Escuchando las voces de los profesores

This article is the product of the research “Beliefs of a Group of Thirteen Teachers about the Labour Conditions that Dignify or Make their Profession Precarious”, which intends to make known the teacher’s beliefs through their own voice, using Grounded Theory as a research method, techniques like s...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor principal: Delgado Casallas, Ángela
Formato: Digital
Lenguaje:spa
Publicado: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2014
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/626
Etiquetas: Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
_version_ 1812644984141119488
author Delgado Casallas, Ángela
author_facet Delgado Casallas, Ángela
author_sort Delgado Casallas, Ángela
collection OJS
description This article is the product of the research “Beliefs of a Group of Thirteen Teachers about the Labour Conditions that Dignify or Make their Profession Precarious”, which intends to make known the teacher’s beliefs through their own voice, using Grounded Theory as a research method, techniques like semi structured interview, autobiographic narrative and a focal group to collect information. From the data obtained an analysis is built in which lets us know the teacher’s feelings towards the job they perform, and finally, to contribute the design of a proposal of human development to help raise the profile of the profession.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-626
institution Revista PAPELES
language spa
publishDate 2014
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-6262021-07-19T17:08:58Z Listening to the voices of teachers Escuchando las voces de los profesores Delgado Casallas, Ángela profesión del profesor creencias dignificación precarización profile teacher´s profession dignify Precarious teacher’s beliefs This article is the product of the research “Beliefs of a Group of Thirteen Teachers about the Labour Conditions that Dignify or Make their Profession Precarious”, which intends to make known the teacher’s beliefs through their own voice, using Grounded Theory as a research method, techniques like semi structured interview, autobiographic narrative and a focal group to collect information. From the data obtained an analysis is built in which lets us know the teacher’s feelings towards the job they perform, and finally, to contribute the design of a proposal of human development to help raise the profile of the profession. Este artículo es producto de la investigación “Creencias de un grupo de trece profesores sobre las condiciones laborales que dignifican y precarizan su profesión”, el cual pretende dar a conocer lo que creen los profesores a través de su propia voz, por medio de la teoría fundamentada como método investigativo, valiéndose de técnicas como: la entrevista semiestructurada, la narrativa autobiográfica y el grupo focal para la recolección de la información. A partir de los datos se construye un análisis que permite reconocer el sentir de los profesores respecto a la labor que desempeñan, para finalmente, mencionar el diseño de una propuesta de desarrollo humano que contribuye a dignificar esta profesión. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2014-02-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/626 Papeles; Vol. 5 No. 10 (2013); 21-41 Papeles; Vol. 5 Núm. 10 (2013); 21-41 Papeles; v. 5 n. 10 (2013); 21-41 2346-0911 0123-0670 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/626/536 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle profesión del profesor
creencias
dignificación
precarización
profile teacher´s profession
dignify
Precarious
teacher’s beliefs
Delgado Casallas, Ángela
Escuchando las voces de los profesores
title Escuchando las voces de los profesores
title_alt Listening to the voices of teachers
title_full Escuchando las voces de los profesores
title_fullStr Escuchando las voces de los profesores
title_full_unstemmed Escuchando las voces de los profesores
title_short Escuchando las voces de los profesores
title_sort escuchando las voces de los profesores
topic profesión del profesor
creencias
dignificación
precarización
profile teacher´s profession
dignify
Precarious
teacher’s beliefs
topic_facet profesión del profesor
creencias
dignificación
precarización
profile teacher´s profession
dignify
Precarious
teacher’s beliefs
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/626
work_keys_str_mv AT delgadocasallasangela listeningtothevoicesofteachers
AT delgadocasallasangela escuchandolasvocesdelosprofesores
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros