Huellas discursivas de otredad en ámbitos de violencia escolar

This article comes from an investigation which sought to develop a mapping of the discursive traces of otherness in areas of school violence through processes reading writers, in order to express a critical diagnosis based on an analysis of the texts prepared by the students of three private institu...

Descripción completa

Guardado en:
Detalles Bibliográficos
Autores principales: González, Johanna, Gutierrez, Angelica, Moreno, Diana, Sierra, Jorge, Sánchez, Laura, Zapata, José
Formato: Digital
Lenguaje:spa
Publicado: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2015
Materias:
Acceso en línea:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/308
Etiquetas: Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
_version_ 1812644951173890048
author González, Johanna
Gutierrez, Angelica
Moreno, Diana
Sierra, Jorge
Sánchez, Laura
Zapata, José
author_facet González, Johanna
Gutierrez, Angelica
Moreno, Diana
Sierra, Jorge
Sánchez, Laura
Zapata, José
author_sort González, Johanna
collection OJS
description This article comes from an investigation which sought to develop a mapping of the discursive traces of otherness in areas of school violence through processes reading writers, in order to express a critical diagnosis based on an analysis of the texts prepared by the students of three private institutions located in three different social contexts through various scenarios proposed by the research team, taking into account related theoretist such as Teun van Dijk, Jürgen Habermas, Pierre Bourdieu and Michael Foucault, among others.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-308
institution Revista PAPELES
language spa
publishDate 2015
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-3082021-07-19T17:07:23Z Discursive Fingerprints of Otherness in School Violence Areas Huellas discursivas de otredad en ámbitos de violencia escolar González, Johanna Gutierrez, Angelica Moreno, Diana Sierra, Jorge Sánchez, Laura Zapata, José Huellas discursivas marcadores textuales otredad violencia violencia escolar violencia simbólica Discursive footprints bookmarks support otherness violence school violence symbolic violence This article comes from an investigation which sought to develop a mapping of the discursive traces of otherness in areas of school violence through processes reading writers, in order to express a critical diagnosis based on an analysis of the texts prepared by the students of three private institutions located in three different social contexts through various scenarios proposed by the research team, taking into account related theoretist such as Teun van Dijk, Jürgen Habermas, Pierre Bourdieu and Michael Foucault, among others. El presente artículo procede de una investigación mediante la cual se buscó elaborar un mapeo de las huellas discursivas de otredad en ámbitos de violencia escolar a través de los procesos lecto – escritores, con el fin de expresar un diagnóstico crítico a partir del análisis de los textos elaborados por los estudiantes de tres instituciones del sector privado ubicadas en tres contextos sociales diferentes, a través de diversas situaciones propuestas por el equipo de investigación, teniendo en cuenta referentes teóricos tales como Teun van Dijk, Jürgen Habermas, Pierre Bourdieu y Michael Foucault, entre otros. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2015-06-30 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/308 Papeles; Vol. 6 No. 12-13 (2015); 33-46 Papeles; Vol. 6 Núm. 12-13 (2015); 33-46 Papeles; v. 6 n. 12-13 (2015); 33-46 2346-0911 0123-0670 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/308/254 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle Huellas discursivas
marcadores textuales
otredad
violencia
violencia escolar
violencia simbólica
Discursive footprints
bookmarks support
otherness
violence
school violence
symbolic violence
González, Johanna
Gutierrez, Angelica
Moreno, Diana
Sierra, Jorge
Sánchez, Laura
Zapata, José
Huellas discursivas de otredad en ámbitos de violencia escolar
title Huellas discursivas de otredad en ámbitos de violencia escolar
title_alt Discursive Fingerprints of Otherness in School Violence Areas
title_full Huellas discursivas de otredad en ámbitos de violencia escolar
title_fullStr Huellas discursivas de otredad en ámbitos de violencia escolar
title_full_unstemmed Huellas discursivas de otredad en ámbitos de violencia escolar
title_short Huellas discursivas de otredad en ámbitos de violencia escolar
title_sort huellas discursivas de otredad en ambitos de violencia escolar
topic Huellas discursivas
marcadores textuales
otredad
violencia
violencia escolar
violencia simbólica
Discursive footprints
bookmarks support
otherness
violence
school violence
symbolic violence
topic_facet Huellas discursivas
marcadores textuales
otredad
violencia
violencia escolar
violencia simbólica
Discursive footprints
bookmarks support
otherness
violence
school violence
symbolic violence
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/308
work_keys_str_mv AT gonzalezjohanna discursivefingerprintsofothernessinschoolviolenceareas
AT gutierrezangelica discursivefingerprintsofothernessinschoolviolenceareas
AT morenodiana discursivefingerprintsofothernessinschoolviolenceareas
AT sierrajorge discursivefingerprintsofothernessinschoolviolenceareas
AT sanchezlaura discursivefingerprintsofothernessinschoolviolenceareas
AT zapatajose discursivefingerprintsofothernessinschoolviolenceareas
AT gonzalezjohanna huellasdiscursivasdeotredadenambitosdeviolenciaescolar
AT gutierrezangelica huellasdiscursivasdeotredadenambitosdeviolenciaescolar
AT morenodiana huellasdiscursivasdeotredadenambitosdeviolenciaescolar
AT sierrajorge huellasdiscursivasdeotredadenambitosdeviolenciaescolar
AT sanchezlaura huellasdiscursivasdeotredadenambitosdeviolenciaescolar
AT zapatajose huellasdiscursivasdeotredadenambitosdeviolenciaescolar
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros