La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática

This article reviews the ethnographic research method proposed by Phil Carspecken in his book Critical Ethnography in Educational Research; A Theoretical and Practical Guide. This ethnographic research method is framed in the qualitative critical research field in education. It allows us to establis...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Muñoz Noguera, Andrés Leonardo
Format: info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2021
Subjects:
Online Access:http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5477
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812647611057831936
author Muñoz Noguera, Andrés Leonardo
author_facet Muñoz Noguera, Andrés Leonardo
author_sort Muñoz Noguera, Andrés Leonardo
collection DSpace
description This article reviews the ethnographic research method proposed by Phil Carspecken in his book Critical Ethnography in Educational Research; A Theoretical and Practical Guide. This ethnographic research method is framed in the qualitative critical research field in education. It allows us to establish a connection between the practice and theory in the analysis of our human interaction observations related to the structure of communication from three ontologic categories: subjective, objective and normative-evaluative.
format info:eu-repo/semantics/publishedVersion
id repositorio.uan.edu.co-123456789-5477
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2021
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-54772024-10-09T22:57:38Z La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática Muñoz Noguera, Andrés Leonardo Meaning acts, inference, context, interpretation, horizons of semantic meaning, horizons of pragmatic meaning. Actos de significado, inferencias, contexto, interpretación, horizontes de significado semánticos, horizontes de significado pragmáticos. This article reviews the ethnographic research method proposed by Phil Carspecken in his book Critical Ethnography in Educational Research; A Theoretical and Practical Guide. This ethnographic research method is framed in the qualitative critical research field in education. It allows us to establish a connection between the practice and theory in the analysis of our human interaction observations related to the structure of communication from three ontologic categories: subjective, objective and normative-evaluative. Este artículo reseña el método de investigación etnográfica que propone Phil Carspecken en su libro Critical Ethnography in Educational Research: A Theoretical and Practical Guide². Este método de investigación etnográfica se inscribe en el campo de la investigación crítica cualitativa en educación, permite vincular la práctica y la teoría en el análisis de nuestras observaciones sobre las interacciones humanas en relación con la estructura de la comunicación, a partir de tres categorías ontológicas: subjetiva, objetiva y normativa-evualuativa. 2021-11-10T00:53:12Z 2021-11-10T00:53:12Z 2009-06-30 info:eu-repo/semantics/publishedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 info:eu-repo/semantics/article http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5477 spa http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772/619 Acceso abierto Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) Derechos de autor 2009 admin admin; Andrés Leonardo Muñoz Noguera https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf Universidad Antonio Nariño 2346-0911 0123-0670 PAPELES; Vol. 1 No. 1 (2009); 107 - 113 PAPELES; Vol. 1 Núm. 1 (2009); 107 - 113
spellingShingle Meaning acts, inference, context, interpretation, horizons of semantic meaning, horizons of pragmatic meaning.
Actos de significado, inferencias, contexto, interpretación, horizontes de significado semánticos, horizontes de significado pragmáticos.
Muñoz Noguera, Andrés Leonardo
La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática
title La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática
title_full La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática
title_fullStr La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática
title_full_unstemmed La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática
title_short La investigación etnográfica en educación: análisis reconstructivo desde la semántica y la pragmática
title_sort la investigacion etnografica en educacion analisis reconstructivo desde la semantica y la pragmatica
topic Meaning acts, inference, context, interpretation, horizons of semantic meaning, horizons of pragmatic meaning.
Actos de significado, inferencias, contexto, interpretación, horizontes de significado semánticos, horizontes de significado pragmáticos.
url http://revistas.uan.edu.co/index.php/papeles/article/view/772
http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5477
work_keys_str_mv AT munoznogueraandresleonardo lainvestigacionetnograficaeneducacionanalisisreconstructivodesdelasemanticaylapragmatica
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros