necesario aprender a interpretar el lenguaje que las constituye para así poder iniciar procesos formativos. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2009-06-30 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/769 Papeles; Vol. 1 No. 1 (2009); 81 - 87 Papeles; Vol. 1 Núm. 1 (2009); 81 - 87 Papeles; v. 1 n. 1 (2009); 81 - 87 2346-0911 0123-0670 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/769/616 Copyright (c) 2009 Isabel Vargas Rodríguez https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle ompetencias comunicativas, información, procesos educativos, autonomía, herramienta de aprendizaje
Communicative competences, information, educative processes, autonomy, learning tools.
Vargas Rodríguez, Isabel
Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo
title Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo
title_full Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo
title_fullStr Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo
title_full_unstemmed Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo
title_short Uso de las TIC como apoyo al proceso de aprendizaje autónomo
title_sort uso de las tic como apoyo al proceso de aprendizaje autonomo
topic ompetencias comunicativas, información, procesos educativos, autonomía, herramienta de aprendizaje
Communicative competences, information, educative processes, autonomy, learning tools.
topic_facet ompetencias comunicativas, información, procesos educativos, autonomía, herramienta de aprendizaje
Communicative competences, information, educative processes, autonomy, learning tools.
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/769
work_keys_str_mv AT vargasrodriguezisabel usodelasticcomoapoyoalprocesodeaprendizajeautonomo
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros