Pirinola City: Design of material to reinforce lexical competence in English through oral production via Gamification for eleventh grade students at Almirante Padilla School

This degree project focuses on addressing the problem of low lexical proficiency in English among four (4) eleventh grade students at Colegio Almirante Padilla. In the institution, it is recognized that the lack of adequate teaching resources and the absence of effective pedagogical strategies are s...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Esteban Gutiérrez, Julieth Vanessa
Other Authors: Rivera Farias, Luis Miguel
Format: Estudio explicativo
Language:eng
Published: Universidad Antonio Nariño 2024
Subjects:
Online Access:https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9951
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812648540820733952
author Esteban Gutiérrez, Julieth Vanessa
author2 Rivera Farias, Luis Miguel
author_facet Rivera Farias, Luis Miguel
Esteban Gutiérrez, Julieth Vanessa
author_sort Esteban Gutiérrez, Julieth Vanessa
collection DSpace
description This degree project focuses on addressing the problem of low lexical proficiency in English among four (4) eleventh grade students at Colegio Almirante Padilla. In the institution, it is recognized that the lack of adequate teaching resources and the absence of effective pedagogical strategies are significant barriers to learning English in this educational context.
format Estudio explicativo
id repositorio.uan.edu.co-123456789-9951
institution Repositorio Digital UAN
language eng
publishDate 2024
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-99512024-10-09T23:24:42Z Pirinola City: Design of material to reinforce lexical competence in English through oral production via Gamification for eleventh grade students at Almirante Padilla School Esteban Gutiérrez, Julieth Vanessa Rivera Farias, Luis Miguel Gamificación material didáctico competencia léxica estrategia educativa aprendizaje lúdico Gamification didactic material lexical competence education strategy playful learning This degree project focuses on addressing the problem of low lexical proficiency in English among four (4) eleventh grade students at Colegio Almirante Padilla. In the institution, it is recognized that the lack of adequate teaching resources and the absence of effective pedagogical strategies are significant barriers to learning English in this educational context. Este proyecto de grado se enfoca en abordar el problema de la baja competencia léxica en inglés entre los estudiantes de undécimo grado del Colegio Almirante Padilla. En la institución se reconoce que la falta de recursos didácticos adecuados y la ausencia de estrategias pedagógicas efectivas son barreras significativas para el aprendizaje del inglés en este contexto educativo. UAN Proyectos de ciencia, tecnología, innovación y creación artística Final Licenciado(a) en Español e Inglés Pregrado Pregrado Presencial Monografía 2024-08-08T16:32:23Z 2024-08-08T16:32:23Z 2024-06-07 Estudio explicativo Versión final del autor, Versión aceptada para publicar http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec http://purl.org/redcol/resource_type/PID http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9951 Acosta Rincón, S. K., Bautista Rodríguez, S. J., Trillos Acevedo, L., & Polo Vasco, J. E. (2022). La gamificación como herramienta didáctica de enseñanza-aprendizaje para fortalecer la habilidad de producción oral en los estudiantes de la licenciatura en lengua castellana e inglés (LLCI). Arévalo, A. P. V., & González, A. K. Á. (2015). Tratamiento de los contenidos culturales en el diplomado de enseñanza del español como lengua extranjera (ELE) de la Universidad de La Salle (2005-2013) Arévalo, A. P. V., & González, A. K. Á. (2018). Tratamiento de contenidos culturales en ELE: aproximaciones al diseño de material didáctico. Enunciación/Enunciacion, 23(2), 209-224 Briceño Núñez, C. E. (2022). La gamificación educativa como estrategia para la enseñanza de lenguas extranjeras. ACADEMO Revista De Investigación En Ciencias Sociales Y Humanidades, 9(1), 11–22. Camargo, M. A. (2021, November 26). Universidad Antonio Nariño: Fortalecimiento de la competencia léxica a partir de la expresión oral en inglés con estudiantes de grado décimo Camargo, M. A. (2022, August 18). Universidad Antonio Nariño: Distinción entre conocimiento léxico y vocabulario en la didáctica del inglés. Revisión bibliográfica Cervantes, C. C. V. (n.d.). CVC. Diccionario de términos clave de ELE. Expresión oral. Coomber, J., Peet, H., & Smith, C. (1998, September). Teaching Vocabulary: A Methods Course. Manual. ERIC, Article c5216556 eng Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 pdf application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Licenciatura en Español e Inglés Facultad de Educación Bogotá - Sur reponame:Repositorio Institucional UAN
spellingShingle Gamificación
material didáctico
competencia léxica
estrategia educativa
aprendizaje lúdico
Gamification
didactic material
lexical competence
education strategy
playful learning
Esteban Gutiérrez, Julieth Vanessa
Pirinola City: Design of material to reinforce lexical competence in English through oral production via Gamification for eleventh grade students at Almirante Padilla School
title Pirinola City: Design of material to reinforce lexical competence in English through oral production via Gamification for eleventh grade students at Almirante Padilla School
title_full Pirinola City: Design of material to reinforce lexical competence in English through oral production via Gamification for eleventh grade students at Almirante Padilla School
title_fullStr Pirinola City: Design of material to reinforce lexical competence in English through oral production via Gamification for eleventh grade students at Almirante Padilla School
title_full_unstemmed Pirinola City: Design of material to reinforce lexical competence in English through oral production via Gamification for eleventh grade students at Almirante Padilla School
title_short Pirinola City: Design of material to reinforce lexical competence in English through oral production via Gamification for eleventh grade students at Almirante Padilla School
title_sort pirinola city design of material to reinforce lexical competence in english through oral production via gamification for eleventh grade students at almirante padilla school
topic Gamificación
material didáctico
competencia léxica
estrategia educativa
aprendizaje lúdico
Gamification
didactic material
lexical competence
education strategy
playful learning
url https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9951
work_keys_str_mv AT estebangutierrezjuliethvanessa pirinolacitydesignofmaterialtoreinforcelexicalcompetenceinenglishthroughoralproductionviagamificationforeleventhgradestudentsatalmirantepadillaschool
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros