Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales
The aim is to understand the time profile of postgraduate students and to provide pedagogical guidance. A quantitative and descriptive study was conducted with 102 postgraduate students who completed: Zimbardo's Time Perspective Inventory (1999); 27 students answered a questionnaire on the effe...
Saved in:
| Main Authors: | , , |
|---|---|
| Format: | Digital |
| Language: | spa |
| Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2021
|
| Subjects: | |
| Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1184 |
| Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
| _version_ | 1812645106477432832 |
|---|---|
| author | Florencia, Daura Barni, Cecilia González, Mariela |
| author_facet | Florencia, Daura Barni, Cecilia González, Mariela |
| author_sort | Florencia, Daura |
| collection | OJS |
| description | The aim is to understand the time profile of postgraduate students and to provide pedagogical guidance. A quantitative and descriptive study was conducted with 102 postgraduate students who completed: Zimbardo's Time Perspective Inventory (1999); 27 students answered a questionnaire on the effects of the COVID-19 pandemic/quarantine on their lives. The results showed three-time styles. The importance of providing an orientation space for student orientation is considered, which facilitates the development of cognitive and socio-emotional competences necessary to face the demands of the context. |
| format | Digital |
| id | revistas.uan.edu.co-article-1184 |
| institution | Revista MEMORIAS SIFORED |
| language | spa |
| publishDate | 2021 |
| publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
| record_format | ojs |
| spelling | revistas.uan.edu.co-article-11842021-12-03T03:18:52Z Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales Florencia, Daura Barni, Cecilia González, Mariela orientación temporal COVID-19 orientación pedagógica competencias cognitivas y socioemocionales Time Perspective Pedagogical Orientation Cognitive and Socio-emotional Competences COVID-19 The aim is to understand the time profile of postgraduate students and to provide pedagogical guidance. A quantitative and descriptive study was conducted with 102 postgraduate students who completed: Zimbardo's Time Perspective Inventory (1999); 27 students answered a questionnaire on the effects of the COVID-19 pandemic/quarantine on their lives. The results showed three-time styles. The importance of providing an orientation space for student orientation is considered, which facilitates the development of cognitive and socio-emotional competences necessary to face the demands of the context. El objetivo es comprender el perfil temporal que poseen estudiantes de postgrado y efectuar orientaciones pedagógicas. Se efectuó un estudio cuantitativo y descriptivo, con 102 estudiantes de postgrados, que completaron: Inventario de Perspectiva Temporal de Zimbardo (1999); 27 estudiantes respondieron un cuestionario sobre los efectos que la pandemia/cuarentena por COVID-19 acarreó en sus vidas. Los resultados arrojaron tres estilos temporales. Se considera la importancia de brindar un espacio de orientación al alumnado, que facilite el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales para afrontar las exigencias del contexto. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2021-12-03 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1184 MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 4 (2020) 2665-203X spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1184/958 Derechos de autor 2021 Daura Florencia, Cecilia Barni, Mariela González https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| spellingShingle | orientación temporal COVID-19 orientación pedagógica competencias cognitivas y socioemocionales Time Perspective Pedagogical Orientation Cognitive and Socio-emotional Competences COVID-19 Florencia, Daura Barni, Cecilia González, Mariela Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales |
| title | Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales |
| title_full | Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales |
| title_fullStr | Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales |
| title_full_unstemmed | Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales |
| title_short | Actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados. Orientaciones pedagógicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales |
| title_sort | actitud hacia el futuro de estudiantes de posgrados orientaciones pedagogicas para el desarrollo de competencias cognitivas y socioemocionales |
| topic | orientación temporal COVID-19 orientación pedagógica competencias cognitivas y socioemocionales Time Perspective Pedagogical Orientation Cognitive and Socio-emotional Competences COVID-19 |
| topic_facet | orientación temporal COVID-19 orientación pedagógica competencias cognitivas y socioemocionales Time Perspective Pedagogical Orientation Cognitive and Socio-emotional Competences COVID-19 |
| url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1184 |
| work_keys_str_mv | AT florenciadaura actitudhaciaelfuturodeestudiantesdeposgradosorientacionespedagogicasparaeldesarrollodecompetenciascognitivasysocioemocionales AT barnicecilia actitudhaciaelfuturodeestudiantesdeposgradosorientacionespedagogicasparaeldesarrollodecompetenciascognitivasysocioemocionales AT gonzalezmariela actitudhaciaelfuturodeestudiantesdeposgradosorientacionespedagogicasparaeldesarrollodecompetenciascognitivasysocioemocionales |