Estudio de factibilidad para la apertura de un punto de venta de Accesorios Martinas en Villavicencio

The main objective of this research project is to carry out a feasibility study for the opening of a new branch of the Martina's Accessories store in the city of Villavicencio, to achieve this objective, different studies are carried out, which allowed establishing the viability of the start-up...

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Detalles Bibliográficos
Autores principales: Rodriguez Ovando, Jheydy Tatiana, Calvo Pineda, Jeydy Tatiana
Otros Autores: Saray Muñoz, Nancy Esperanza
Formato: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Lenguaje:spa
Publicado: Universidad Antonio Nariño 2023
Materias:
Acceso en línea:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7792
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description The main objective of this research project is to carry out a feasibility study for the opening of a new branch of the Martina's Accessories store in the city of Villavicencio, to achieve this objective, different studies are carried out, which allowed establishing the viability of the start-up running of this project. In the market study, aspects such as supply, demand and promotion strategies were taken into account, based on a survey that was carried out on the women of Villavicencio, which allowed validating information and determining strategies; In the technical study, aspects such as plant size, location and project engineering were taken into account, which includes a description of processes, an organizational structure, the requisition of supplies and materials for its start-up and, finally, the design prototype of the plant. plant. For the financial study, the total investment of the project is calculated, projection of sales based on historical data and based on said sales, the cash flows are structured to later make the feasibility evaluation with the VPN, TIR and measure the sensitivity evaluating from a pessimistic and optimistic scenario.
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institution Repositorio Digital UAN
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publishDate 2023
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In the market study, aspects such as supply, demand and promotion strategies were taken into account, based on a survey that was carried out on the women of Villavicencio, which allowed validating information and determining strategies; In the technical study, aspects such as plant size, location and project engineering were taken into account, which includes a description of processes, an organizational structure, the requisition of supplies and materials for its start-up and, finally, the design prototype of the plant. plant. For the financial study, the total investment of the project is calculated, projection of sales based on historical data and based on said sales, the cash flows are structured to later make the feasibility evaluation with the VPN, TIR and measure the sensitivity evaluating from a pessimistic and optimistic scenario. Este proyecto de investigación tiene como principal objetivo realizar un estudio de factibilidad para la apertura de una nueva sucursal de la tienda Accesorios Martina’s en la ciudad de Villavicencio, para lograr este objetivo se realiza diferentes estudios, lo cual permitió establecer la viabilidad de la puesta en marcha de este proyecto. En el estudio de mercado se tuvo en cuenta aspectos como la oferta, demanda y estrategias de promoción, partiendo de una encuesta que se realizó a las mujeres de Villavicencio lo que permitió validar información y determinar las estrategias; en el estudio técnico se tuvo en cuenta aspectos como el tamaño de planta, la localización y la ingeniería de proyecto que contempla descripción de procesos, estructural organizacional, requisición de insumos y materiales para su puesta en marcha y por último el prototipo de diseño de la planta. Para el estudio financiero se calcula la inversión total del proyecto, proyección de las ventas basado en los datos históricos y en base a dichas ventas se estructuro los flujos de caja para después hacer la evaluación de viabilidad con el VPN, TIR y medir la sensibilidad evaluando desde un escenario pesimista y optimista. Ingeniero(a) Industrial Pregrado Presencial Proyecto 2023-03-06T21:33:00Z 2023-03-06T21:33:00Z 2022-11-29 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7792 Ajzen, I. (1991). The theory of planned behavior. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 50(2), 179-211. Baca, G. (2010). Evaluacion de proyectos. McGramHill. Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, 84(2), 191–215. 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Obtenido de pe.fashionnetwork.com: https://pe.fashionnetwork.com/news/La-industria-de-la-belleza-en-colombia-creceria-un14-en-los-proximos-dos-anos,1327982.html instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf application/pdf application/pdf Villavicencio, Meta (Colombia) Universidad Antonio Nariño Ingeniería Industrial Facultad de Ingeniería Industrial Villavicencio
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