La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos
The objective of this work is to improve the understanding of the concepts of linear, quadratic, exponential and logarithmic functions with their properties through the activities worked on the Desmos platform, in the eleventh grade students of the Liceo Piñeros Cortés School. For this, a methodolog...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Tesis y disertaciones (Maestría y/o Doctorado) |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2022
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7234 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812647528174190592 |
---|---|
author | Grigelio de Jesús Rodríguez Rincón |
author2 | Gerardo Chacón Guerrero |
author_facet | Gerardo Chacón Guerrero Grigelio de Jesús Rodríguez Rincón |
author_sort | Grigelio de Jesús Rodríguez Rincón |
collection | DSpace |
description | The objective of this work is to improve the understanding of the concepts of linear,
quadratic, exponential and logarithmic functions with their properties through the
activities worked on the Desmos platform, in the eleventh grade students of the Liceo
Piñeros Cortés School.
For this, a methodology with a qualitative approach was used so that it could be
oriented to the construction of the concepts of the functions and their graphs, allowing
flexibility in their stages and development as in the affinity in the questions, the
participants were 20 students from grade eleven between the ages of 15 to 17 years.
These activities are based on the fundamentals of technology in the teaching of
mathematics, modeling as a didactic alternative in mathematics and the theory of
problem solving. |
format | Tesis y disertaciones (Maestría y/o Doctorado) |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-7234 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2022 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-72342024-10-09T22:54:57Z La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos Grigelio de Jesús Rodríguez Rincón Gerardo Chacón Guerrero Enseñanza y aprendizaje, funciones y sus gráficas, modelación matemática, resolución de problemas, aplicación Desmos Teaching and learning, functions and their graphs, mathematical modeling, problem solving, Desmos application The objective of this work is to improve the understanding of the concepts of linear, quadratic, exponential and logarithmic functions with their properties through the activities worked on the Desmos platform, in the eleventh grade students of the Liceo Piñeros Cortés School. For this, a methodology with a qualitative approach was used so that it could be oriented to the construction of the concepts of the functions and their graphs, allowing flexibility in their stages and development as in the affinity in the questions, the participants were 20 students from grade eleven between the ages of 15 to 17 years. These activities are based on the fundamentals of technology in the teaching of mathematics, modeling as a didactic alternative in mathematics and the theory of problem solving. El objetivo de este trabajo es mejorar la comprensión de los conceptos de las funciones lineales, cuadráticas, exponenciales y logarítmicas con sus propiedades a través de las actividades trabajadas en la plataforma Desmos, en los estudiantes del grado once del colegio Liceo Piñeros Cortés. Para ello se utilizó una metodología con enfoque cualitativo de modo que se pudiera orientar a la construcción de los conceptos de las funciones y sus gráficas, permitiendo una flexibilidad en sus etapas y desarrollo como en la afinidad en las preguntas, los participantes fueron 20 estudiantes de grado once entre las edades de 15 a 17 años. Estas actividades se sustentan en los fundamentos de la tecnología en la enseñanza de la matemática, La modelación como alternativa didáctica en la matemática y en la teoría de resolución de problemas. Magíster en Educación Matemática Maestría Presencial Investigación 2022-11-08T22:40:45Z 2022-11-08T22:40:45Z 2022-06-13 Tesis y disertaciones (Maestría y/o Doctorado) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7234 instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Bogotá Universidad Antonio Nariño Maestría en Educación Matemática Facultad de Ciencias Bogotá - Federmán |
spellingShingle | Enseñanza y aprendizaje, funciones y sus gráficas, modelación matemática, resolución de problemas, aplicación Desmos Teaching and learning, functions and their graphs, mathematical modeling, problem solving, Desmos application Grigelio de Jesús Rodríguez Rincón La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos |
title | La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos |
title_full | La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos |
title_fullStr | La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos |
title_full_unstemmed | La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos |
title_short | La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos |
title_sort | la ensenanza aprendizaje de las funciones y sus graficas en grado 11° una experiencia de trabajo usando la aplicacion desmos |
topic | Enseñanza y aprendizaje, funciones y sus gráficas, modelación matemática, resolución de problemas, aplicación Desmos Teaching and learning, functions and their graphs, mathematical modeling, problem solving, Desmos application |
url | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7234 |
work_keys_str_mv | AT grigeliodejesusrodriguezrincon laensenanzaaprendizajedelasfuncionesysusgraficasengrado11unaexperienciadetrabajousandolaaplicaciondesmos |