La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas

We present in a brief way the theoretical and practical conception and foundation of teacher training of performing arts program at the Antonio Nariño University (UAN). This pedagogical commitment is constructed in dialogue from approaches, among other theorists, such as Dewey’s scientism, to the ba...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Nieves Gil, Angélica del Pilar, Llerena Avendaño, Alexánder
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2017
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/493
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812644965874925568
author Nieves Gil, Angélica del Pilar
Llerena Avendaño, Alexánder
author_facet Nieves Gil, Angélica del Pilar
Llerena Avendaño, Alexánder
author_sort Nieves Gil, Angélica del Pilar
collection OJS
description We present in a brief way the theoretical and practical conception and foundation of teacher training of performing arts program at the Antonio Nariño University (UAN). This pedagogical commitment is constructed in dialogue from approaches, among other theorists, such as Dewey’s scientism, to the background of the concept of vivencia (experience), collected by the teacher Delia Zapata Olivella (with the support of her brother the anthropologist Manuel Zapata Olivella), after years of touring the country and the world with her dance.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-493
institution Revista PAPELES
language spa
publishDate 2017
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-4932021-11-11T01:23:32Z Experience as a pedagogical artistic principle in the building of graduates in the performing arts La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas Nieves Gil, Angélica del Pilar Llerena Avendaño, Alexánder convivencia información principio artístico-pedagógico artes escénicas experience pedagogy performing arts principle in the building We present in a brief way the theoretical and practical conception and foundation of teacher training of performing arts program at the Antonio Nariño University (UAN). This pedagogical commitment is constructed in dialogue from approaches, among other theorists, such as Dewey’s scientism, to the background of the concept of vivencia (experience), collected by the teacher Delia Zapata Olivella (with the support of her brother the anthropologist Manuel Zapata Olivella), after years of touring the country and the world with her dance. Presentamos de un modo breve la concepción y fundamentación teórico-práctica del programa de la formación de profesores de las artes escénicas en la Universidad Antonio Nariño (UAN). Esta apuesta pedagógica se construye en diálogo desde planteamientos, entre otros teóricos, como el cientifismo de Dewey, hasta los antecedentes del concepto de vivencia, recogidos por la maestra Delia Zapata Olivella (con el apoyo de su hermano el antropólogo Manuel Zapata Olivella), tras años de recorrer el país y el mundo con su danza. La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2017-04-12 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/493 10.54104/papeles.v9n18.493 Papeles; Vol. 9 No. 18 (2017); 56-62 Papeles; Vol. 9 Núm. 18 (2017); 56-62 Papeles; v. 9 n. 18 (2017); 56-62 2346-0911 0123-0670 10.54104/papeles.v9n18 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/493/422 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle convivencia
información
principio artístico-pedagógico
artes escénicas
experience
pedagogy
performing arts
principle in the building
Nieves Gil, Angélica del Pilar
Llerena Avendaño, Alexánder
La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas
title La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas
title_alt Experience as a pedagogical artistic principle in the building of graduates in the performing arts
title_full La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas
title_fullStr La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas
title_full_unstemmed La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas
title_short La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas
title_sort la vivencia como principio artisticopedagogico en la formacion de licenciados en artes escenicas
topic convivencia
información
principio artístico-pedagógico
artes escénicas
experience
pedagogy
performing arts
principle in the building
topic_facet convivencia
información
principio artístico-pedagógico
artes escénicas
experience
pedagogy
performing arts
principle in the building
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/493
work_keys_str_mv AT nievesgilangelicadelpilar experienceasapedagogicalartisticprincipleinthebuildingofgraduatesintheperformingarts
AT llerenaavendanoalexander experienceasapedagogicalartisticprincipleinthebuildingofgraduatesintheperformingarts
AT nievesgilangelicadelpilar lavivenciacomoprincipioartisticopedagogicoenlaformaciondelicenciadosenartesescenicas
AT llerenaavendanoalexander lavivenciacomoprincipioartisticopedagogicoenlaformaciondelicenciadosenartesescenicas
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros