Importancia Del Apoyo Familiar Afectivo En El Rendimiento Académico De Los Estudiantes De Sexto Grado Del Distrito Turístico De Riohacha Del Departamento De La Guajira
This research was developed with the objective of exploring the importance of affective family support in the academic performance of sixth-grade students from the Riohacha tourist district of the department of La Guajira, it was proposed from a qualitative approach, with a phenomenological design t...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/4782 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
_version_ | 1812647949588496384 |
---|---|
author | De Armas Rodriguez, Yalibeth Yelenca Pimienta Solano, Diana Carolina |
author2 | Serrano Mora, Sandra Milena |
author_facet | Serrano Mora, Sandra Milena De Armas Rodriguez, Yalibeth Yelenca Pimienta Solano, Diana Carolina |
author_sort | De Armas Rodriguez, Yalibeth Yelenca |
collection | DSpace |
description | This research was developed with the objective of exploring the importance of affective
family support in the academic performance of sixth-grade students from the Riohacha
tourist district of the department of La Guajira, it was proposed from a qualitative
approach, with a phenomenological design that allowed to investigate depth over the
population. |
format | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-4782 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | spa |
publishDate | 2021 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-47822024-10-09T23:06:28Z Importancia Del Apoyo Familiar Afectivo En El Rendimiento Académico De Los Estudiantes De Sexto Grado Del Distrito Turístico De Riohacha Del Departamento De La Guajira De Armas Rodriguez, Yalibeth Yelenca Pimienta Solano, Diana Carolina Serrano Mora, Sandra Milena Castillo Arciniegas, Lady Apoyo familiar Rendimiento académico Formación Familia Escuela, Aprendizaje Family support Academic performance Training Family School Learning This research was developed with the objective of exploring the importance of affective family support in the academic performance of sixth-grade students from the Riohacha tourist district of the department of La Guajira, it was proposed from a qualitative approach, with a phenomenological design that allowed to investigate depth over the population. Esta investigación se desarrolló con el objetivo de explorar la importancia del apoyo familiar afectivo en el rendimiento académico de los estudiantes de sexto grado del distrito turístico de Riohacha del departamento de La Guajira, se planteó desde un enfoque cualitativo con diseño fenomenológico que permitiera indagar a profundidad sobre la población. Psicólogo(a) Pregrado Distancia Monografía 2021-09-01T15:11:57Z 2021-09-01T15:11:57Z 2021-05-31 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/4782 Ancer, L., & González, M. T. (2010). Relación entre Auto Concepto y Apoyo Social en Estudiantes Universitarios (Relation between Self Concept and Social Support in College Students). Daena: International Journal of Good Conscience, 5(2), 298-307. Baptista, M. N., Rigotto, D. M., Cardoso, H. F., & Rueda, F. J. M. (2012). Soporte social, familiar y autoconcepto: relación entre los constructos. Psicología desde el Caribe, 29(1), 1-18. Bernal, Cesar A. (2010), Metodología de la Investigación Tercera edición, Pearson Educación Colombia http://anyflip.com/vede/ohla/basic Blanca Estela Barcelata Eguiarte; Arturo Granados Maguey y Alejandro Ramírez Ferrusca (2016) estudio sobre Correlatos entre funcionamiento familiar y apoyo social percibido en escolares en riesgo psicosocial. Capacidad predictiva del apoyo social en la inteligencia emocional de adolescentes, Lorea Azpiazu, Igor Esnaola y Marta Sarasa (2015). Declaración Universal de los Derechos Humanos, 1948; Declaración de los Derechos del Niño, 1959 principio nº, 7; Pacto Internacional de Derechos Económicos, Sociales y Culturales, 1966, parte II, Articulo10 El impacto del apoyo social y la inteligencia emocional percibida sobre el rendimiento académico en Educación Secundaria, Iratxe Antonio-Agirre, Aránzazu Rodríguez-Fernández and Lorena Revuelta (2019). Fernández-Lasarte, Oihane; Ramos-Díaz, Estíbaliz; Axpe Sáez, Inge en el año (2019) Rendimiento académico, apoyo social percibido e inteligencia emocional en la universidad. Funcionamiento familiar de alumnos con bajo rendimiento escolar y su comparación con un grupo de rendimiento promedio en una preparatoria Del Socorro Paznavarro, Patricia Guadalupe Rodríguez Roldán, María Guadalupe Martínez González Universidad de Guadalajara (2019). instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf application/pdf Riohacha (La Guajira,Colombia) Universidad Antonio Nariño Psicología (Distancia) Facultad de Psicología Riohacha |
spellingShingle | Apoyo familiar Rendimiento académico Formación Familia Escuela, Aprendizaje Family support Academic performance Training Family School Learning De Armas Rodriguez, Yalibeth Yelenca Pimienta Solano, Diana Carolina Importancia Del Apoyo Familiar Afectivo En El Rendimiento Académico De Los Estudiantes De Sexto Grado Del Distrito Turístico De Riohacha Del Departamento De La Guajira |
title | Importancia Del Apoyo Familiar Afectivo En El Rendimiento Académico De Los Estudiantes De Sexto Grado Del Distrito Turístico De Riohacha Del Departamento De La Guajira |
title_full | Importancia Del Apoyo Familiar Afectivo En El Rendimiento Académico De Los Estudiantes De Sexto Grado Del Distrito Turístico De Riohacha Del Departamento De La Guajira |
title_fullStr | Importancia Del Apoyo Familiar Afectivo En El Rendimiento Académico De Los Estudiantes De Sexto Grado Del Distrito Turístico De Riohacha Del Departamento De La Guajira |
title_full_unstemmed | Importancia Del Apoyo Familiar Afectivo En El Rendimiento Académico De Los Estudiantes De Sexto Grado Del Distrito Turístico De Riohacha Del Departamento De La Guajira |
title_short | Importancia Del Apoyo Familiar Afectivo En El Rendimiento Académico De Los Estudiantes De Sexto Grado Del Distrito Turístico De Riohacha Del Departamento De La Guajira |
title_sort | importancia del apoyo familiar afectivo en el rendimiento academico de los estudiantes de sexto grado del distrito turistico de riohacha del departamento de la guajira |
topic | Apoyo familiar Rendimiento académico Formación Familia Escuela, Aprendizaje Family support Academic performance Training Family School Learning |
url | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/4782 |
work_keys_str_mv | AT dearmasrodriguezyalibethyelenca importanciadelapoyofamiliarafectivoenelrendimientoacademicodelosestudiantesdesextogradodeldistritoturisticoderiohachadeldepartamentodelaguajira AT pimientasolanodianacarolina importanciadelapoyofamiliarafectivoenelrendimientoacademicodelosestudiantesdesextogradodeldistritoturisticoderiohachadeldepartamentodelaguajira |