Relación entre estrategias metacognitivas y motivación al pensamiento crítico en estudiantes de pedagogía de tres universidades chilenas: Relationship Between Metacognitive Strategies and Motivation for Critical Thinking in Pedagogy Students from three Chilean Universities
Introduction: Critical thinking is a relevant competency in the training of children and adolescents, considered as part of the competencies of the 21st century. It is a complex construct, and it has defined as a skill that is strengthened by metacognition and motivation; However, no in-depth study...
Guardado en:
Autores principales: | Castro Cáceres, Ricardo, Rodríguez Navarrete, Claudia, Morales Paredes, Hernán, Ossa Cornejo, Carlos |
---|---|
Formato: | Digital |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2025
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/2091 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
- Ejemplares similares
-
The Motivation and the Thinking behind Each of the Problems Created and Selected for Mathematics Olympiads
Por: Falk de Losada, Mary
Publicado: (2023) -
Monografía. La mente del gato doméstico : felis silvestris catus
Por: Montoya Torres, David Ernesto
Publicado: (2021) -
A Study of the Dialogic Dimension of Critical Thinking in Medical Students at the Antonio Nariño University
Por: Olarte, Luis Eduardo, et al.
Publicado: (2021) -
A Study of the Dialogic Dimension of Critical Thinking in Medical Students at the Antonio Nariño University
Por: Olarte, Luis Eduardo, et al.
Publicado: (2021) -
Estilos cognitivos en la dimensión dependencia-independencia de campo, autoconcepto, y autorregulación del aprendizaje en estudiantes de medicina
Por: Osorio Orozco, José Henry
Publicado: (2022)