Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación

Generate and reflect among teachers and students about cognitive stimulation in the classroom and its effects on learning through the application of new pedagogical practices focused on neuroeducation and emotional education.

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Márquez Salcedo , Ruby Alba Elizabeth, Avendaño León, Julián Andrés, Rodríguez Lozano, Erika Paola
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2021
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1130
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812645101353041920
author Márquez Salcedo , Ruby Alba Elizabeth
Avendaño León, Julián Andrés
Rodríguez Lozano, Erika Paola
author_facet Márquez Salcedo , Ruby Alba Elizabeth
Avendaño León, Julián Andrés
Rodríguez Lozano, Erika Paola
author_sort Márquez Salcedo , Ruby Alba Elizabeth
collection OJS
description Generate and reflect among teachers and students about cognitive stimulation in the classroom and its effects on learning through the application of new pedagogical practices focused on neuroeducation and emotional education.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-1130
institution Revista MEMORIAS SIFORED
language spa
publishDate 2021
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-11302023-07-17T21:48:37Z Pedagogical practices focused from neuroeducation Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación Márquez Salcedo , Ruby Alba Elizabeth Avendaño León, Julián Andrés Rodríguez Lozano, Erika Paola neuroeducación educación emocional práctica pedagógica neuroeducation Emotional education pedagogical practice Generate and reflect among teachers and students about cognitive stimulation in the classroom and its effects on learning through the application of new pedagogical practices focused on neuroeducation and emotional education. Generar y reflexionar entre los docentes y estudiantes sobre la estimulación cognitiva en el aula de clase y sus efectos en el aprendizaje mediante la aplicación de nuevas prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación y la educación emocional. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2021-07-16 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1130 MEMORIAS SIFORED - ENCUENTROS EDUCACIÓN UAN; Núm. 3 (2020); 23-27 2665-203X spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1130/1222 Derechos de autor 2020 Universidad Antonio Nariño https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/legalcode
spellingShingle neuroeducación
educación emocional
práctica pedagógica
neuroeducation
Emotional education
pedagogical practice
Márquez Salcedo , Ruby Alba Elizabeth
Avendaño León, Julián Andrés
Rodríguez Lozano, Erika Paola
Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación
title Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación
title_alt Pedagogical practices focused from neuroeducation
title_full Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación
title_fullStr Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación
title_full_unstemmed Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación
title_short Prácticas pedagógicas enfocadas desde la neuroeducación
title_sort practicas pedagogicas enfocadas desde la neuroeducacion
topic neuroeducación
educación emocional
práctica pedagógica
neuroeducation
Emotional education
pedagogical practice
topic_facet neuroeducación
educación emocional
práctica pedagógica
neuroeducation
Emotional education
pedagogical practice
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/sifored/article/view/1130
work_keys_str_mv AT marquezsalcedorubyalbaelizabeth pedagogicalpracticesfocusedfromneuroeducation
AT avendanoleonjulianandres pedagogicalpracticesfocusedfromneuroeducation
AT rodriguezlozanoerikapaola pedagogicalpracticesfocusedfromneuroeducation
AT marquezsalcedorubyalbaelizabeth practicaspedagogicasenfocadasdesdelaneuroeducacion
AT avendanoleonjulianandres practicaspedagogicasenfocadasdesdelaneuroeducacion
AT rodriguezlozanoerikapaola practicaspedagogicasenfocadasdesdelaneuroeducacion
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros