Estrategia de Desarrollo Profesional Docente para la mejora de la práctica y las creencias en matemáticas, enseñanza y aprendizaje de los docentes de matemáticas de básica y media
This research designs and evaluates a strategy of Teacher Professional Development (TPD) in problem-solving beliefs, to improve beliefs in mathematics, its teaching and learning, as well as the teaching practice of secondary mathematics teachers. For this purpose, an instrument was constructed to as...
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Otros Autores: | |
Formato: | Estudio de caso |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
Universidad Antonio Nariño
2024
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9878 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
_version_ | 1812648205565820928 |
---|---|
author | Angel Cuervo Zaida Mabel |
author2 | Briceño Martínez John Jairo |
author_facet | Briceño Martínez John Jairo Angel Cuervo Zaida Mabel |
author_sort | Angel Cuervo Zaida Mabel |
collection | DSpace |
description | This research designs and evaluates a strategy of Teacher Professional Development (TPD) in
problem-solving beliefs, to improve beliefs in mathematics, its teaching and learning, as well as
the teaching practice of secondary mathematics teachers. For this purpose, an instrument was
constructed to assess teachers’ beliefs associated with Ernest’s (1989) vision and to determine their
profile, which was validated, and its reliability was guaranteed through a confirmatory factor
analysis with a sample of n=199 participants. In addition, the reflections on the teaching practice
of n=8 female secondary school mathematics teachers who participated in a course-workshop to
progress and strengthen beliefs are analyzed |
format | Estudio de caso |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-9878 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2024 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-98782024-10-09T23:37:07Z Estrategia de Desarrollo Profesional Docente para la mejora de la práctica y las creencias en matemáticas, enseñanza y aprendizaje de los docentes de matemáticas de básica y media Angel Cuervo Zaida Mabel Briceño Martínez John Jairo creencias sobre las matemáticas, creencias sobre la enseñanza, creencias sobre el aprendizaje, desarrollo profesional docente beliefs about mathematics, beliefs about teaching, beliefs about learning, teacher professional development. This research designs and evaluates a strategy of Teacher Professional Development (TPD) in problem-solving beliefs, to improve beliefs in mathematics, its teaching and learning, as well as the teaching practice of secondary mathematics teachers. For this purpose, an instrument was constructed to assess teachers’ beliefs associated with Ernest’s (1989) vision and to determine their profile, which was validated, and its reliability was guaranteed through a confirmatory factor analysis with a sample of n=199 participants. In addition, the reflections on the teaching practice of n=8 female secondary school mathematics teachers who participated in a course-workshop to progress and strengthen beliefs are analyzed Doctor(a) en Educación Doctorado Doctorado Presencial Investigación 2024-07-04T20:37:28Z 2024-07-04T20:37:28Z 2024-06-11 Estudio de caso Versión final del autor, Versión aceptada para publicar http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9878 spa Acceso a solo metadatos Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/closedAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Doctorado en Educación Facultad de Educación Bogotá - Sur |
spellingShingle | creencias sobre las matemáticas, creencias sobre la enseñanza, creencias sobre el aprendizaje, desarrollo profesional docente beliefs about mathematics, beliefs about teaching, beliefs about learning, teacher professional development. Angel Cuervo Zaida Mabel Estrategia de Desarrollo Profesional Docente para la mejora de la práctica y las creencias en matemáticas, enseñanza y aprendizaje de los docentes de matemáticas de básica y media |
title | Estrategia de Desarrollo Profesional Docente para la mejora de la práctica y las creencias en matemáticas, enseñanza y aprendizaje de los docentes de matemáticas de básica y media |
title_full | Estrategia de Desarrollo Profesional Docente para la mejora de la práctica y las creencias en matemáticas, enseñanza y aprendizaje de los docentes de matemáticas de básica y media |
title_fullStr | Estrategia de Desarrollo Profesional Docente para la mejora de la práctica y las creencias en matemáticas, enseñanza y aprendizaje de los docentes de matemáticas de básica y media |
title_full_unstemmed | Estrategia de Desarrollo Profesional Docente para la mejora de la práctica y las creencias en matemáticas, enseñanza y aprendizaje de los docentes de matemáticas de básica y media |
title_short | Estrategia de Desarrollo Profesional Docente para la mejora de la práctica y las creencias en matemáticas, enseñanza y aprendizaje de los docentes de matemáticas de básica y media |
title_sort | estrategia de desarrollo profesional docente para la mejora de la practica y las creencias en matematicas ensenanza y aprendizaje de los docentes de matematicas de basica y media |
topic | creencias sobre las matemáticas, creencias sobre la enseñanza, creencias sobre el aprendizaje, desarrollo profesional docente beliefs about mathematics, beliefs about teaching, beliefs about learning, teacher professional development. |
url | https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9878 |
work_keys_str_mv | AT angelcuervozaidamabel estrategiadedesarrolloprofesionaldocenteparalamejoradelapracticaylascreenciasenmatematicasensenanzayaprendizajedelosdocentesdematematicasdebasicaymedia |