Estudio Para La Implementación Del E-Commerce En La Empresa Óptica San Juan De La Ciudad De Neiva

This study is academic research aimed at identifying and implementing a significant improvement to a traditional (family) business, in charge of supplying the sale of products and services framed within a municipal ophthalmology company, its main source of income being the provision of the ocular me...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Esquivel Oviedo, David Santiago, Motta Leyva, Nicole Andrea
Other Authors: Agudelo López, Edgar
Format: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2022
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6345
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812647899935277056
author Esquivel Oviedo, David Santiago
Motta Leyva, Nicole Andrea
author2 Agudelo López, Edgar
author_facet Agudelo López, Edgar
Esquivel Oviedo, David Santiago
Motta Leyva, Nicole Andrea
author_sort Esquivel Oviedo, David Santiago
collection DSpace
description This study is academic research aimed at identifying and implementing a significant improvement to a traditional (family) business, in charge of supplying the sale of products and services framed within a municipal ophthalmology company, its main source of income being the provision of the ocular medical evaluation service and the sale of lenses and frames for glasses. It is proposed to implement an improvement of the service, significantly favoring the coverage of the company, for which a business transition process was carried out from the physical or face-to-face commercial panorama to a virtual business model, thus being how the strategic services of the electronic commerce, seeking to have a greater reach (getting new customers and loyalty of old ones) and a higher level of financial income.
format Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
id repositorio.uan.edu.co-123456789-6345
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2022
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-63452024-10-09T23:05:37Z Estudio Para La Implementación Del E-Commerce En La Empresa Óptica San Juan De La Ciudad De Neiva Esquivel Oviedo, David Santiago Motta Leyva, Nicole Andrea Agudelo López, Edgar Modelo de negocio Comercio electrónico web 2,0 implementación tecnológica estrategias de mercadeo geografía huilense Business model E-commerce technological implementation web 2.0 marketing strategies Huila geography This study is academic research aimed at identifying and implementing a significant improvement to a traditional (family) business, in charge of supplying the sale of products and services framed within a municipal ophthalmology company, its main source of income being the provision of the ocular medical evaluation service and the sale of lenses and frames for glasses. It is proposed to implement an improvement of the service, significantly favoring the coverage of the company, for which a business transition process was carried out from the physical or face-to-face commercial panorama to a virtual business model, thus being how the strategic services of the electronic commerce, seeking to have a greater reach (getting new customers and loyalty of old ones) and a higher level of financial income. El presente trabajo, es una investigación académica orientada a identificar e implementar una mejora significativa a un negocio tradicional (familiar), encargado de suministrar la venta de productos y servicios enmarcados dentro de una empresa oftalmológica municipal, siendo su principal fuente de ingresos la prestación del servicio de valoración médica ocular y la venta de lentes y monturas para gafas. Se propone implementar una mejora del servicio, favoreciendo de manera significativa la cobertura de la empresa, para lo cual se realizó un proceso de transición empresarial del panorama mercantil físico o presencial a un modelo de negocio virtual, siendo así cómo se articularon los servicios estratégicos del comercio electrónico, buscando tener un mayor alcance (consiguiendo nuevos clientes y fidelizando los antiguos) y un mayor nivel de ingresos financieros. Administrador(a) de Empresas Pregrado Presencial Monografía 2022-04-28T01:31:52Z 2022-04-28T01:31:52Z 2021-11-23 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6345 Álamo, R. (2016). La economía digital y el comercio electrónico: su incidencia en el sistema tributario. Aspís, A., Pertusi, I., y Nieva, H. (2016). Comercio Electrónico E- Commerce. Argentina: Errepar. Azevedo, R. (2016). Las oportunidades del comercio electrónico deben llegar a todos. OMC. Basantes, A., Gallegos, M., Guevara, C., Jacome, A., Posso, A., Quiña, J., Y Vaca, C. (2017). Comercio Electrónico; tipos de comercio electrónico; e-commerce; plataformas e-commerce; estrategias de internet; research engine marketing; ingeniería en ciencias aplicadas; universidad norte.http://repositorio.utn.edu.ec/handle/123456789/6793 técnica del Bojorquez, M., y Valdés, O. (2017). El comercio electrónico como estrategia de internacionalización de las PyMES. Universidad Autónoma de Sinaloa, México, Culiacán. México BRAINsins. (2014). Dominando el embudo de ventas en el e-commerce. consejos para incrementar los ratios de conversión de una tienda online. Madrid, España. https://www.brainsins.com/es/wp-content/uploads/2015/08/dominando- embudo-ventas-ecommerce.original.pdf Cámara Colombiana De Comercio Electrónico. (2016). Moda, viajes y electrónica, las categorías más compradas por canales online en Colombia . https://repository.usta.edu.co/bitstream/handle/11634/3203/Tabaresjuan201 7.pdf?sequence=1 Carlzon, J. (1961). El momento de la verdad. Ediciones Díaz de Santos, Madrid- España Castillo, J. L. (2015). Comercio electrónico y aspectos prácticos de implementación Cordero, M. (2019). El comercio electrónico e-commerce, análisis actual desde la perspectiva del consumidor en la ciudad de Guayaquil, provincia del Guayas y estrategias efectivas para su desarrollo. Universidad Católica de Santiago de Guayaquil. Ecuador. Davila, K.(2014). Propuesta para el desarrollo e implementación de una plataforma de mercadeo digital para Óptica Univisual Ltda.Universidad Autonoma de occidente. Santiago de Cali. Colombia. https://red.uao.edu.co/bitstream/handle/10614/5818/T03834.pdf?sequence=1&isAllo wed=y El Comercio. (2019). Comercio Electrónico. Quito, Ecuador. https://www.elcomercio.com/actualidad/comercio- electronico-ventas-ecuador- estudio.html instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Neiva( Huila, Colombia) Universidad Antonio Nariño Administración de empresas Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas Neiva Altico
spellingShingle Modelo de negocio
Comercio electrónico
web 2,0
implementación tecnológica
estrategias de mercadeo
geografía huilense
Business model
E-commerce
technological implementation
web 2.0
marketing strategies
Huila geography
Esquivel Oviedo, David Santiago
Motta Leyva, Nicole Andrea
Estudio Para La Implementación Del E-Commerce En La Empresa Óptica San Juan De La Ciudad De Neiva
title Estudio Para La Implementación Del E-Commerce En La Empresa Óptica San Juan De La Ciudad De Neiva
title_full Estudio Para La Implementación Del E-Commerce En La Empresa Óptica San Juan De La Ciudad De Neiva
title_fullStr Estudio Para La Implementación Del E-Commerce En La Empresa Óptica San Juan De La Ciudad De Neiva
title_full_unstemmed Estudio Para La Implementación Del E-Commerce En La Empresa Óptica San Juan De La Ciudad De Neiva
title_short Estudio Para La Implementación Del E-Commerce En La Empresa Óptica San Juan De La Ciudad De Neiva
title_sort estudio para la implementacion del e commerce en la empresa optica san juan de la ciudad de neiva
topic Modelo de negocio
Comercio electrónico
web 2,0
implementación tecnológica
estrategias de mercadeo
geografía huilense
Business model
E-commerce
technological implementation
web 2.0
marketing strategies
Huila geography
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6345
work_keys_str_mv AT esquiveloviedodavidsantiago estudioparalaimplementaciondelecommerceenlaempresaopticasanjuandelaciudaddeneiva
AT mottaleyvanicoleandrea estudioparalaimplementaciondelecommerceenlaempresaopticasanjuandelaciudaddeneiva
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros