Diseño de estación intermodal, como eje articulador del transporte entre los municipios de Ibagué, Alvarado y espinal; a partir de los corredores férreos existentes
The present work corresponds to a degree work to opt for the title of architect, within the Faculty of Arts of the Antonio Nariño de Ibagué University. The research carried out is categorized within the type called applied research, from which it seeks to respond in a non-systematic way to specific...
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Otros Autores: | |
Formato: | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
Universidad Antonio Nariño
2023
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Materias: | |
Acceso en línea: | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8560 |
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author | Sierra Cujiño, Joaquin Steven |
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description | The present work corresponds to a degree work to opt for the title of architect, within
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The research carried out is categorized within the type called applied research, from
which it seeks to respond in a non-systematic way to specific problems. In the present case,
the problem that gives rise to the investigation is framed within the dynamics of passenger
mobility between the main cities of the department, as well as those of greater geographical
proximity, since there is a lack of an articulating mechanism that allows organizing passenger
mobility between the municipalities of Ibagué, Alvarado and Espinal. Thus, the present urban
project responds to the problem with a proposal for the design of a multimodal station located
in the corregimiento of Ibagué called Buenos Aires, which would have a potential annual
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the circuit that has been called the Central Province of Tolima. |
format | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-8560 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2023 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
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spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-85602024-10-09T23:31:56Z Diseño de estación intermodal, como eje articulador del transporte entre los municipios de Ibagué, Alvarado y espinal; a partir de los corredores férreos existentes Sierra Cujiño, Joaquin Steven Ángel villalba, Javier Ricardo economía líneas férreas, región, transporte vías estación intermodal interconexión, turismo economy, railway lines region, transport, intermodal station interconnection The present work corresponds to a degree work to opt for the title of architect, within the Faculty of Arts of the Antonio Nariño de Ibagué University. The research carried out is categorized within the type called applied research, from which it seeks to respond in a non-systematic way to specific problems. In the present case, the problem that gives rise to the investigation is framed within the dynamics of passenger mobility between the main cities of the department, as well as those of greater geographical proximity, since there is a lack of an articulating mechanism that allows organizing passenger mobility between the municipalities of Ibagué, Alvarado and Espinal. Thus, the present urban project responds to the problem with a proposal for the design of a multimodal station located in the corregimiento of Ibagué called Buenos Aires, which would have a potential annual population of 13,339,503 passengers; who demand transport between the municipalities of the circuit that has been called the Central Province of Tolima. El presente trabajo, corresponde a un trabajo de grado para optar por el título de arquitecto, dentro de la Facultad de Artes de la Universidad Antonio Nariño de Ibagué. La investigación realizada, se categoriza dentro del tipo denominada investigación aplicada, desde la cual se busca dar respuesta de manera no sistemática a problemas concretas. En el presente caso, el problema que da origen a la investigación se enmarca dentro de la dinámica de movilidad de pasajeros entre las principales ciudades del departamento, así como entre aquellas de mayor proximidad geográfica, dado que se carece de un mecanismo articulador que permita organizar la movilidad de pasajeros entre los municipios de Ibagué, Alvarado y Espinal. Así las cosas, el presente proyecto urbano, responde al problema con una propuesta de diseño de estación multimodal ubicada en el corregimiento de Ibagué denominado Buenos Aires, la cual tendría como población potencial anual 13.339.503 pasajeros; que demandan transportarse entre los municipios del circuito que se ha denominado Provincia Central del Tolima. Arquitecto(a) Pregrado Presencial Proyecto 2023-08-17T15:40:49Z 2023-08-17T15:40:49Z 2023-06-02 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8560 Arias de Greiff, J. (1920). Ferrocarriles en Colombia. Ferrocarriles en Colombia 1836-1930. colombia. Obtenido de https://www.banrepcultural.org/biblioteca-virtual/credencialhistoria/numero-257/ferrocarriles-en-colombia-1836-1930 Ahumada, G. M. (2006). Estación Intermodal Pajaritos Recuperación del Espacio Urbano. Chile: Universidad de Chile, Facultad de Arquitectura y Urbanismo. Recuperado el 15 de abril de 2015, de http://repositorio.uchile.cl/tesis/uchile/2006/martoq_g/sources/martoq_g.pdf Ambrosio, M. (s.f) Intermodalidad. Recuperado de https://www.ign.es/espmap/fichas_transporte_bach/pdf/TyC_Ficha_02.pdf Akira, s. 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Obtenido de http://www.itto.int/files/user/pdf/publications/PD39%2095/pd%2039-95- 11%20rev%201%20(F)%20s.pdf instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Arquitectura Facultad de Artes Ibagué |
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