Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula

The objective of this presentation is to explore into the assessment and its relationship with interculturality and inclusion in the classroom, through the review of 12 articles, which allow us to understand at the assessment process is a system that adapts different methods that to current needs. T...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Martínez, Viviana, Zapata, Isabel
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2023
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1772
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812645134709293056
author Martínez, Viviana
Zapata, Isabel
author_facet Martínez, Viviana
Zapata, Isabel
author_sort Martínez, Viviana
collection OJS
description The objective of this presentation is to explore into the assessment and its relationship with interculturality and inclusion in the classroom, through the review of 12 articles, which allow us to understand at the assessment process is a system that adapts different methods that to current needs. This document intends to establish evaluation as an inclusive and intercultural process, being essential the use of different methodologies and strategies, which give importance to the diverse population that may be present in the classroom, promoting a culture of recognition and appropriation for the construction of a modern societyoriented to the principle of interculturality, basing the feedback as an important value in meaningful learning.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-1772
institution Revista MEMORIAS SIFORED
language spa
publishDate 2023
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-17722023-11-30T17:05:23Z Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula Martínez, Viviana Zapata, Isabel inclusión evaluación cultura adaptación políticas públicas interculturalidad inclusion evaluation culture public policies adaptation interculturality The objective of this presentation is to explore into the assessment and its relationship with interculturality and inclusion in the classroom, through the review of 12 articles, which allow us to understand at the assessment process is a system that adapts different methods that to current needs. This document intends to establish evaluation as an inclusive and intercultural process, being essential the use of different methodologies and strategies, which give importance to the diverse population that may be present in the classroom, promoting a culture of recognition and appropriation for the construction of a modern societyoriented to the principle of interculturality, basing the feedback as an important value in meaningful learning. El objetivo de esta ponencia es identificar la evaluación y su relación con la diversidad cultural e inclusión en el aula, por medio de la revisión de 12 artículos, los cuales permiten entender que el proceso de evaluación es un sistema que adapta los diferentes currículos a las necesidades actuales. El presente documento pretende relacionar la evaluación como un proceso inclusivo e intercultural, siendo primordial el uso de diferentes estrategias, como el análisis de la literatura, dando importancia a fomentar una cultura de reconocimiento y apropiación para la construcción de una sociedad moderna orientada al principio de interculturalidad, apoyando la retroalimentación como valor importante en el aprendizaje significativo. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2023-11-25 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1772 MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI 2665-203X spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1772/1351 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle inclusión
evaluación
cultura
adaptación
políticas públicas
interculturalidad
inclusion
evaluation
culture
public policies
adaptation
interculturality
Martínez, Viviana
Zapata, Isabel
Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula
title Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula
title_full Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula
title_fullStr Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula
title_full_unstemmed Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula
title_short Perspectivas de la evaluación desde la diversidad e inclusión en el aula
title_sort perspectivas de la evaluacion desde la diversidad e inclusion en el aula
topic inclusión
evaluación
cultura
adaptación
políticas públicas
interculturalidad
inclusion
evaluation
culture
public policies
adaptation
interculturality
topic_facet inclusión
evaluación
cultura
adaptación
políticas públicas
interculturalidad
inclusion
evaluation
culture
public policies
adaptation
interculturality
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1772
work_keys_str_mv AT martinezviviana perspectivasdelaevaluaciondesdeladiversidadeinclusionenelaula
AT zapataisabel perspectivasdelaevaluaciondesdeladiversidadeinclusionenelaula
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros