La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés : The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever

Teaching second language learning strategies suggests that it is necessary to teach students the operation and benefit of learning strategies. However, it is not yet clear why low-achieving students do not progress significantly even when relevant aspects of their learning are improved. This study f...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Samperio Sánchez, Nahum
Format: Digital
Language:spa
Published: UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2022
Subjects:
Online Access:https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1119
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812644994297626624
author Samperio Sánchez, Nahum
author_facet Samperio Sánchez, Nahum
author_sort Samperio Sánchez, Nahum
collection OJS
description Teaching second language learning strategies suggests that it is necessary to teach students the operation and benefit of learning strategies. However, it is not yet clear why low-achieving students do not progress significantly even when relevant aspects of their learning are improved. This study focused on a 55-year-old adult language learner with low performance in learning English. A qualitative research methodology was followed through a semi-structured interview, needs analysis, and observation. The results indicated that teaching strategies aimed at improving a specific skill do not show a significant improvement in their performance when using English. However, the student showed the deployment of a series of strategies that helped him manage the speech situation. In addition, it was found that motivation takes on a significant relevance not only in the use of new strategies, but also in language learning.
format Digital
id revistas.uan.edu.co-article-1119
institution Revista PAPELES
language spa
publishDate 2022
publisher UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO
record_format ojs
spelling revistas.uan.edu.co-article-11192024-09-16T13:55:49Z The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés : The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever Samperio Sánchez, Nahum Estrategias de aprendizaje Produccion oral Enseñanza de estrategias Repertorio de estrategias Learning strategies Speaking skill Strategy instruction Teaching second language learning strategies suggests that it is necessary to teach students the operation and benefit of learning strategies. However, it is not yet clear why low-achieving students do not progress significantly even when relevant aspects of their learning are improved. This study focused on a 55-year-old adult language learner with low performance in learning English. A qualitative research methodology was followed through a semi-structured interview, needs analysis, and observation. The results indicated that teaching strategies aimed at improving a specific skill do not show a significant improvement in their performance when using English. However, the student showed the deployment of a series of strategies that helped him manage the speech situation. In addition, it was found that motivation takes on a significant relevance not only in the use of new strategies, but also in language learning. La enseñanza de estrategias de aprendizaje de una segunda lengua sugiere que es necesario enseñar a los estudiantes el funcionamiento y beneficio de las estrategias de aprendizaje. Sin embargo, aun no es claro porque los estudiantes de bajo rendimiento no progresan significativamente aun cuando aspectos relevantes en su aprendizaje son mejorados. El objetivo de este estudio centró su atención en un estudiante de idiomas adulto de 55 años con un rendimiento bajo en el aprendizaje de inglés.  Se siguió una metodología de investigación cualitativa a través de una entrevista semiestructurada, el análisis de necesidades y la observación. Los resultados indicaron que las estrategias de enseñanza con el objetivo de mejorar una habilidad específica no muestran una mejora significativa en su rendimiento cuando utiliza el inglés. Sin embargo, el alumno mostró el despliegue de una serie de estrategias que le ayudaron a manejar la situación del habla. Además, se comprobó que la motivación toma una relevancia significativa no solo en el uso de nuevas estrategias, sino que en el aprendizaje de la lengua. UNIVERSIDAD ANTONIO NARIÑO 2022-02-22 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1119 10.54104/papeles.v14n27.1119 Papeles; Vol. 14 No. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022) Papeles; Vol. 14 Núm. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Núm. 27 (Enero-Junio, 2022) Papeles; v. 14 n. 27 (2022): Papeles, Vol. 14 Issue. 27 (January- June, 2022) 2346-0911 0123-0670 10.54104/papeles.v14n27 spa https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1119/1002 Copyright (c) 2022 Nahum Samperio Sánchez https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
spellingShingle Estrategias de aprendizaje
Produccion oral
Enseñanza de estrategias
Repertorio de estrategias
Learning strategies
Speaking skill
Strategy instruction
Samperio Sánchez, Nahum
La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés : The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever
title La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés : The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever
title_alt The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever: La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés
title_full La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés : The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever
title_fullStr La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés : The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever
title_full_unstemmed La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés : The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever
title_short La prescripción individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de inglés : The Prescription of Individualized Learning Strategies to an Adult Low-English Language Achiever
title_sort la prescripcion individualizada de estrategias de aprendizaje a un adulto con bajo nivel de ingles the prescription of individualized learning strategies to an adult low english language achiever
topic Estrategias de aprendizaje
Produccion oral
Enseñanza de estrategias
Repertorio de estrategias
Learning strategies
Speaking skill
Strategy instruction
topic_facet Estrategias de aprendizaje
Produccion oral
Enseñanza de estrategias
Repertorio de estrategias
Learning strategies
Speaking skill
Strategy instruction
url https://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/1119
work_keys_str_mv AT samperiosancheznahum theprescriptionofindividualizedlearningstrategiestoanadultlowenglishlanguageachieverlaprescripcionindividualizadadeestrategiasdeaprendizajeaunadultoconbajoniveldeingles
AT samperiosancheznahum laprescripcionindividualizadadeestrategiasdeaprendizajeaunadultoconbajoniveldeinglestheprescriptionofindividualizedlearningstrategiestoanadultlowenglishlanguageachiever
AT samperiosancheznahum prescriptionofindividualizedlearningstrategiestoanadultlowenglishlanguageachieverlaprescripcionindividualizadadeestrategiasdeaprendizajeaunadultoconbajoniveldeingles
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros