Integrando el Modelo Interactivo de Lectura en la Construcción de un AVA para el Fortalecimiento del Proceso Lector en Inglés.
This study presents findings related related to the design of a Virtual Learning Environment (VLE) that incorporates the interactive reading approach to enhance English text comprehension in 6th- grade students at the Francisco José de Caldas School in the municipality of Pandi, Cundinamarca. The re...
Saved in:
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Digital |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1782 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812645136439443456 |
---|---|
author | Zamora Guchuvo, Addiana Lucia Flórez Villareal, Edwin Quitán Bernal, Sandra Patricia |
author_facet | Zamora Guchuvo, Addiana Lucia Flórez Villareal, Edwin Quitán Bernal, Sandra Patricia |
author_sort | Zamora Guchuvo, Addiana Lucia |
collection | OJS |
description | This study presents findings related related to the design of a Virtual Learning Environment (VLE) that incorporates the interactive reading approach to enhance English text comprehension in 6th- grade students at the Francisco José de Caldas School in the municipality of Pandi, Cundinamarca. The research is based on a qualitative approach and the principles of action research. The design of the VLE integrates technological, cognitive, and pedagogical-didactic components interdependently. Preliminary results demonstrate significant improvements in English reading comprehension, highlighting the effectiveness of this design in the educational process. This research shows a diverse potential of strategies to effectively address difficulties in English reading comprehension in secondary education students. |
format | Digital |
id | revistas.uan.edu.co-article-1782 |
institution | Revista MEMORIAS SIFORED |
language | spa |
publishDate | 2023 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | ojs |
spelling | revistas.uan.edu.co-article-17822023-11-27T19:14:44Z Integrando el Modelo Interactivo de Lectura en la Construcción de un AVA para el Fortalecimiento del Proceso Lector en Inglés. Zamora Guchuvo, Addiana Lucia Flórez Villareal, Edwin Quitán Bernal, Sandra Patricia Tecnología comprensión de lectura lengua extranjera modelo interactivo de lectura Technology Reading comprehension foreign language interactive reading approach This study presents findings related related to the design of a Virtual Learning Environment (VLE) that incorporates the interactive reading approach to enhance English text comprehension in 6th- grade students at the Francisco José de Caldas School in the municipality of Pandi, Cundinamarca. The research is based on a qualitative approach and the principles of action research. The design of the VLE integrates technological, cognitive, and pedagogical-didactic components interdependently. Preliminary results demonstrate significant improvements in English reading comprehension, highlighting the effectiveness of this design in the educational process. This research shows a diverse potential of strategies to effectively address difficulties in English reading comprehension in secondary education students. Esta ponencia presenta los resultados relacionados con el diseño de un Ambiente Virtual de Aprendizaje (AVA) que incorpora el modelo interactivo de lectura para mejorar la comprensión de textos en inglés, en estudiantes de grado 6° de la Institución Educativa Francisco José de Caldas del municipio de Pandi-Cundinamarca. La investigación se basa en un enfoque cualitativo y los principios de investigación-acción. El diseño del AVA integra componentes tecnológicos, cognitivos y pedagógico-didácticos de manera interdependiente. Los resultados preliminares demuestran mejoras significativas en la comprensión lectora en inglés, subrayando la efectividad de este diseño en el proceso educativo. Esta investigación muestra un variado potencial de estrategias para abordar de manera efectiva las dificultades en la comprensión lectora en inglés con estudiantes de educación secundaria. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2023-11-27 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1782 MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI 2665-203X spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1782/1359 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
spellingShingle | Tecnología comprensión de lectura lengua extranjera modelo interactivo de lectura Technology Reading comprehension foreign language interactive reading approach Zamora Guchuvo, Addiana Lucia Flórez Villareal, Edwin Quitán Bernal, Sandra Patricia Integrando el Modelo Interactivo de Lectura en la Construcción de un AVA para el Fortalecimiento del Proceso Lector en Inglés. |
title | Integrando el Modelo Interactivo de Lectura en la Construcción de un AVA para el Fortalecimiento del Proceso Lector en Inglés. |
title_full | Integrando el Modelo Interactivo de Lectura en la Construcción de un AVA para el Fortalecimiento del Proceso Lector en Inglés. |
title_fullStr | Integrando el Modelo Interactivo de Lectura en la Construcción de un AVA para el Fortalecimiento del Proceso Lector en Inglés. |
title_full_unstemmed | Integrando el Modelo Interactivo de Lectura en la Construcción de un AVA para el Fortalecimiento del Proceso Lector en Inglés. |
title_short | Integrando el Modelo Interactivo de Lectura en la Construcción de un AVA para el Fortalecimiento del Proceso Lector en Inglés. |
title_sort | integrando el modelo interactivo de lectura en la construccion de un ava para el fortalecimiento del proceso lector en ingles |
topic | Tecnología comprensión de lectura lengua extranjera modelo interactivo de lectura Technology Reading comprehension foreign language interactive reading approach |
topic_facet | Tecnología comprensión de lectura lengua extranjera modelo interactivo de lectura Technology Reading comprehension foreign language interactive reading approach |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1782 |
work_keys_str_mv | AT zamoraguchuvoaddianalucia integrandoelmodelointeractivodelecturaenlaconstrucciondeunavaparaelfortalecimientodelprocesolectoreningles AT florezvillarealedwin integrandoelmodelointeractivodelecturaenlaconstrucciondeunavaparaelfortalecimientodelprocesolectoreningles AT quitanbernalsandrapatricia integrandoelmodelointeractivodelecturaenlaconstrucciondeunavaparaelfortalecimientodelprocesolectoreningles |