Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios.

The main objective of this study was to evaluate an educational strategy called Aula País. The sample consisted of 1000 students from the Fundación Universitaria del Área Andina, Colombia; there was also a sample of 200 students from different faculties and programs. The instrument of perceptions an...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Mayte Zubillaga Páez, Ruiz Molina, Alavaro
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2023
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1762
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812645132568100864
author Mayte Zubillaga Páez
Ruiz Molina, Alavaro
author_facet Mayte Zubillaga Páez
Ruiz Molina, Alavaro
author_sort Mayte Zubillaga Páez
collection OJS
description The main objective of this study was to evaluate an educational strategy called Aula País. The sample consisted of 1000 students from the Fundación Universitaria del Área Andina, Colombia; there was also a sample of 200 students from different faculties and programs. The instrument of perceptions and evaluation of the impact of the country classroom strategy was used. The results indicate an active participation by the student body, the generation of various proposals, but it should be noted that this project is still in the process of development. In conclusion, aula país consolidates a pedagogical strategy for the social transformation of the country, from the voice of young people with a simple methodological structure that includes: expository videos, lectures, debates, guides for the writing of proposals and theoretical and audiovisual repositories.  
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-1762
institution Revista MEMORIAS SIFORED
language spa
publishDate 2023
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-17622023-11-25T02:06:46Z Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios. Mayte Zubillaga Páez Ruiz Molina, Alavaro innovación educativa TIC aula país participación democrática educational innovation TIC country classroom democratic participation The main objective of this study was to evaluate an educational strategy called Aula País. The sample consisted of 1000 students from the Fundación Universitaria del Área Andina, Colombia; there was also a sample of 200 students from different faculties and programs. The instrument of perceptions and evaluation of the impact of the country classroom strategy was used. The results indicate an active participation by the student body, the generation of various proposals, but it should be noted that this project is still in the process of development. In conclusion, aula país consolidates a pedagogical strategy for the social transformation of the country, from the voice of young people with a simple methodological structure that includes: expository videos, lectures, debates, guides for the writing of proposals and theoretical and audiovisual repositories.   Este estudio tuvo como objetivo principal evaluar una estrategia de educación denominada Aula País. La muestra estuvo conformada por 1000 estudiantes de la Fundación Universitaria del Área Andina, Colombia; así mismo se contó con un muestre de 200 estudiantes de diferentes facultades y programas. Se utilizó el instrumento de percepciones y evaluación sobre el impacto de la estrategia aula país. Los resultados indican una activa participación por parte del cuerpo estudiantil, la generación de diversas propuestas, se debe tener en cuenta que este proyecto aún se encuentra en proceso de desarrollo. A manera de conclusión, aula país consolida una estrategia pedagógica para la transformación social del país, desde la voz de los jóvenes con una estructura metodológica sencilla que incluye:  videos expositivos, conferencias, debates, guías para la redacción de propuestas y repositorios teóricos y audiovisuales.   UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2023-11-24 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1762 MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 7 (2023): Diálogos intergeneracionales para afrontar los desafíos de la innovación educativa en el siglo XXI 2665-203X spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1762/1341 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle innovación educativa
TIC
aula país
participación democrática
educational innovation
TIC
country classroom
democratic participation
Mayte Zubillaga Páez
Ruiz Molina, Alavaro
Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios.
title Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios.
title_full Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios.
title_fullStr Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios.
title_full_unstemmed Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios.
title_short Desarrollo de Pensamiento crítico a través de participación democrática de estudiantes universitarios.
title_sort desarrollo de pensamiento critico a traves de participacion democratica de estudiantes universitarios
topic innovación educativa
TIC
aula país
participación democrática
educational innovation
TIC
country classroom
democratic participation
topic_facet innovación educativa
TIC
aula país
participación democrática
educational innovation
TIC
country classroom
democratic participation
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1762
work_keys_str_mv AT maytezubillagapaez desarrollodepensamientocriticoatravesdeparticipaciondemocraticadeestudiantesuniversitarios
AT ruizmolinaalavaro desarrollodepensamientocriticoatravesdeparticipaciondemocraticadeestudiantesuniversitarios
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros