La Arquitectura más allá del plano físico; relación existente entre el ámbito de la Arquitectura y el Videojuego
It is proposed in the following research to establish how architectural criteria of architectural coherence, aesthetics, and meaning are necessary in the development or creation of virtual scenarios to achieve, to a lesser or greater extent, create or enhance the immersion sensations to these worlds...
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Main Author: | |
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Other Authors: | |
Format: | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2022
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Subjects: | |
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author | Suárez Téllez, Carlos Geusseppe |
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description | It is proposed in the following research to establish how architectural criteria of
architectural coherence, aesthetics, and meaning are necessary in the development or creation of
virtual scenarios to achieve, to a lesser or greater extent, create or enhance the immersion
sensations to these worlds for the users who make use of these projects.
For the correct development of this thesis of degree it is necessary to know movements,
thoughts, references on the inspiring bases of the virtual worlds or video games, this in order to
build an elementary family tree that will bring us closer to understanding where the main ideas
that gave rise to these projects and how these ideas that transcended in the real world, can
influence the virtual worlds. |
format | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-6160 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2022 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-61602024-10-09T23:00:05Z La Arquitectura más allá del plano físico; relación existente entre el ámbito de la Arquitectura y el Videojuego Suárez Téllez, Carlos Geusseppe González Arroyave, Mauricio Estética Videojuegos Arquitectura 720 Aesthetics Video games Architecture It is proposed in the following research to establish how architectural criteria of architectural coherence, aesthetics, and meaning are necessary in the development or creation of virtual scenarios to achieve, to a lesser or greater extent, create or enhance the immersion sensations to these worlds for the users who make use of these projects. For the correct development of this thesis of degree it is necessary to know movements, thoughts, references on the inspiring bases of the virtual worlds or video games, this in order to build an elementary family tree that will bring us closer to understanding where the main ideas that gave rise to these projects and how these ideas that transcended in the real world, can influence the virtual worlds. Se plantea en la siguiente investigación establecer como los criterios arquitectónicos de coherencia arquitectónica, estética, y significado son necesarios en el desarrollo o creación de escenarios virtuales para lograr, en menor o mayor medida, crear o mejorar las sensaciones de inmersión a estos mundos para con los usuarios que hacen uso de estos proyectos. Para el correcto desarrollo de esta tesis de grado es necesario conocer movimientos, pensamientos, referencias, sobre las bases inspiradoras de los mundos virtuales o videojuegos, esto con el fin de construir un árbol genealógico elemental que nos acercará a comprender de donde surgieron las ideas principales que dieron origen a estos proyectos y cómo estas ideas que trascendieron en el mundo real, pueden influenciar a los mundos virtuales. Arquitecto(a) Pregrado Presencial Proyecto 2022-03-16T20:38:01Z 2022-03-16T20:38:01Z 2022-02-16 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/6160 Alpañés, E., & Kallikaki, M. (2019). Konstantinos Dimopoulos, el urbanista de los videojuegos. Obtenido de Yorokobu.com: https://bit.ly/3cupt0L ArteEnVideojuegos. (2013). Renacimiento en Assassin’s Creed . Obtenido de ArteEnVideojuegos: https://bit.ly/3zhbh4H Barrios-Di Giammarino, F. (2017). Proyecto y coherencia: El concepto de coherencia en la reflexión teórica sobre el proyecto arquitectónico en el siglo XXI [Tesis Doctoral] Madrid: Escuela Técnica Superior de Arquitectura. Obtenido de https://bit.ly/2TdnWFp Behne, A. (1926). The Modern Functional Building, The Getty Center For The History Of Art. Los Ángeles, 1996. Obtenido de Modernist Architecture: https://bit.ly/3vbPGrt Beth, D. (2014). AAA ratings: ¿when do videogames become too realistic? . Obtenido de theconversation.com.: https://bit.ly/3w92YpR Bishop, S. (2013). Ubisoft en wachtdog2. Obtenido de Gamereactor: https://bit.ly/356c6zs Cabeza, M., & López, J. (2018). Arquitectura y videojuegos: Escenarios reales para entornos virtuales. Revista Innovación e Investigación en Arquitectura y Territorio. Obtenido de https://bit.ly/3g8bnUX Çalıskan, O., & Mashhoodi, B. (2017). Urban coherence: a morphological definition. Researchgate. Obtenido de https://bit.ly/3gloEsg Calvillo, A. (2010). Luz y emociones: estudio sobre la influencia de la iluminación urbana en las emociones; tomando como base el diseño emocional [Tesis doctoral]. Barcelona: Universitat Politècnica de Catalunya. Obtenido de https://bit.ly/3z9Lj3j Chávez, J. (2010). Arquitectura virtual, la revolución del diseño arquitectónico. Obtenido de arq.com.mx: https://bit.ly/3v7taQj instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Arquitectura Facultad de Artes Bogotá - Circunvalar |
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