Relación entre violencia familiar y el rendimiento académico en estudiantes: Opinión de experto
English This research proposal aims to analyze This research proposal aims to analyze the academic documentación of 4 studies on the relationship between family violence and academic performance in students. For this reason, we worked with a qualitative method, of a documentary nature, where there a...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2024
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9569 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812647182417788928 |
---|---|
author | Ochoa Osorio, Sergio Iván |
author2 | Cotes, Flor María |
author_facet | Cotes, Flor María Ochoa Osorio, Sergio Iván |
author_sort | Ochoa Osorio, Sergio Iván |
collection | DSpace |
description | English This research proposal aims to analyze This research proposal aims to analyze
the academic documentación of 4 studies on the relationship between family violence and
academic performance in students. For this reason, we worked with a qualitative method,
of a documentary nature, where there are sources of information such as books, web pages,
among others, with a sample of 20 studies carried out regarding family violence and
academic performance in young people. |
format | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-9569 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2024 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-95692024-10-09T22:44:38Z Relación entre violencia familiar y el rendimiento académico en estudiantes: Opinión de experto Ochoa Osorio, Sergio Iván Cotes, Flor María Violencia, Rendimiento académico, Familia, Educación, Jóvenes, Desarrollo. Rendimiento académico, Familia, Educación, Jóvenes, Desarrollo Violence Academic performance Family Education Youth Development English This research proposal aims to analyze This research proposal aims to analyze the academic documentación of 4 studies on the relationship between family violence and academic performance in students. For this reason, we worked with a qualitative method, of a documentary nature, where there are sources of information such as books, web pages, among others, with a sample of 20 studies carried out regarding family violence and academic performance in young people. El contenido general de la presente propuesta investigativa tiene como objetivo 68 analizar la documentación académica de los estudios acerca de la relación entre violencia familiar y el rendimiento académico en estudiantes. Por ello se trabajó con método cualitativo, de carácter documental, donde se cuenta con fuentes de información como libros, páginas web, entre otras, contando con una muestra de 20 estudios realizados referente a la violencia familiar y el rendimiento académico en los jóvenes. Psicólogo(a) Pregrado Distancia Monografía 2024-03-06T15:51:23Z 2024-03-06T15:51:23Z 2023-11-28 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9569 Acosta, M. (2015). Comportamiento de la Violencia Intrafamiliar. Colombia, 2015. Instituto Nacional de Medicina Legal y Ciencias Forenses. Obtenido de https://www.medicinalegal.gov.co/documents/20143/49523/Violencia+intrafamiliar+p rimer a+parte.pdf Alban, J. y Calero, J. (2017). El rendimiento académico: aproximación necesaria a un problema pedagógico actual. Revista Conrado, 13-58, 213-220. http://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado Amaya, M. (2019). Violencia infantil y rendimiento escolar en los estudiantes de una institución educativa particular de Cundinamarca, Colombia, 2019. American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association (7th ed.). