Posibilidades pedagógicas socioafectivas desde la oralidad, la lectura y la escritura para mejorar las relaciones de convivencia en un colegio de Ciudad Bolívar en Bogotá
The present paper is directed from ideas that are support from socio-affectivity to develop pedagogical possibilities that are a contribution to improve the community relations of the students of fifth grade in the Maypore Educational Institution, located in Ciudad Bolívar, in the city of Bogotá. Th...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Digital |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/468 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812644961617707008 |
---|---|
author | Hernández Ochoa, Fernanda González Orjuela, Lyda |
author_facet | Hernández Ochoa, Fernanda González Orjuela, Lyda |
author_sort | Hernández Ochoa, Fernanda |
collection | OJS |
description | The present paper is directed from ideas that are support from socio-affectivity to develop pedagogical possibilities that are a contribution to improve the community relations of the students of fifth grade in the Maypore Educational Institution, located in Ciudad Bolívar, in the city of Bogotá. This project was carried out through the following phases: first, observation, which was supported thanks to the field diary; second, bibliographic review from socio-affective theories, likewise the ideas that the peace program, academic harmony, language skills and others, which contributed to the construction of the pedagogical possibilities; third, the elaboration andapplication of student’s workshops from the following language skills: oral, readingand writing. |
format | Digital |
id | revistas.uan.edu.co-article-468 |
institution | Revista PAPELES |
publishDate | 2017 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | ojs |
spelling | revistas.uan.edu.co-article-4682021-11-11T01:57:03Z Pedagogical socio-affective possibilities from orality, reading and writing to improve the community relations in a Ciudad Bolívar school in Bogotá Posibilidades pedagógicas socioafectivas desde la oralidad, la lectura y la escritura para mejorar las relaciones de convivencia en un colegio de Ciudad Bolívar en Bogotá Hernández Ochoa, Fernanda González Orjuela, Lyda convivencia socioafectividad oralidad lectura escritura académica academic harmony socio-affective oral reading writing The present paper is directed from ideas that are support from socio-affectivity to develop pedagogical possibilities that are a contribution to improve the community relations of the students of fifth grade in the Maypore Educational Institution, located in Ciudad Bolívar, in the city of Bogotá. This project was carried out through the following phases: first, observation, which was supported thanks to the field diary; second, bibliographic review from socio-affective theories, likewise the ideas that the peace program, academic harmony, language skills and others, which contributed to the construction of the pedagogical possibilities; third, the elaboration andapplication of student’s workshops from the following language skills: oral, readingand writing. El presente trabajo está direccionado desde ideas que aporta la socioafectividad para desarrollar posibilidades pedagógicas que contribuyan a mejorar las relaciones convivenciales de los estudiantes del grado quinto de primaria de la Institución Educativa Maypore, localidad Ciudad Bolívar, en la ciudad de Bogotá. Este proyecto se llevó a cabo a través de las siguientes fases: primero, observación, la cual estuvo apoyada en un diario de campo; segundo, revisión bibliográfica de las teorías socioafectivas, así como los aportes de la cátedra de paz, armonía académica, habilidades del lenguaje y otras que contribuyeron a la construcción de las posibilidades pedagógicas; tercero, elaboración y aplicación de talleres para estudiantes desde las siguientes habilidades del lenguaje: oralidad, lectura, escritura. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2017-08-17 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/468 10.54104/papeles.v9n17.468 Papeles; Vol. 9 No. 17 (2017); 49-56 Papeles; Vol. 9 Núm. 17 (2017); 49-56 Papeles; v. 9 n. 17 (2017); 49-56 2346-0911 0123-0670 10.54104/papeles.v9n17 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
spellingShingle | convivencia socioafectividad oralidad lectura escritura académica academic harmony socio-affective oral reading writing Hernández Ochoa, Fernanda González Orjuela, Lyda Posibilidades pedagógicas socioafectivas desde la oralidad, la lectura y la escritura para mejorar las relaciones de convivencia en un colegio de Ciudad Bolívar en Bogotá |
title | Posibilidades pedagógicas socioafectivas desde la oralidad, la lectura y la escritura para mejorar las relaciones de convivencia en un colegio de Ciudad Bolívar en Bogotá |
title_alt | Pedagogical socio-affective possibilities from orality, reading and writing to improve the community relations in a Ciudad Bolívar school in Bogotá |
title_full | Posibilidades pedagógicas socioafectivas desde la oralidad, la lectura y la escritura para mejorar las relaciones de convivencia en un colegio de Ciudad Bolívar en Bogotá |
title_fullStr | Posibilidades pedagógicas socioafectivas desde la oralidad, la lectura y la escritura para mejorar las relaciones de convivencia en un colegio de Ciudad Bolívar en Bogotá |
title_full_unstemmed | Posibilidades pedagógicas socioafectivas desde la oralidad, la lectura y la escritura para mejorar las relaciones de convivencia en un colegio de Ciudad Bolívar en Bogotá |
title_short | Posibilidades pedagógicas socioafectivas desde la oralidad, la lectura y la escritura para mejorar las relaciones de convivencia en un colegio de Ciudad Bolívar en Bogotá |
title_sort | posibilidades pedagogicas socioafectivas desde la oralidad la lectura y la escritura para mejorar las relaciones de convivencia en un colegio de ciudad bolivar en bogota |
topic | convivencia socioafectividad oralidad lectura escritura académica academic harmony socio-affective oral reading writing |
topic_facet | convivencia socioafectividad oralidad lectura escritura académica academic harmony socio-affective oral reading writing |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/468 |
work_keys_str_mv | AT hernandezochoafernanda pedagogicalsocioaffectivepossibilitiesfromoralityreadingandwritingtoimprovethecommunityrelationsinaciudadbolivarschoolinbogota AT gonzalezorjuelalyda pedagogicalsocioaffectivepossibilitiesfromoralityreadingandwritingtoimprovethecommunityrelationsinaciudadbolivarschoolinbogota AT hernandezochoafernanda posibilidadespedagogicassocioafectivasdesdelaoralidadlalecturaylaescrituraparamejorarlasrelacionesdeconvivenciaenuncolegiodeciudadbolivarenbogota AT gonzalezorjuelalyda posibilidadespedagogicassocioafectivasdesdelaoralidadlalecturaylaescrituraparamejorarlasrelacionesdeconvivenciaenuncolegiodeciudadbolivarenbogota |