La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática
This article reviews the ethnographic research method proposed by Phil Carspecken in his book Critical Ethnography in Educational Research; A Theoretical and Practical Guide. This ethnographic research method is framed in the qualitative critical research field in education. It allows us to establis...
Guardado en:
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
Universidad Antonio Nariño
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5477 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
_version_ | 1812647611057831936 |
---|---|
author | Muñoz Noguera, Andrés Leonardo |
author_facet | Muñoz Noguera, Andrés Leonardo |
author_sort | Muñoz Noguera, Andrés Leonardo |
collection | DSpace |
description | This article reviews the ethnographic research method proposed by Phil Carspecken in his book Critical Ethnography in Educational Research; A Theoretical and Practical Guide. This ethnographic research method is framed in the qualitative critical research field in education. It allows us to establish a connection between the practice and theory in the analysis of our human interaction observations related to the structure of communication from three ontologic categories: subjective, objective and normative-evaluative. |
format | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-5477 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2021 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-54772024-10-09T22:57:38Z La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática Muñoz Noguera, Andrés Leonardo Meaning acts, inference, context, interpretation, horizons of semantic meaning, horizons of pragmatic meaning. Actos de significado, inferencias, contexto, interpretación, horizontes de significado semánticos, horizontes de significado pragmáticos. This article reviews the ethnographic research method proposed by Phil Carspecken in his book Critical Ethnography in Educational Research; A Theoretical and Practical Guide. This ethnographic research method is framed in the qualitative critical research field in education. It allows us to establish a connection between the practice and theory in the analysis of our human interaction observations related to the structure of communication from three ontologic categories: subjective, objective and normative-evaluative. Este artículo reseña el método de investigación etnográfica que propone Phil Carspecken en su libro Critical Ethnography in Educational Research: A Theoretical and Practical Guide². Este método de investigación etnográfica se inscribe en el campo de la investigación crítica cualitativa en educación, permite vincular la práctica y la teoría en el análisis de nuestras observaciones sobre las interacciones humanas en relación con la estructura de la comunicación, a partir de tres categorías ontológicas: subjetiva, objetiva y normativa-evualuativa. 2021-11-10T00:53:12Z 2021-11-10T00:53:12Z 2009-06-30 info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 info:eu-repo/semantics/article http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5477 spa http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772/619 Acceso abierto Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Derechos de autor 2009 admin admin; Andrés Leonardo Muñoz Noguera https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf Universidad Antonio Nariño 2346-0911 0123-0670 PAPELES; Vol. 1 No. 1 (2009); 107 - 113 PAPELES; Vol. 1 Núm. 1 (2009); 107 - 113 |
spellingShingle | Meaning acts, inference, context, interpretation, horizons of semantic meaning, horizons of pragmatic meaning. Actos de significado, inferencias, contexto, interpretación, horizontes de significado semánticos, horizontes de significado pragmáticos. Muñoz Noguera, Andrés Leonardo La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática |
title | La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática |
title_full | La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática |
title_fullStr | La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática |
title_full_unstemmed | La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática |
title_short | La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática |
title_sort | la investigacion etnografica en educacion analisis reconstructivo desde la semantica y la pragmatica |
topic | Meaning acts, inference, context, interpretation, horizons of semantic meaning, horizons of pragmatic meaning. Actos de significado, inferencias, contexto, interpretación, horizontes de significado semánticos, horizontes de significado pragmáticos. |
url | http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5477 |
work_keys_str_mv | AT munoznogueraandresleonardo lainvestigacionetnograficaeneducacionanalisisreconstructivodesdelasemanticaylapragmatica |