Validación por jueces de la adaptación de la Empathy Task (ET) para su aplicación en niños, niñas y adolescentes entre 7 y 14 años de Colombia.

Approaching the statistics presented by entities such as the Colombian Institute of Legal Medicine or the Ministry of Education, exposes, almost immediately, alarming indices of difficulties related to violation of the norm, interpersonal violence and bullying or school bullying, problems that have...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Gutierrez Quintana, Miguel Angel
Other Authors: Parra, Claudia
Format: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2021
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5150
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812647499800772608
author Gutierrez Quintana, Miguel Angel
author2 Parra, Claudia
author_facet Parra, Claudia
Gutierrez Quintana, Miguel Angel
author_sort Gutierrez Quintana, Miguel Angel
collection DSpace
description Approaching the statistics presented by entities such as the Colombian Institute of Legal Medicine or the Ministry of Education, exposes, almost immediately, alarming indices of difficulties related to violation of the norm, interpersonal violence and bullying or school bullying, problems that have been related by various authors to empathic conflicts.
format Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
id repositorio.uan.edu.co-123456789-5150
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2021
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-51502024-10-09T22:54:07Z Validación por jueces de la adaptación de la Empathy Task (ET) para su aplicación en niños, niñas y adolescentes entre 7 y 14 años de Colombia. Gutierrez Quintana, Miguel Angel Parra, Claudia Adaptación Empatía 158 Adaptation Empathy Approaching the statistics presented by entities such as the Colombian Institute of Legal Medicine or the Ministry of Education, exposes, almost immediately, alarming indices of difficulties related to violation of the norm, interpersonal violence and bullying or school bullying, problems that have been related by various authors to empathic conflicts. El aproximarse a las estadísticas expuestas por entidades como el Instituto Colombiano de Medicina Legal y Ciencias Forenses o el Ministerio de Educación, expone, casi de inmediato, índices alarmantes de dificultades relacionadas con violación de la norma, violencia interpersonal y matoneo o acoso escolar, problemáticas que han sido relacionadas por diversos autores a conflictos de Naturaleza empático. Psicólogo(a) Pregrado Presencial Monografía 2021-11-03T13:49:27Z 2021-11-03T13:49:27Z 2021-06-04 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5150 Adolphs, R. (1999). Social cognition and the human brain. Trends in cognitive sciences, 3(12), 469-479. Adolphs, R. (2001). The neurobiology of social cognition. Currentopinion in neurobiology, 11(2), 231-239. Atenas, T. Ciampi, E. Venegas, J. Uribe San Martín, R., y Cárcamo Rodríguez, C. (2019). Cognición Social: Conceptos y Bases Neurales. Revista chilena de neuro-psiquiatría, 57(4), 365-376. Ato, M., López-García, J. J., y Benavente, A. (2013). Un sistema de clasificación de los diseños de investigación en psicología. Anales de Psicología/Annals of Psychology, 29(3), 1038-1059. Ardila, A. (2005). Las afasias. Universidad de Guadalajara, Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades. Arenas C y Jaramillo N. (2017). Concepciones de la empatía a nivel general, psicológico y apartir de sus instrumentos de medición. Rev ElectrónicaPsyconex: Medellín, Colombia.Vol. 9 N° 15. Baez, S. Morales, J. Slachevsky, A. Torralva, T. Matus, C. Manes, F. Ibanez, A. (2016) Orbitofrontal and limbic signatures of empathic concern and intentional harm in the behavioral variant frontotemporal dementia. Cortex (ISSN 0010-9452) 75 (-), pp. 20-32. Baez, S. Herrera, E. Villarin, L. Theil, D. Gonzalez-Gadea, M. Gomez, P y Matthäus, F. (2013). Contextual social cognition impairments in schizophrenia and bipolar disorder. PloS one, 8(3), e57664. Baez, S., Herrera, E., García, A. M., Huepe, D., Santamaría-García, H., y Ibáñez, A. (2018). Increased moral condemnation of accidental harm in institutionalized adolescents. Scientific reports, 8(1), 11609. Burkitt, I. (2019). Emotions, social activity and neuroscience: The cultural-historical formation of emotion. New Ideas in Psychology, 54, 1-7. Cacioppo, J. T., yTassinary, L. G. (1990). Centenary of William James's Principles of Psychology: From the chaos of mental life to the science of psychology. Personality and Social Psychology Bulletin, 16(4), 601-611. instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Psicología Facultad de Psicología Bogotá - Sur
spellingShingle Adaptación
Empatía
158
Adaptation
Empathy
Gutierrez Quintana, Miguel Angel
Validación por jueces de la adaptación de la Empathy Task (ET) para su aplicación en niños, niñas y adolescentes entre 7 y 14 años de Colombia.
title Validación por jueces de la adaptación de la Empathy Task (ET) para su aplicación en niños, niñas y adolescentes entre 7 y 14 años de Colombia.
title_full Validación por jueces de la adaptación de la Empathy Task (ET) para su aplicación en niños, niñas y adolescentes entre 7 y 14 años de Colombia.
title_fullStr Validación por jueces de la adaptación de la Empathy Task (ET) para su aplicación en niños, niñas y adolescentes entre 7 y 14 años de Colombia.
title_full_unstemmed Validación por jueces de la adaptación de la Empathy Task (ET) para su aplicación en niños, niñas y adolescentes entre 7 y 14 años de Colombia.
title_short Validación por jueces de la adaptación de la Empathy Task (ET) para su aplicación en niños, niñas y adolescentes entre 7 y 14 años de Colombia.
title_sort validacion por jueces de la adaptacion de la empathy task et para su aplicacion en ninos ninas y adolescentes entre 7 y 14 anos de colombia
topic Adaptación
Empatía
158
Adaptation
Empathy
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/5150
work_keys_str_mv AT gutierrezquintanamiguelangel validacionporjuecesdelaadaptaciondelaempathytasketparasuaplicacionenninosninasyadolescentesentre7y14anosdecolombia
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros