Propuesta de aplicación del e -commerce a la empresa de medicamentos FARMACOMERCIAL

The academic research entitled: Proposal for the application of e-commerce to the Pharmacometrician drug company, is a descriptive qualitative study whose general objective was to analyze how the level of sales and marketing of medicinal products of the company can be enhanced Farmacomercial SAS usi...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Méndez Hernández, Ricardo Javier
Other Authors: Montaña Martínez, Lady Bibiana
Format: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2022
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6524
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812646935015718912
author Méndez Hernández, Ricardo Javier
author2 Montaña Martínez, Lady Bibiana
author_facet Montaña Martínez, Lady Bibiana
Méndez Hernández, Ricardo Javier
author_sort Méndez Hernández, Ricardo Javier
collection DSpace
description The academic research entitled: Proposal for the application of e-commerce to the Pharmacometrician drug company, is a descriptive qualitative study whose general objective was to analyze how the level of sales and marketing of medicinal products of the company can be enhanced Farmacomercial SAS using E-commerce tools; For which they established as specific objectives to identify the strategies and the most pertinent technological tools to favor the levels of visibility and sales of products, this work was articulated the development of a strategic plan directed by a professional in digital marketing, which made it possible to establish strategies of Achievement and loyalty of new customers using digital platforms and social networks with the greatest presence and circulation in the country.
format Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
id repositorio.uan.edu.co-123456789-6524
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2022
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-65242024-10-09T22:38:05Z Propuesta de aplicación del e -commerce a la empresa de medicamentos FARMACOMERCIAL Méndez Hernández, Ricardo Javier Montaña Martínez, Lady Bibiana medicamentos laboratorio de medicamentos farmacéutica plan de mejoramiento ventas e - commerce Marketing digital drugs drug laboratory pharmaceutical improvement plan e - commerce digital Marketing The academic research entitled: Proposal for the application of e-commerce to the Pharmacometrician drug company, is a descriptive qualitative study whose general objective was to analyze how the level of sales and marketing of medicinal products of the company can be enhanced Farmacomercial SAS using E-commerce tools; For which they established as specific objectives to identify the strategies and the most pertinent technological tools to favor the levels of visibility and sales of products, this work was articulated the development of a strategic plan directed by a professional in digital marketing, which made it possible to establish strategies of Achievement and loyalty of new customers using digital platforms and social networks with the greatest presence and circulation in the country. La investigación académica titulada: Propuesta de aplicación del e-comerse a la empresa de medicamentos Farmacomercial, es un estudio de carácter cualitativo descriptivo que tuvo como objetivo general analizar de qué manera se puede potenciar el nivel de ventas y comercialización de productos medicinales de la empresa Farmacomercial S.A.S haciendo uso de las herramientas del E-commerce; para lo eso se establecieron como objetivos específicos identificar las estrategias y las herramientas tecnológicas más pertinentes para favorecer los niveles se visibilizarían y ventas de productos, este trabajo estuvo articulado el desarrollo de un plan estratégico dirigido por un profesional en mercadeo digital, que posibilitó establecer estrategias de consecución y fidelización de nuevos clientes haciendo uso de plataformas digitales y de las redes sociales con mayor presencia y circulación en el país. Administrador(a) de Empresas Pregrado Presencial Monografía 2022-05-11T21:55:43Z 2022-05-11T21:55:43Z 2021-11-23 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6524 América Economía. (2012). Recuperado el 1 de abril de 2017, de http://www.americaeconomia.com/negocios-industrias/exclusivo-estudio-de- comercio- electronico-america-latina-2012 Asobancaria. (2019). E-Commerce, crecimiento y ecosistema digital en Colombia. Edición 1213. Bogotá D.C. https://www.asobancaria.com/wp- content/uploads/1213.pdf Aspís, A., Pertusi, I. C., y Nieva, H. G. (2016). Comercio Electrónico E-Commerce. Argentina: Errepar. Basantes, F. (2016). Comercio Electrónico. Ibarra: Universidad Técnica del Norte. Bello, P. (2017). Plan de negocios para la comercialización de un producto farmacéutico. Universidad de Chile. Santiago de Chile.http://repositorio.uchile.cl/bitstream/handle/2250/146670/Plan- de-negocios-para-la- comercializacion-de-un-producto- farmaceutico.pdf?sequence=1&isAllowed=y Cabrera, S., Hernández, I, y W, López. (2013). El comercio electrónico comoestrategia de rentabilidad en la comercialización de los medicamentos, en las cadenasfarmacéuticas Universidad del Salvador. San Salvador Http://ri.ues.edu.sv/id/eprint/5330/1/COMERCIO%20ELECTRONICO%20Y%20SU %20 INFLUENCIA%20EN%20LA%20 Carvajal, C. (2018). Implementación de la metodología CANVAS en el desarrollo de la pequeña industria de la ciudad de Quito – Provincia de Pichincha. Universidad AndinaSimón Bolívar. Ecuador. https://repositorio.uasb.edu.ec/bitstream/10644/6393/1/T2735-MBA-Carvajal- Implementacion.pdf Cardona, L. (2021. ¿Qué es un e - commerce? tipos, como crearlos y ejemplos.https://www.cyberclick.es/numerical-blog/que-es-un-ecommerce-tipos- como-crearlo-y- ejemplos Campos, J. (2016). Análisis del E-commerce en Colombia y retos logísticos para este sector. Universidad Militar Nueva Granada. Bogotá. D.C. https://repository.unimilitar.edu.co/bitstream/handle/10654/15518/CAMPOS%20SA LDAÑA%20JAIME%20LEONARDO%202016.pdf?sequence=1&id Allowed=y Cañón, J., Sáenz, y Rodríguez, D. (2018). Propuesta de E-Commerce en la Unidad Médica de Servicios Integrales (UMSI). Universidad de la Salle. Bogotá. D.C. Colombia. https://ciencia.lasalle.edu.co/cgi/viewcontent.cgi?article=1216&context=finanzas_comercio instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Neiva (Huila, Colombia) Universidad Antonio Nariño Administración de empresas Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas Neiva Altico
spellingShingle medicamentos
laboratorio de medicamentos
farmacéutica
plan de mejoramiento
ventas
e - commerce
Marketing digital
drugs
drug laboratory
pharmaceutical
improvement plan
e - commerce
digital Marketing
Méndez Hernández, Ricardo Javier
Propuesta de aplicación del e -commerce a la empresa de medicamentos FARMACOMERCIAL
title Propuesta de aplicación del e -commerce a la empresa de medicamentos FARMACOMERCIAL
title_full Propuesta de aplicación del e -commerce a la empresa de medicamentos FARMACOMERCIAL
title_fullStr Propuesta de aplicación del e -commerce a la empresa de medicamentos FARMACOMERCIAL
title_full_unstemmed Propuesta de aplicación del e -commerce a la empresa de medicamentos FARMACOMERCIAL
title_short Propuesta de aplicación del e -commerce a la empresa de medicamentos FARMACOMERCIAL
title_sort propuesta de aplicacion del e commerce a la empresa de medicamentos farmacomercial
topic medicamentos
laboratorio de medicamentos
farmacéutica
plan de mejoramiento
ventas
e - commerce
Marketing digital
drugs
drug laboratory
pharmaceutical
improvement plan
e - commerce
digital Marketing
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6524
work_keys_str_mv AT mendezhernandezricardojavier propuestadeaplicaciondelecommercealaempresademedicamentosfarmacomercial
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros