Propuesta del producto turístico “Las calles históricas de La Candelaria” en la ciudad de Bogotá-Colombia

This work seeks to develop a proposal for a tourism product focused on the characteristic names of the streets of the Candelaria district based on the tastes and preferences of visitors to this locality with the help of industrial engineering tools. The me thodology used is a mixed approach. First,...

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Main Authors: Cruz Uscategui, Duván Arturo, Bejarano Martínez, Miguel Ángel
Other Authors: Plazas, Doly Mildreth
Format: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2022
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7048
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description This work seeks to develop a proposal for a tourism product focused on the characteristic names of the streets of the Candelaria district based on the tastes and preferences of visitors to this locality with the help of industrial engineering tools. The me thodology used is a mixed approach. First, a documentary review was carried out with the help of positioning Keywords related to tourism, the tourist products offered on this page were compared and 2 popular tourist attractions in the area were chosen to c apture the attention of potential customers visiting La Candelaria. As a third point, the valuation and selection of the streets where the touristic product would take place was carried out with the help of a valuation matrix of the streets visited in the locality of La Candelaria. Subsequently, the strengths, weaknesses, threats, and opportunities of the area were identified and used to create strategies for the design process of the proposal, a survey of visitors to the area was carried out and finally the proposal of the tourist product called The Historic Streets of La Candelar ia was made, including logo, services and attractions, route of the tour, prices and presentation brochure.
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institution Repositorio Digital UAN
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publishDate 2022
publisher Universidad Antonio Nariño
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spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-70482024-10-09T22:53:23Z Propuesta del producto turístico “Las calles históricas de La Candelaria” en la ciudad de Bogotá-Colombia Cruz Uscategui, Duván Arturo Bejarano Martínez, Miguel Ángel Plazas, Doly Mildreth Producto turístico Atractivo turístico Calles de la Candelaria Tourist product Tourist attraction Streets of La Candelaria This work seeks to develop a proposal for a tourism product focused on the characteristic names of the streets of the Candelaria district based on the tastes and preferences of visitors to this locality with the help of industrial engineering tools. The me thodology used is a mixed approach. First, a documentary review was carried out with the help of positioning Keywords related to tourism, the tourist products offered on this page were compared and 2 popular tourist attractions in the area were chosen to c apture the attention of potential customers visiting La Candelaria. As a third point, the valuation and selection of the streets where the touristic product would take place was carried out with the help of a valuation matrix of the streets visited in the locality of La Candelaria. Subsequently, the strengths, weaknesses, threats, and opportunities of the area were identified and used to create strategies for the design process of the proposal, a survey of visitors to the area was carried out and finally the proposal of the tourist product called The Historic Streets of La Candelar ia was made, including logo, services and attractions, route of the tour, prices and presentation brochure. El presente trabajo busca realizar una propuesta de producto turístico enfocado en los nombres característicos de las calles de la localidad de la Candelaria basado en gustos y preferencias de visitantes de esta localidad con ayuda de herramientas de ingenieria industrial. La metodología que se usó es de enfoque mixto. Donde en primer lugar se ejecutó una revisión documental con ayuda de posicionamiento de Keywords relacionadas con turismo, se compararon los productos turísticos ofrecidos en esta página y se escogieron 2 atractivos turísticos populares de la zona con el fin de captar la atención de posibles clientes que visiten La Candelaria. Como tercer punto, se ejecutó la valoración y elección de las calles donde se efectuaría el recorrido del producto turístico con ayuda de una Matriz de valoración de las calles visitadas en la localidad de La Candelaria. Posteriormente, se hizo la identificación de fortalezas, debilidades, amenazas y oportunidades de la zona con las que se crearon estrategias que aplican para el proceso de diseño de la propuesta, se aplicó un sondeo a visitantes de la zona y por último se realizó la propuesta de producto turístico denominado Las calles históricas de La Candelaria compuesto por logo, servicios y atractivos, ruta del recorrido, precios y folleto de presentación. Ingeniero(a) Industrial Pregrado Presencial Proyecto 2022-10-07T21:07:55Z 2022-10-07T21:07:55Z 2022-07-01 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/7048 AEC. (n.d.). AEC - Diagrama de Causa-Efecto. Retrieved May 31, 2022, from https://www.aec.es/web/guest/centro-conocimiento/diagrama-de-causa-efecto AECIT. (2020). El turismo después de la pandemia global análisis, perspectivas y vías de recuperación. 2020, 270. https://aecit.org/uploads/public/DOCUMENTO.covid-19 y turismo.pdf Aguirre Bertel, A. M., Arroyo Oviedo, L. P., & Navarro Mesa, C. I. (2018). Turismo alternativo como estrategia de desarrollo local en el municipio de Chalan – Sucre. Económicas Cuc, 39(1), 117–136. https://doi.org/10.17981/econcuc.39.1.2018.08 Alcaldía de Bogotá. (n.d.). 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Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, 16(1), 161–178. https://doi.org/10.25145/j.pasos.2018.16.011 instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Ingeniería Industrial Facultad de Ingeniería Industrial Bogotá - Sur
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