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000165 Ávila, N., Navarro, F. y Tapia, M. (2020). Identidad, voz y agencia: claves para una enseñanza inclusiva de la escritura en la universidad. Archivos analíticos de políticas educativas, 28(98). https://doi.org/10.14507/epaa.28.4722 Awapara, S. y Valdivieso, M. (2013). Odontopediatría, 12(2), 119-128 Baldacchino, L. (2019). Intuition in entrepreneurial cognition. In A. Caputo & M. Bandura, A. y Walters, R. (1959). Adolescent Aggression: A Study of the Influence of Child. Rearing Practices and Family interrelationships. Nueva York: Ronald Press. Barney, J. B., Wright, M., & Ketchen, D. J. (2011). The future of resource-based theory: ¿Revitalización or decline? Journal of Management ,, 77(5), 1299-1315. Berra, E., Muñoz, S.I., Vega, C.Z., Rodríguez, A.S. y Gómez, G. (2014). Emociones, estrés y afrontamiento en adolescentes desde el modelo de Lazarus y Folkman. Revista Intercontinental de Psicología y Educación, 16(1), 37-57. Bertalanffy, L. (2006). Teoría General de los Sistemas: Fundamentos, desarrollo, aplicaciones. Segunda Edición. México: Fondo de Cultura Económica. Bolívar, G. (2003) Violencia intrafamiliar y bajo rendimiento académico en un grupo de estudiantes del grado sexto '' F '' del instituto técnico la Esperanza, jornada de la mañana de la Ciudad de Valledupar. https://repository.unad.edu.co/handle/10596/19836 Bronfenbrenner, U. (2002). Ecological systems theory. En R.Vasta (Ed.), Six theories of child development: revised formulations and current issues. (Pp 187-249). Bristol: Jessica Kingsley Publisher Calloapaza, E. (2020). Violencia intrafamiliar asociada al rendimiento académico en los estudiantes de 5to y 6to grado de primaria de la Institución Educativa Enrique Paillardelle. Repositorio.UNJBG. Recuperado de: http://repositorio.unjbg.edu.pe/bitstream/handle/UNJBG/4025/1799_2020_ticona_call oapa za_e_facs_enfermeria.pdf?sequence=1&isAllowed=y Cassany, D. (2012). En línea: Leer y escribir en la red. Anagrama. Cepeda, E., Moncada, E. y Álvarez, V. (2007). Violencia Intrafamiliar que afecta a Estudiantes de Educación Básica y Media en Bogotá. Revista de salud pública. 9 (4):516-528, 2007 · Volumen 9 (4). Cepeda-Cuervo, E., Moncada-Sánchez, E., & Álvarez, V. (2007). Chadwick, C. (1979). Tecnología Educacional para el Docente. Buenos Aires: Paidós 68 Cohen, J., Lazarus, R., Folkman, S. y Schaefer, C. (1980). Psychological stress and adaptation: some unresolved issues. En H. Selye (ed.): Guide to stress research (pp. 91-117). Nueva York: Van Nostrand Remhold. Coleman, J. y Hendry, L. (2003). Psicología de la adolescencia, 4ª ed. Madrid, Ediciones Morata. Defensoría del pueblo (septiembre 5 de 2017). Plegable educativo sobre violencia intrafamiliar. Recuperado de: https://www.defensoria.gov.co/public/pdf/PlegableViolencia-intrafamiliar.pdf instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Psicología (Distancia) Facultad de Psicología Riohacha |
spellingShingle | Violencia, Rendimiento académico, Familia, Educación, Jóvenes, Desarrollo. Rendimiento académico, Familia, Educación, Jóvenes, Desarrollo Violence Academic performance Family Education Youth Development Ochoa Osorio, Sergio Iván Relación entre violencia familiar y el rendimiento académico en estudiantes: Opinión de experto |
title | Relación entre violencia familiar y el rendimiento académico en estudiantes: Opinión de experto |
title_full | Relación entre violencia familiar y el rendimiento académico en estudiantes: Opinión de experto |
title_fullStr | Relación entre violencia familiar y el rendimiento académico en estudiantes: Opinión de experto |
title_full_unstemmed | Relación entre violencia familiar y el rendimiento académico en estudiantes: Opinión de experto |
title_short | Relación entre violencia familiar y el rendimiento académico en estudiantes: Opinión de experto |
title_sort | relacion entre violencia familiar y el rendimiento academico en estudiantes opinion de experto |
topic | Violencia, Rendimiento académico, Familia, Educación, Jóvenes, Desarrollo. Rendimiento académico, Familia, Educación, Jóvenes, Desarrollo Violence Academic performance Family Education Youth Development |
url | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9569 |
work_keys_str_mv | AT ochoaosoriosergioivan relacionentreviolenciafamiliaryelrendimientoacademicoenestudiantesopiniondeexperto |