Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión

This document portrays the process carried out in the construction, consolidation and socialization of the interdisciplinary synthesis project called LET THE ADVENTURE BEGIN, achieved with the group of students and teachers of 5th Grade at the Colombus American School. This project, within the frame...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Camacho Méndez, Jairo Andrés
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2021
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812645105601871872
author Camacho Méndez, Jairo Andrés
author_facet Camacho Méndez, Jairo Andrés
author_sort Camacho Méndez, Jairo Andrés
collection OJS
description This document portrays the process carried out in the construction, consolidation and socialization of the interdisciplinary synthesis project called LET THE ADVENTURE BEGIN, achieved with the group of students and teachers of 5th Grade at the Colombus American School. This project, within the framework of Teaching for Comprehension (TfC), was launched by the students themselves, with the guidance of teachers in the areas of English, Social studies, Spanish, Science and Mathematics, thus consolidating a research proposal that fostered understanding from the field of virtuality, in remote access. Finally, in its nature, the project had several phases that contributed to the methodological and didactic consolidation to recognize different strategic ecosystems of our department, outline a possible tourist offer that is friendly to the environment and economically profitable; and conclude, generating the business plan or offer to the market, a product that was consolidated as a result of the analysis, systematization and understanding of the variables addressed in aforementioned problem and that was presented to the educational community in the event called Celebration of Understandings.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-1177
institution Revista MEMORIAS SIFORED
language spa
publishDate 2021
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-11772021-12-01T06:36:09Z Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión Camacho Méndez, Jairo Andrés enseñanza para la comprensión trabajo colaborativo interdiciplinariedad proyecto de síntesis Teaching for understanding Collaborative work Interdisciplinarity synthesis project This document portrays the process carried out in the construction, consolidation and socialization of the interdisciplinary synthesis project called LET THE ADVENTURE BEGIN, achieved with the group of students and teachers of 5th Grade at the Colombus American School. This project, within the framework of Teaching for Comprehension (TfC), was launched by the students themselves, with the guidance of teachers in the areas of English, Social studies, Spanish, Science and Mathematics, thus consolidating a research proposal that fostered understanding from the field of virtuality, in remote access. Finally, in its nature, the project had several phases that contributed to the methodological and didactic consolidation to recognize different strategic ecosystems of our department, outline a possible tourist offer that is friendly to the environment and economically profitable; and conclude, generating the business plan or offer to the market, a product that was consolidated as a result of the analysis, systematization and understanding of the variables addressed in aforementioned problem and that was presented to the educational community in the event called Celebration of Understandings. El presente documento expone el proceso realizado en la construcción, consolidación y socialización del proyecto de síntesis interdisciplinar denominado LET THE ADVENTURE BEGIN, llevado a cabo con el grupo de estudiantes y docentes del grado 5° del Colombus American School. Dicho proyecto, dentro del marco de la Enseñanza para la Comprensión (EpC), fue puesto en marcha por los mismos estudiantes, con la guía de los docentes de las áreas de Inglés, Sociales, Español, Ciencias y Matemáticas, consolidando así una propuesta investigativa que propició la comprensión desde el ámbito de la virtualidad, en acceso remoto. Finalmente, en su naturaleza, el proyecto contó con diferentes fases que aportaron en la consolidación metodológica y didáctica con el objetivo de reconocer diferentes ecosistemas estratégicos de nuestro departamento, perfilar una posible oferta turística amigable con el medio ambiente y rentable económicamente; y concluir, generando el plan de negocios u oferta al mercado, producto que se consolidó fruto del análisis, sistematización y comprensión de las variables abordadas en dicho problema y que fue presentado a la comunidad educativa en el evento denominado Celebración de las Comprensiones.    UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2021-11-28 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177 MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 4 (2020) 2665-203X spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177/954 https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle enseñanza para la comprensión
trabajo colaborativo
interdiciplinariedad
proyecto de síntesis
Teaching for understanding
Collaborative work
Interdisciplinarity
synthesis project
Camacho Méndez, Jairo Andrés
Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión
title Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión
title_full Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión
title_fullStr Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión
title_full_unstemmed Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión
title_short Let the adventure begin: proyecto interdisciplinar en el marco de enseñanza para la comprensión
title_sort let the adventure begin proyecto interdisciplinar en el marco de ensenanza para la comprension
topic enseñanza para la comprensión
trabajo colaborativo
interdiciplinariedad
proyecto de síntesis
Teaching for understanding
Collaborative work
Interdisciplinarity
synthesis project
topic_facet enseñanza para la comprensión
trabajo colaborativo
interdiciplinariedad
proyecto de síntesis
Teaching for understanding
Collaborative work
Interdisciplinarity
synthesis project
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1177
work_keys_str_mv AT camachomendezjairoandres lettheadventurebeginproyectointerdisciplinarenelmarcodeensenanzaparalacomprension
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros