Enseñanza de la fracción y la estructura aditiva en niños y niñas de grado sexto. una propuesta didáctica.
This work presents a didactic proposal for the teaching of the additive structure of fractions based on the problem solving method of Guzmán (1994) to contribute to the numerical thinking of sixth grade students. The idea arose from practices one and two that I did at the Liceo Femenino Mercedes Nar...
Saved in:
Main Author: | Vaca Guerrero, Gonzalo |
---|---|
Other Authors: | Angel Cuervo, Zaida Mabel |
Format: | Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) |
Language: | spa |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2021
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1965 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
- Similar Items
-
Inteligencia emocional en estudiantes del grado sexto en la sede principal de la institución educativa José Ramón Bejarano en el Distrito de Buenaventura
By: Barboza Caicedo,Luzdey Dayana, et al.
Published: (2024) -
Fracciones continuas: Una aproximación didáctica desde el bachillerato
By: Zariñán Sánchez, Javier Martín, et al.
Published: (2024) -
Fracciones continuas: Una aproximación didáctica desde el bachillerato
By: Zariñán Sánchez, Javier Martín, et al.
Published: (2024) -
Diseño de guías de aprendizaje para el desarrollo del pensamiento numérico y variacional de estudiantes del grado quinto con discapacidades intelectuales leves (DIL))
By: Reyes Cárdenas, Cristian Eduardo
Published: (2021) -
Idiom Adventures for Young Explorers, strengthening English language competence in 4th graders
By: Ochoa Bustos Christian David
Published: (2024)