"Pre-icfes digital tool” to improve english competencies on the saber 11 test for the english module: lessons from the Guimarc school
This research proposes the design, implementation, and assesment of a digital educational resource using the flexible B-learning methodology. The material combines virtual learning, counseling, and face-to-face classes guided by a teacher or tutor. This material is aimed at strengthening the compete...
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Otros Autores: | |
Formato: | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
Universidad Antonio Nariño
2023
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8129 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
_version_ | 1812648158564450304 |
---|---|
author | Gómez Mendoza, Carolina |
author2 | Cabra Hernández, Hans Walter |
author_facet | Cabra Hernández, Hans Walter Gómez Mendoza, Carolina |
author_sort | Gómez Mendoza, Carolina |
collection | DSpace |
description | This research proposes the design, implementation, and assesment of a digital educational resource using the flexible B-learning methodology. The material combines virtual learning, counseling, and face-to-face classes guided by a teacher or tutor. This material is aimed at strengthening the competencies evaluated in the English module of the SABER11 test. It also seeks to familiarize students with the different types of questions as well as
to provide useful guidelines for taking the test. |
format | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-8129 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2023 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-81292024-10-09T23:13:55Z "Pre-icfes digital tool” to improve english competencies on the saber 11 test for the english module: lessons from the Guimarc school Gómez Mendoza, Carolina Cabra Hernández, Hans Walter Material didáctico digital pre-saber entorno virtual de aprendizaje b-learning pruebas saber 11 410 68.23 G569p Digital teaching material practice saber tests virtual learning environment b-learning saber 11 test This research proposes the design, implementation, and assesment of a digital educational resource using the flexible B-learning methodology. The material combines virtual learning, counseling, and face-to-face classes guided by a teacher or tutor. This material is aimed at strengthening the competencies evaluated in the English module of the SABER11 test. It also seeks to familiarize students with the different types of questions as well as to provide useful guidelines for taking the test. Esta investigación presenta la propuesta del diseño, implementación y evaluación de un material didáctico digital, en este caso un entorno virtual de aprendizaje denominado PreICFES Digital Tool basado en la metodología B-learning flexible la cual, combina tanto el aprendizaje de manera virtual como el asesoramiento y las clases presenciales guiadas por un docente o tutor. Este material está enfocado en el fortalecimiento de las competencias evaluadas en las pruebas SABER 11 y busca familiarizar a los estudiantes con los diferentes tipos de preguntas específicas del módulo de Inglés, así como, brindar consejos que puedan ser útiles antes de la realización de este tipo de examen. Licenciado(a) en Español e Inglés Pregrado Presencial Monografía 2023-06-28T20:58:33Z 2023-06-28T20:58:33Z 2023-06-02 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8129 Cano, L. O. M. (2012). ANTECEDENTES INTERNACIONALES Y NACIONALES DE LAS TIC A NIVEL SUPERIOR: SU TRAYECTORIA EN PANAMÁ. Revista Electrónica "Actualidades Investigativas en Educación," 12(3), 1-25. Retrieved November 8, 2021,from https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=44723985015 Ceinfes. (2021). Recuperado el 8 de noviembre de 2021, de https://ceinfes.com/analisis-de-losresultados-de-la-prueba-saber-11-periodos-2016-a-2020/ Congress of Colombia. (2009, July 13). Ley 1324 [Law 1324] - Por la cual se fijan parámetros y criterios para organizar el sistema de evaluación de resultados de la calidad de la educación, se dictan normas para el fomento de una cultura de la evaluación, en procura de facilitar la inspección y vigilancia del Estado y transforma el ICFES [On establishing parameters and criteria for organizing the evaluation system of education quality results, issuing norms to promote a culture of evaluation, aiming to facilitate state inspection and oversight, and transforming the ICFES]. Retrieved from https://www.mineducacion.gov.co/portal/normativa/Leyes/210697:Ley-1324-de-julio-13- de2009#:~:text=%22Por%20la%20cual%20se%20fijan,y%20se%20transforma%20el%20Icfes%22 Delors, J. (1996). La Educación Encierra un Tesoro. Comisión Internacional sobre la Educación del siglo XXI. Santillana, Ediciones UNESCO. Gross S., B. (2002). Constructivismo y Diseño de Entornos Virtuales de Aprendizaje.RE. Revista de Educación. Didácticas Específicas, 1, 225-250. Graham, C., Henrie, C., y Gibbons, A. (2014). Developing models and Theory for Blended Learning Research. En A. Picciano, C. Dziuban, y C. Graham (Eds.), Research Perspectives in Blended Learning: Research Perspectives, 2(13- 33). NY. P.: Routledge. Hernández, E. (2014). El b-learning como estrategia metodológica para mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje de los estudiantes de inglés de la modalidad semipresencial del departamento especializado de idiomas de la Universidad Técnica de Ambato [Blended learning as a methodological strategy to improve the teaching-learning process of English language students in the semi-presential modality of the specialized language department at the Universidad Técnica de Ambato]. Master's thesis. Retrieved from http://eprints.ucm.es/29610/1/T35913.pdf Horn, M., & Staker, H. (2011). The Rise of K-12 Blended Learning. Innosight Institute. Retrieved from https://www.icfes.gov.co/documents/20143/177687/Guia+de+orientacion+saber+11-2017 1.pdf/b694a2e9-a61d-3e9c-1f00-b3a9a576a767https://www.icfes.gov.co/documents/20143/494634/Guia%20de%20orient acion%20modulo%20de%20ingles%20saber%20pro%202016%202.pdf https://www.icfes.gov.co/documents/20143/177687/Guia+de+orientacion+saber+11-2017- 1.pdf/b694a2e9-a61d-3e9c-1f00-b3a9a576a767 ICFES.Estructuradelexamen.Bogotá.Recuperadodehttp://www.ICFES.gov.co/nl/acerca-examenSABER-11 Icfes. (n.d.). Basededatos.Bogotá [Database.Bogota]. Retrieved from http://www.icfes.gov.co/nl/web/guest/Resultados-SABER-11 instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Licenciatura en Español e Inglés Facultad de Educación Bogotá - Sur |
spellingShingle | Material didáctico digital pre-saber entorno virtual de aprendizaje b-learning pruebas saber 11 410 68.23 G569p Digital teaching material practice saber tests virtual learning environment b-learning saber 11 test Gómez Mendoza, Carolina "Pre-icfes digital tool” to improve english competencies on the saber 11 test for the english module: lessons from the Guimarc school |
title | "Pre-icfes digital tool” to improve english competencies on the saber 11 test for the english module: lessons from the Guimarc school |
title_full | "Pre-icfes digital tool” to improve english competencies on the saber 11 test for the english module: lessons from the Guimarc school |
title_fullStr | "Pre-icfes digital tool” to improve english competencies on the saber 11 test for the english module: lessons from the Guimarc school |
title_full_unstemmed | "Pre-icfes digital tool” to improve english competencies on the saber 11 test for the english module: lessons from the Guimarc school |
title_short | "Pre-icfes digital tool” to improve english competencies on the saber 11 test for the english module: lessons from the Guimarc school |
title_sort | pre icfes digital tool to improve english competencies on the saber 11 test for the english module lessons from the guimarc school |
topic | Material didáctico digital pre-saber entorno virtual de aprendizaje b-learning pruebas saber 11 410 68.23 G569p Digital teaching material practice saber tests virtual learning environment b-learning saber 11 test |
url | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/8129 |
work_keys_str_mv | AT gomezmendozacarolina preicfesdigitaltooltoimproveenglishcompetenciesonthesaber11testfortheenglishmodulelessonsfromtheguimarcschool |