Alcances de la narrativa en el campo de la educación a partir de la obra Tiempo y Narración de Paul Ricoeur

The following article’s objective is to analyze the fourth chapter: World of the text toward the World of the reader from Volume III of Time and Narrative by Paul Ricoeur highlighting the use of narrative as a tool for communication between the reader and the author. Because of the length of the art...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ramírez Bonilla, Gerardo
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2015
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/574
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812644976633315328
author Ramírez Bonilla, Gerardo
author_facet Ramírez Bonilla, Gerardo
author_sort Ramírez Bonilla, Gerardo
collection OJS
description The following article’s objective is to analyze the fourth chapter: World of the text toward the World of the reader from Volume III of Time and Narrative by Paul Ricoeur highlighting the use of narrative as a tool for communication between the reader and the author. Because of the length of the article, not all the concepts that Ricoeur used will be explained with extraordinary intensity. This article will however point out the most important information that focuses on reflexive hermeneutical approach that will contribute to the discussion about the narrative and how it can be based upon an essential element within the Educational field.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-574
institution Revista PAPELES
language spa
publishDate 2015
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-5742021-07-19T17:07:26Z Scope of the narrative in the educational field from Time and Narrative by Paul Ricoeur Alcances de la narrativa en el campo de la educación a partir de la obra Tiempo y Narración de Paul Ricoeur Ramírez Bonilla, Gerardo Experiencia narración mímesis narrativa mundo del texto mundo del lector Experience narration narrative mimesis world of the text world of the reader The following article’s objective is to analyze the fourth chapter: World of the text toward the World of the reader from Volume III of Time and Narrative by Paul Ricoeur highlighting the use of narrative as a tool for communication between the reader and the author. Because of the length of the article, not all the concepts that Ricoeur used will be explained with extraordinary intensity. This article will however point out the most important information that focuses on reflexive hermeneutical approach that will contribute to the discussion about the narrative and how it can be based upon an essential element within the Educational field. El siguiente artículo tiene como finalidad analizar el Capítulo IV: Mundo del Texto y Mundo del Lector del Volumen III de Tiempo y Narración de Paul Ricoeur1 resaltando en él el uso de la narrativa como instrumento de comunicación entre el autor y el lector. Por motivos de extensión no se pretende explicar con extraordinaria intensidad los conceptos elaborados y tejidos en el texto de Ricoeur. Sin embargo, se ha procurado hacer una exposición genérica que pretende rescatar los puntos más importantes del mismo a partir de un enfoque hermenéutico reflexivo que aporte a la discusión sobre la narrativa y cómo esta puede constituirse en un elemento esencial en el campo de la Educación. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2015-06-30 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/574 Papeles; Vol. 6 No. 12-13 (2015); 63-71 Papeles; Vol. 6 Núm. 12-13 (2015); 63-71 Papeles; v. 6 n. 12-13 (2015); 63-71 2346-0911 0123-0670 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/574/494 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle Experiencia
narración
mímesis narrativa
mundo del texto
mundo del lector
Experience
narration
narrative mimesis
world of the text
world of the reader
Ramírez Bonilla, Gerardo
Alcances de la narrativa en el campo de la educación a partir de la obra Tiempo y Narración de Paul Ricoeur
title Alcances de la narrativa en el campo de la educación a partir de la obra Tiempo y Narración de Paul Ricoeur
title_alt Scope of the narrative in the educational field from Time and Narrative by Paul Ricoeur
title_full Alcances de la narrativa en el campo de la educación a partir de la obra Tiempo y Narración de Paul Ricoeur
title_fullStr Alcances de la narrativa en el campo de la educación a partir de la obra Tiempo y Narración de Paul Ricoeur
title_full_unstemmed Alcances de la narrativa en el campo de la educación a partir de la obra Tiempo y Narración de Paul Ricoeur
title_short Alcances de la narrativa en el campo de la educación a partir de la obra Tiempo y Narración de Paul Ricoeur
title_sort alcances de la narrativa en el campo de la educacion a partir de la obra tiempo y narracion de paul ricoeur
topic Experiencia
narración
mímesis narrativa
mundo del texto
mundo del lector
Experience
narration
narrative mimesis
world of the text
world of the reader
topic_facet Experiencia
narración
mímesis narrativa
mundo del texto
mundo del lector
Experience
narration
narrative mimesis
world of the text
world of the reader
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/574
work_keys_str_mv AT ramirezbonillagerardo scopeofthenarrativeintheeducationalfieldfromtimeandnarrativebypaulricoeur
AT ramirezbonillagerardo alcancesdelanarrativaenelcampodelaeducacionapartirdelaobratiempoynarraciondepaulricoeur
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros