Análisis del Comportamiento del Canal E-Commerce y el Marketing Digital en Almacenes Corona S.A.S Antes y Durante la Pandemia por el Covid - 19
With the arrival of the Covid-19 pandemic, the business sector suffered many effects that forced it to reinvent itself in an operational and structural way, to be able to respond to the new needs of the market and also adapt to the changes generated by preventive isolation. In this sense, BBVA (2020...
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Universidad Antonio Nariño
2022
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description | With the arrival of the Covid-19 pandemic, the business sector suffered many effects that forced it to reinvent itself in an operational and structural way, to be able to respond to the new needs of the market and also adapt to the changes generated by preventive isolation. In this sense, BBVA (2020) states in its report that “digital media in times of confinement have facilitated purchases through 'e-commerce' stores and 'online' orders. Many companies and SMEs have had to adapt quickly to this new reality, and accelerate their digital transformation ”(p.1). In this way, electronic commerce and digital marketing have allowed products and services to be visible in the midst of preventive isolation and regardless of geographical location, that is, these tools have allowed the relationship between the company and the customer to not deteriorate. consumer, mitigating negative effects, increasing visibility of products and services and increasing sales |
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Many companies and SMEs have had to adapt quickly to this new reality, and accelerate their digital transformation ”(p.1). In this way, electronic commerce and digital marketing have allowed products and services to be visible in the midst of preventive isolation and regardless of geographical location, that is, these tools have allowed the relationship between the company and the customer to not deteriorate. consumer, mitigating negative effects, increasing visibility of products and services and increasing sales Con la llegada de la pandemia por el Covid-19 el sector empresarial sufrió muchas afectaciones que lo obligaron a reinventarse de manera operativa y estructural, para poder responder a las nuevas necesidades del mercado y así mismo adaptarse a los cambios que generó el aislamiento preventivo. En este sentido, BBVA (2020) afirma en su informe que “los medios digitales en tiempos de confinamiento han facilitado las compras a través de tiendas de 'e-commerce' y los pedidos 'online'. Muchas empresas y pymes se han tenido que adaptar rápidamente a esta nueva realidad, y acelerar su transformación digital” (p.1). De esta manera el comercio electrónico y el marketing digital, han permitido que los productos y servicios sean visibles en medio del aislamiento preventivo e independientemente de la ubicación geográfica, es decir, estas herramientas han permitido que no se deteriore la relación entre la empresa y el consumidor, mitigando las afectaciones negativas, aumentando visibilidad de los productos y servicios y aumentando las ventas. Administrador(a) de Empresas Pregrado Virtual Monografía 2022-03-29T17:59:03Z 2022-03-29T17:59:03Z 2021-11-30 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6199 (S/f). Corona.co. Recuperado el 21 de noviembre de 2021, de https://empresa.corona.co/storage/app/media/Informes_Sostenibilidad/Informe_de_ Sostenibilidad_2020.pdf (S/f-b). Corona.co. Recuperado el 21 de noviembre de 2021, de https://empresa.corona.co/storage/app/media/Informes_Sostenibilidad/Informe%20d e%20Sostenibilidad%202019.pdf (S/f-b). Edu.co. Recuperado el 12 de septiembre de 2021, de https://journal.universidadean.edu.co/index.php/plou/article/view/1371/1331 Andrade, D. (2016). Estrategias de marketing digital en la promoción de marca ciudad Revista EAN, 80, 59. https://doi.org/10.21158/01208160.n80.2016.1457 Ballesteros, D., (2007). El comercio electrónico y la logística en el contexto latinoamericano. Scientia et Technica Año XIII, No 35. https://www.redalyc.org/pdf/849/84903547.pdf Bricio, K., Calle, J., & Zambrano, M. (2018). El marketing digital como herramienta en el Desempeño laboral en el entorno ecuatoriano: estudio de caso egresados de la Universidad de Guayaquil. Universidad y Sociedad, 10(4), 103-109. http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2218-36202018000400103 Castaño, J. J., & Jurado, S. (2016). Marketing digital (Comercio electrónico). Editex Coppel, J. (2000). E-Commerce: Impacts and Policy Challenges. Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/801315684632.pdf?expires=1615144416&i d=id&accname=guest&checksum=37168FB7DC4CD4FA06EEFDFF638CA984 Empresa Actual, P. (2020, marzo 30). Pasado, presente y futuro del comercio electrónico. Recuperado el 2 de junio de 2021, de Empresaactual.com website: https://www.empresaactual.com/historia-del-comercio-electronico/ Fernández, A., Sánchez, M., Jiménez, H., & Hernández, R. (2015). La importancia de la Innovación en el Comercio Electrónico. Universia Business Review, núm. 47, julio-septiembre, 2015, pp. 106-125 Portal Universia S.A. Madrid, España https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=43341001006 instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Administración de empresas (virtual) Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas Virtual |
spellingShingle | Innovación Transformación digital Comercio electrónico Competitividad Marketing digital 658 Innovation Digital marketing Electronic commerce Competitiveness Bosa Cardozo, Dalba Natalia Caballero Pedraza, Luz Stella Análisis del Comportamiento del Canal E-Commerce y el Marketing Digital en Almacenes Corona S.A.S Antes y Durante la Pandemia por el Covid - 19 |
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