La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos

The objective of this work is to improve the understanding of the concepts of linear, quadratic, exponential and logarithmic functions with their properties through the activities worked on the Desmos platform, in the eleventh grade students of the Liceo Piñeros Cortés School. For this, a methodolog...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Grigelio de Jesús Rodríguez Rincón
Other Authors: Gerardo Chacón Guerrero
Format: Tesis y disertaciones (Maestría y/o Doctorado)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2022
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7234
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812647528174190592
author Grigelio de Jesús Rodríguez Rincón
author2 Gerardo Chacón Guerrero
author_facet Gerardo Chacón Guerrero
Grigelio de Jesús Rodríguez Rincón
author_sort Grigelio de Jesús Rodríguez Rincón
collection DSpace
description The objective of this work is to improve the understanding of the concepts of linear, quadratic, exponential and logarithmic functions with their properties through the activities worked on the Desmos platform, in the eleventh grade students of the Liceo Piñeros Cortés School. For this, a methodology with a qualitative approach was used so that it could be oriented to the construction of the concepts of the functions and their graphs, allowing flexibility in their stages and development as in the affinity in the questions, the participants were 20 students from grade eleven between the ages of 15 to 17 years. These activities are based on the fundamentals of technology in the teaching of mathematics, modeling as a didactic alternative in mathematics and the theory of problem solving.
format Tesis y disertaciones (Maestría y/o Doctorado)
id repositorio.uan.edu.co-123456789-7234
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2022
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-72342024-10-09T22:54:57Z La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos Grigelio de Jesús Rodríguez Rincón Gerardo Chacón Guerrero Enseñanza y aprendizaje, funciones y sus gráficas, modelación matemática, resolución de problemas, aplicación Desmos Teaching and learning, functions and their graphs, mathematical modeling, problem solving, Desmos application The objective of this work is to improve the understanding of the concepts of linear, quadratic, exponential and logarithmic functions with their properties through the activities worked on the Desmos platform, in the eleventh grade students of the Liceo Piñeros Cortés School. For this, a methodology with a qualitative approach was used so that it could be oriented to the construction of the concepts of the functions and their graphs, allowing flexibility in their stages and development as in the affinity in the questions, the participants were 20 students from grade eleven between the ages of 15 to 17 years. These activities are based on the fundamentals of technology in the teaching of mathematics, modeling as a didactic alternative in mathematics and the theory of problem solving. El objetivo de este trabajo es mejorar la comprensión de los conceptos de las funciones lineales, cuadráticas, exponenciales y logarítmicas con sus propiedades a través de las actividades trabajadas en la plataforma Desmos, en los estudiantes del grado once del colegio Liceo Piñeros Cortés. Para ello se utilizó una metodología con enfoque cualitativo de modo que se pudiera orientar a la construcción de los conceptos de las funciones y sus gráficas, permitiendo una flexibilidad en sus etapas y desarrollo como en la afinidad en las preguntas, los participantes fueron 20 estudiantes de grado once entre las edades de 15 a 17 años. Estas actividades se sustentan en los fundamentos de la tecnología en la enseñanza de la matemática, La modelación como alternativa didáctica en la matemática y en la teoría de resolución de problemas. Magíster en Educación Matemática Maestría Presencial Investigación 2022-11-08T22:40:45Z 2022-11-08T22:40:45Z 2022-06-13 Tesis y disertaciones (Maestría y/o Doctorado) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7234 instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Bogotá Universidad Antonio Nariño Maestría en Educación Matemática Facultad de Ciencias Bogotá - Federmán
spellingShingle Enseñanza y aprendizaje, funciones y sus gráficas, modelación matemática, resolución de problemas, aplicación Desmos
Teaching and learning, functions and their graphs, mathematical modeling, problem solving, Desmos application
Grigelio de Jesús Rodríguez Rincón
La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos
title La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos
title_full La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos
title_fullStr La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos
title_full_unstemmed La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos
title_short La enseñanza – aprendizaje de las funciones y sus gráficas en grado 11°: una experiencia de trabajo usando la aplicación Desmos
title_sort la ensenanza aprendizaje de las funciones y sus graficas en grado 11° una experiencia de trabajo usando la aplicacion desmos
topic Enseñanza y aprendizaje, funciones y sus gráficas, modelación matemática, resolución de problemas, aplicación Desmos
Teaching and learning, functions and their graphs, mathematical modeling, problem solving, Desmos application
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7234
work_keys_str_mv AT grigeliodejesusrodriguezrincon laensenanzaaprendizajedelasfuncionesysusgraficasengrado11unaexperienciadetrabajousandolaaplicaciondesmos
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros