Disposiciones normativas para la formación emocional en la educación preescolar
Following article aims to review current regulations on the emotional training in early childhood education in Colombia. The paper reviews the 1991 Constitution, relevant laws and decrees and National Education Plans. Intentionally not included district public policy, because the focus is on nationa...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Digital |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2010
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/259 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812644942620655616 |
---|---|
author | Pacheco Giraldo, Juan Carlos Baquero, Sergio |
author_facet | Pacheco Giraldo, Juan Carlos Baquero, Sergio |
author_sort | Pacheco Giraldo, Juan Carlos |
collection | OJS |
description | Following article aims to review current regulations on the emotional training in early childhood education in Colombia. The paper reviews the 1991 Constitution, relevant laws and decrees and National Education Plans. Intentionally not included district public policy, because the focus is on national provisions. The analysis presented are part of the partial results of the research project Social control of emotions in early childhood education in Bogota: Four cases, funded by the Antonio Nariño University in 2010. This work may serve as input to all those educational institutions interested in implementing emotional training in Early Childhood Education based on national legislation. |
format | Digital |
id | revistas.uan.edu.co-article-259 |
institution | Revista PAPELES |
language | spa |
publishDate | 2010 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | ojs |
spelling | revistas.uan.edu.co-article-2592021-07-19T17:22:41Z Disposiciones normativas para la formación emocional en la educación preescolar Pacheco Giraldo, Juan Carlos Baquero, Sergio Educación preescolar formación emocional primera infancia dimensión estética dimensión socio afectiva Preschool emotional training childhood dimension emotional esthetic Following article aims to review current regulations on the emotional training in early childhood education in Colombia. The paper reviews the 1991 Constitution, relevant laws and decrees and National Education Plans. Intentionally not included district public policy, because the focus is on national provisions. The analysis presented are part of the partial results of the research project Social control of emotions in early childhood education in Bogota: Four cases, funded by the Antonio Nariño University in 2010. This work may serve as input to all those educational institutions interested in implementing emotional training in Early Childhood Education based on national legislation. El siguiente artículo tiene como propósito examinar la normatividad vigente sobre la formación emocional en la educación preescolar colombiana. Para ello revisara la Constitución de 1991, las leyes y decretos pertinentes y los Planes Nacionales de Educación. Intencionalmente se han dejado por fuera las políticas públicas distritales, debido a que el interés se centra en las disposiciones nacionales. Los análisis presentados hacen parte de los resultados parciales del proyecto de investigación Control social de las emociones en la educación preescolar de Bogotá: Cuatro casos, financiado por la Universidad Antonio Nariño durante el año 2010. Este trabajo puede servir como insumo a todas aquellas instituciones educativas interesadas en implementar la formación emocional en la Educación preescolar con base en la legislación nacional. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2010-12-17 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/259 Papeles; Vol. 2 No. 4 (2010); 37-54 Papeles; Vol. 2 Núm. 4 (2010); 37-54 Papeles; v. 2 n. 4 (2010); 37-54 2346-0911 0123-0670 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/259/212 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
spellingShingle | Educación preescolar formación emocional primera infancia dimensión estética dimensión socio afectiva Preschool emotional training childhood dimension emotional esthetic Pacheco Giraldo, Juan Carlos Baquero, Sergio Disposiciones normativas para la formación emocional en la educación preescolar |
title | Disposiciones normativas para la formación emocional en la educación preescolar |
title_full | Disposiciones normativas para la formación emocional en la educación preescolar |
title_fullStr | Disposiciones normativas para la formación emocional en la educación preescolar |
title_full_unstemmed | Disposiciones normativas para la formación emocional en la educación preescolar |
title_short | Disposiciones normativas para la formación emocional en la educación preescolar |
title_sort | disposiciones normativas para la formacion emocional en la educacion preescolar |
topic | Educación preescolar formación emocional primera infancia dimensión estética dimensión socio afectiva Preschool emotional training childhood dimension emotional esthetic |
topic_facet | Educación preescolar formación emocional primera infancia dimensión estética dimensión socio afectiva Preschool emotional training childhood dimension emotional esthetic |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/259 |
work_keys_str_mv | AT pachecogiraldojuancarlos disposicionesnormativasparalaformacionemocionalenlaeducacionpreescolar AT baquerosergio disposicionesnormativasparalaformacionemocionalenlaeducacionpreescolar |