La Prensa Impresa Como Posibilidad Pedagógica Para Fortalecer La Lectura

This research monograph focuses on two factors, the first one, the importance of developing reading ability in primary level students by improving the literal level and strengthening the inferential to reach the highest level that is the intertextual critic, so that they have a critical stance on wh...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Cañon Blanco, Laura Nataly
Other Authors: González Orjuela, Lyda Mayerly
Format: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2024
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9445
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812647160203706368
author Cañon Blanco, Laura Nataly
author2 González Orjuela, Lyda Mayerly
author_facet González Orjuela, Lyda Mayerly
Cañon Blanco, Laura Nataly
author_sort Cañon Blanco, Laura Nataly
collection DSpace
description This research monograph focuses on two factors, the first one, the importance of developing reading ability in primary level students by improving the literal level and strengthening the inferential to reach the highest level that is the intertextual critic, so that they have a critical stance on what the author of the text presents to them and what they experience in their context
format Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
id repositorio.uan.edu.co-123456789-9445
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2024
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-94452024-10-09T22:44:38Z La Prensa Impresa Como Posibilidad Pedagógica Para Fortalecer La Lectura Cañon Blanco, Laura Nataly González Orjuela, Lyda Mayerly prensa impresa lectura literal lectura inferencial print press literal reading inferential reading This research monograph focuses on two factors, the first one, the importance of developing reading ability in primary level students by improving the literal level and strengthening the inferential to reach the highest level that is the intertextual critic, so that they have a critical stance on what the author of the text presents to them and what they experience in their context Esta monografía de investigación se centra en dos factores, el primero, la importancia por desarrollar en estudiantes de nivel primaria la habilidad lectora mejorando el nivel literal y fortaleciendo el inferencial para llegar al nivel más alto que es el crítico intertextual, de tal forma que tengan una postura crítica ante lo que el autor del texto les presenta y ante lo que vivencia en su contexto. Licenciado(a) en Lengua Castellana E Ingles Pregrado Presencial Monografía 2024-02-27T14:34:20Z 2024-02-27T14:34:20Z 2019-11-29 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9445 Chacón, S. (2016). La lectura inferencial: eje de la comprensión. Propuesta de una estrategia didáctica para su desarrollo (tesis de licenciatura). Universidad Pedagógica Nacional., Bogotá, Colombia. Elliot, J. (1993). El cambio educativo desde la investigación acción. Madrid, España: Morata. Ferreiro, E. Leer y escribir en un mundo cambiante. Congreso de la Unión Internacional de Editores. Publicado por revista Novedades Educativas N° 115, Buenos Aires, 2000. Ferreiro, R. y De Napoli, A. (2007). Más allá del salón de clases: Los nuevos ambientes de aprendizajes. Nova Southeastern University, 1, (1), 2. Jurado, F., Lomas, C. y Tusón, A. (2017). Las máscaras de la educación y el poder del lenguaje. (2a ed.). Bogotá, Colombia: Aula de Humanidades. Jurado, F. (2016). Lectura crítica para el pensamiento crítico. Bogotá, Colombia: Kimpres S.A.S. Kemmis, S. (1984). Cómo planificar la investigación-acción. Barcelona, España: Laertes. Latorre, A. (2003). La investigación-acción. Conocer y cambiar la práctica educativa. (3a ed.). Barcelona, España: Graó. Lewin, K. (1946). La investigación-acción y los problemas de las minorías. New York, Estados Unidos: Harper. Ministerio de Educación, (07 de junio de 1998). Ministerio de Educación Nacional. Bogotá, Colombia. Recuperado el 05 de septiembre de 2019 https://www.mineducacion.gov.co/1621/articles-89869_archivo_pdf8.pdf instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Licenciatura En Lengua Castellana E Ingles Facultad de Educación Bogotá - Sur
spellingShingle prensa impresa
lectura literal
lectura inferencial
print press
literal reading
inferential reading
Cañon Blanco, Laura Nataly
La Prensa Impresa Como Posibilidad Pedagógica Para Fortalecer La Lectura
title La Prensa Impresa Como Posibilidad Pedagógica Para Fortalecer La Lectura
title_full La Prensa Impresa Como Posibilidad Pedagógica Para Fortalecer La Lectura
title_fullStr La Prensa Impresa Como Posibilidad Pedagógica Para Fortalecer La Lectura
title_full_unstemmed La Prensa Impresa Como Posibilidad Pedagógica Para Fortalecer La Lectura
title_short La Prensa Impresa Como Posibilidad Pedagógica Para Fortalecer La Lectura
title_sort la prensa impresa como posibilidad pedagogica para fortalecer la lectura
topic prensa impresa
lectura literal
lectura inferencial
print press
literal reading
inferential reading
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/9445
work_keys_str_mv AT canonblancolauranataly laprensaimpresacomoposibilidadpedagogicaparafortalecerlalectura
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros