La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas
We present in a brief way the theoretical and practical conception and foundation of teacher training of performing arts program at the Antonio Nariño University (UAN). This pedagogical commitment is constructed in dialogue from approaches, among other theorists, such as Dewey’s scientism, to the ba...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Digital |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/493 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812644965874925568 |
---|---|
author | Nieves Gil, Angélica del Pilar Llerena Avendaño, Alexánder |
author_facet | Nieves Gil, Angélica del Pilar Llerena Avendaño, Alexánder |
author_sort | Nieves Gil, Angélica del Pilar |
collection | OJS |
description | We present in a brief way the theoretical and practical conception and foundation of teacher training of performing arts program at the Antonio Nariño University (UAN). This pedagogical commitment is constructed in dialogue from approaches, among other theorists, such as Dewey’s scientism, to the background of the concept of vivencia (experience), collected by the teacher Delia Zapata Olivella (with the support of her brother the anthropologist Manuel Zapata Olivella), after years of touring the country and the world with her dance. |
format | Digital |
id | revistas.uan.edu.co-article-493 |
institution | Revista PAPELES |
language | spa |
publishDate | 2017 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | ojs |
spelling | revistas.uan.edu.co-article-4932021-11-11T01:23:32Z Experience as a pedagogical artistic principle in the building of graduates in the performing arts La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas Nieves Gil, Angélica del Pilar Llerena Avendaño, Alexánder convivencia información principio artístico-pedagógico artes escénicas experience pedagogy performing arts principle in the building We present in a brief way the theoretical and practical conception and foundation of teacher training of performing arts program at the Antonio Nariño University (UAN). This pedagogical commitment is constructed in dialogue from approaches, among other theorists, such as Dewey’s scientism, to the background of the concept of vivencia (experience), collected by the teacher Delia Zapata Olivella (with the support of her brother the anthropologist Manuel Zapata Olivella), after years of touring the country and the world with her dance. Presentamos de un modo breve la concepción y fundamentación teórico-práctica del programa de la formación de profesores de las artes escénicas en la Universidad Antonio Nariño (UAN). Esta apuesta pedagógica se construye en diálogo desde planteamientos, entre otros teóricos, como el cientifismo de Dewey, hasta los antecedentes del concepto de vivencia, recogidos por la maestra Delia Zapata Olivella (con el apoyo de su hermano el antropólogo Manuel Zapata Olivella), tras años de recorrer el país y el mundo con su danza. La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2017-04-12 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/493 10.54104/papeles.v9n18.493 Papeles; Vol. 9 No. 18 (2017); 56-62 Papeles; Vol. 9 Núm. 18 (2017); 56-62 Papeles; v. 9 n. 18 (2017); 56-62 2346-0911 0123-0670 10.54104/papeles.v9n18 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/493/422 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
spellingShingle | convivencia información principio artístico-pedagógico artes escénicas experience pedagogy performing arts principle in the building Nieves Gil, Angélica del Pilar Llerena Avendaño, Alexánder La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas |
title | La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas |
title_alt | Experience as a pedagogical artistic principle in the building of graduates in the performing arts |
title_full | La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas |
title_fullStr | La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas |
title_full_unstemmed | La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas |
title_short | La vivencia como principio artísticopedagógico en la formación de licenciados en artes escénicas |
title_sort | la vivencia como principio artisticopedagogico en la formacion de licenciados en artes escenicas |
topic | convivencia información principio artístico-pedagógico artes escénicas experience pedagogy performing arts principle in the building |
topic_facet | convivencia información principio artístico-pedagógico artes escénicas experience pedagogy performing arts principle in the building |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/493 |
work_keys_str_mv | AT nievesgilangelicadelpilar experienceasapedagogicalartisticprincipleinthebuildingofgraduatesintheperformingarts AT llerenaavendanoalexander experienceasapedagogicalartisticprincipleinthebuildingofgraduatesintheperformingarts AT nievesgilangelicadelpilar lavivenciacomoprincipioartisticopedagogicoenlaformaciondelicenciadosenartesescenicas AT llerenaavendanoalexander lavivenciacomoprincipioartisticopedagogicoenlaformaciondelicenciadosenartesescenicas |