Escuchando las voces de los profesores
This article is the product of the research “Beliefs of a Group of Thirteen Teachers about the Labour Conditions that Dignify or Make their Profession Precarious”, which intends to make known the teacher’s beliefs through their own voice, using Grounded Theory as a research method, techniques like s...
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Digital |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2014
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/626 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
_version_ | 1812644984141119488 |
---|---|
author | Delgado Casallas, Ángela |
author_facet | Delgado Casallas, Ángela |
author_sort | Delgado Casallas, Ángela |
collection | OJS |
description | This article is the product of the research “Beliefs of a Group of Thirteen Teachers about the Labour Conditions that Dignify or Make their Profession Precarious”, which intends to make known the teacher’s beliefs through their own voice, using Grounded Theory as a research method, techniques like semi structured interview, autobiographic narrative and a focal group to collect information. From the data obtained an analysis is built in which lets us know the teacher’s feelings towards the job they perform, and finally, to contribute the design of a proposal of human development to help raise the profile of the profession. |
format | Digital |
id | revistas.uan.edu.co-article-626 |
institution | Revista PAPELES |
language | spa |
publishDate | 2014 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | ojs |
spelling | revistas.uan.edu.co-article-6262021-07-19T17:08:58Z Listening to the voices of teachers Escuchando las voces de los profesores Delgado Casallas, Ángela profesión del profesor creencias dignificación precarización profile teacher´s profession dignify Precarious teacher’s beliefs This article is the product of the research “Beliefs of a Group of Thirteen Teachers about the Labour Conditions that Dignify or Make their Profession Precarious”, which intends to make known the teacher’s beliefs through their own voice, using Grounded Theory as a research method, techniques like semi structured interview, autobiographic narrative and a focal group to collect information. From the data obtained an analysis is built in which lets us know the teacher’s feelings towards the job they perform, and finally, to contribute the design of a proposal of human development to help raise the profile of the profession. Este artículo es producto de la investigación “Creencias de un grupo de trece profesores sobre las condiciones laborales que dignifican y precarizan su profesión”, el cual pretende dar a conocer lo que creen los profesores a través de su propia voz, por medio de la teoría fundamentada como método investigativo, valiéndose de técnicas como: la entrevista semiestructurada, la narrativa autobiográfica y el grupo focal para la recolección de la información. A partir de los datos se construye un análisis que permite reconocer el sentir de los profesores respecto a la labor que desempeñan, para finalmente, mencionar el diseño de una propuesta de desarrollo humano que contribuye a dignificar esta profesión. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2014-02-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/626 Papeles; Vol. 5 No. 10 (2013); 21-41 Papeles; Vol. 5 Núm. 10 (2013); 21-41 Papeles; v. 5 n. 10 (2013); 21-41 2346-0911 0123-0670 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/626/536 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
spellingShingle | profesión del profesor creencias dignificación precarización profile teacher´s profession dignify Precarious teacher’s beliefs Delgado Casallas, Ángela Escuchando las voces de los profesores |
title | Escuchando las voces de los profesores |
title_alt | Listening to the voices of teachers |
title_full | Escuchando las voces de los profesores |
title_fullStr | Escuchando las voces de los profesores |
title_full_unstemmed | Escuchando las voces de los profesores |
title_short | Escuchando las voces de los profesores |
title_sort | escuchando las voces de los profesores |
topic | profesión del profesor creencias dignificación precarización profile teacher´s profession dignify Precarious teacher’s beliefs |
topic_facet | profesión del profesor creencias dignificación precarización profile teacher´s profession dignify Precarious teacher’s beliefs |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/626 |
work_keys_str_mv | AT delgadocasallasangela listeningtothevoicesofteachers AT delgadocasallasangela escuchandolasvocesdelosprofesores |