Estación de paso para el tren ligero en Soacha

The public transport service in the Soacha - Bogotá section is deficient, due to insufficient infrastructure, this situation brings with it effects such as vehicle congestion, air pollution, increased travel times and increased energy expenditure, which generates a detriment in the quality of life o...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Parada Cicua, Johnny Andres
Other Authors: Puentes Ramírez, Elquin Bolney
Format: Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
Language:spa
Published: Universidad Antonio Nariño 2021
Subjects:
Online Access:http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1519
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1812646883912318976
author Parada Cicua, Johnny Andres
author2 Puentes Ramírez, Elquin Bolney
author_facet Puentes Ramírez, Elquin Bolney
Parada Cicua, Johnny Andres
author_sort Parada Cicua, Johnny Andres
collection DSpace
description The public transport service in the Soacha - Bogotá section is deficient, due to insufficient infrastructure, this situation brings with it effects such as vehicle congestion, air pollution, increased travel times and increased energy expenditure, which generates a detriment in the quality of life of its inhabitants and in the productivity of the sector. The present work, based on the proposal project of the Municipal Mayor's Office and the National Infrastructure Agency where the definitive layout of the light rail project1 was approved, proposes the architectural design of one of the passing stations that will be part of the aforementioned draft. The proposal will take into account the social, environmental and economic dynamics of the municipality, and seeks to provide from architecture an urban piece that improves the functional quality of the sector and improves the living conditions of its inhabitants.
format Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización)
id repositorio.uan.edu.co-123456789-1519
institution Repositorio Digital UAN
language spa
publishDate 2021
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-15192024-10-09T22:37:17Z Estación de paso para el tren ligero en Soacha Parada Cicua, Johnny Andres Puentes Ramírez, Elquin Bolney Movilidad Tren Ligero Estación de paso Integración Vitalidad urbana Mobility Light Rail Way station Integration Urban vitality The public transport service in the Soacha - Bogotá section is deficient, due to insufficient infrastructure, this situation brings with it effects such as vehicle congestion, air pollution, increased travel times and increased energy expenditure, which generates a detriment in the quality of life of its inhabitants and in the productivity of the sector. The present work, based on the proposal project of the Municipal Mayor's Office and the National Infrastructure Agency where the definitive layout of the light rail project1 was approved, proposes the architectural design of one of the passing stations that will be part of the aforementioned draft. The proposal will take into account the social, environmental and economic dynamics of the municipality, and seeks to provide from architecture an urban piece that improves the functional quality of the sector and improves the living conditions of its inhabitants. El servicio de transporte público en el tramo Soacha – Bogotá es deficiente, debido a la insuficiencia de infraestructura, esta situación trae consigo efectos como la congestión vehicular, contaminación del aire, el aumento en los tiempos de viaje y un mayor gasto energético, lo que genera un detrimento en la calidad de vida de sus habitantes y en la productividad del sector. El presente trabajo, basado en el proyecto de la propuesta de la Alcaldía Municipal y la Agencia Nacional de Infraestructura en donde se aprobó el trazado definitivo del proyecto del tren ligero, propone el diseño arquitectónico de una de las estaciones de paso que hará parte del mencionado proyecto. La propuesta tendrá en cuenta las dinámicas sociales, ambientales y económicas del municipio, y busca aportar desde la arquitectura una pieza urbana que mejore la calidad funcional del sector y mejore las condiciones de vida de sus habitantes. Arquitecto(a) Pregrado Presencial 2021-02-19T00:59:11Z 2021-02-19T00:59:11Z 2020-06-09 Trabajo de grado (Pregrado y/o Especialización) info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1519 Moreno, A. (2009). Análisis del comportamiento del transporte público en el corredor de la autopista sur como eje de integración regional. Tesis de Maestría en Planeación Urbana y Regional. Pontificia Universidad Javeriana. Bogotá D.C. instname:Universidad Antonio Nariño reponame:Repositorio Institucional UAN repourl:https://repositorio.uan.edu.co/ spa Acceso abierto Attribution-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-ND 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Arquitectura Facultad de Artes Bogotá - Circunvalar
spellingShingle Movilidad
Tren Ligero
Estación de paso
Integración
Vitalidad urbana
Mobility
Light Rail
Way station
Integration
Urban vitality
Parada Cicua, Johnny Andres
Estación de paso para el tren ligero en Soacha
title Estación de paso para el tren ligero en Soacha
title_full Estación de paso para el tren ligero en Soacha
title_fullStr Estación de paso para el tren ligero en Soacha
title_full_unstemmed Estación de paso para el tren ligero en Soacha
title_short Estación de paso para el tren ligero en Soacha
title_sort estacion de paso para el tren ligero en soacha
topic Movilidad
Tren Ligero
Estación de paso
Integración
Vitalidad urbana
Mobility
Light Rail
Way station
Integration
Urban vitality
url http://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/1519
work_keys_str_mv AT paradacicuajohnnyandres estaciondepasoparaeltrenligeroensoacha
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros