Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación
Generate and reflect among teachers and students about cognitive stimulation in the classroom and its effects on learning through the application of new pedagogical practices focused on neuroeducation and emotional education.
Saved in:
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Digital |
Language: | spa |
Published: |
UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1130 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812645101353041920 |
---|---|
author | Márquez Salcedo , Ruby Alba Elizabeth Avendaño León, Julián Andrés Rodríguez Lozano, Erika Paola |
author_facet | Márquez Salcedo , Ruby Alba Elizabeth Avendaño León, Julián Andrés Rodríguez Lozano, Erika Paola |
author_sort | Márquez Salcedo , Ruby Alba Elizabeth |
collection | OJS |
description | Generate and reflect among teachers and students about cognitive stimulation in the classroom and its effects on learning through the application of new pedagogical practices focused on neuroeducation and emotional education. |
format | Digital |
id | revistas.uan.edu.co-article-1130 |
institution | Revista MEMORIAS SIFORED |
language | spa |
publishDate | 2021 |
publisher | UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO |
record_format | ojs |
spelling | revistas.uan.edu.co-article-11302023-07-17T21:48:37Z Pedagogical practices focused from neuroeducation Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación Márquez Salcedo , Ruby Alba Elizabeth Avendaño León, Julián Andrés Rodríguez Lozano, Erika Paola neuroeducación educación emocional práctica pedagógica neuroeducation Emotional education pedagogical practice Generate and reflect among teachers and students about cognitive stimulation in the classroom and its effects on learning through the application of new pedagogical practices focused on neuroeducation and emotional education. Generar y reflexionar entre los docentes y estudiantes sobre la estimulación cognitiva en el aula de clase y sus efectos en el aprendizaje mediante la aplicación de nuevas prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación y la educación emocional. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2021-07-16 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1130 MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 3 (2020); 23-27 2665-203X spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1130/1222 Derechos de autor 2020 Universidad Antonio Nariño https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/legalcode |
spellingShingle | neuroeducación educación emocional práctica pedagógica neuroeducation Emotional education pedagogical practice Márquez Salcedo , Ruby Alba Elizabeth Avendaño León, Julián Andrés Rodríguez Lozano, Erika Paola Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación |
title | Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación |
title_alt | Pedagogical practices focused from neuroeducation |
title_full | Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación |
title_fullStr | Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación |
title_full_unstemmed | Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación |
title_short | Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación |
title_sort | practicas pedagogicas enfocadas desde la neuroeducacion |
topic | neuroeducación educación emocional práctica pedagógica neuroeducation Emotional education pedagogical practice |
topic_facet | neuroeducación educación emocional práctica pedagógica neuroeducation Emotional education pedagogical practice |
url | https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1130 |
work_keys_str_mv | AT marquezsalcedorubyalbaelizabeth pedagogicalpracticesfocusedfromneuroeducation AT avendanoleonjulianandres pedagogicalpracticesfocusedfromneuroeducation AT rodriguezlozanoerikapaola pedagogicalpracticesfocusedfromneuroeducation AT marquezsalcedorubyalbaelizabeth practicaspedagogicasenfocadasdesdelaneuroeducacion AT avendanoleonjulianandres practicaspedagogicasenfocadasdesdelaneuroeducacion AT rodriguezlozanoerikapaola practicaspedagogicasenfocadasdesdelaneuroeducacion |