Desafíos de las ferias internacionales para fomentar la competitividad de las PYMES en el Valle del Cauca.

In a globalized context, small and medium-sized enterprises (SMEs) face the challenge of competing in international markets. This study analyzes the role of international trade fairs as a key tool to improve the competitiveness of SMEs in Valle del Cauca.

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Yean Carlo, Muñoz Salazar
Other Authors: Muñoz Aguilar , Rafael Antonio
Format: Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
Language:Español
Published: Universidad Antonio Nariño 2025
Subjects:
Online Access:https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12555
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
_version_ 1831063264983777280
author Yean Carlo, Muñoz Salazar
author2 Muñoz Aguilar , Rafael Antonio
author_facet Muñoz Aguilar , Rafael Antonio
Yean Carlo, Muñoz Salazar
author_sort Yean Carlo, Muñoz Salazar
collection DSpace
description In a globalized context, small and medium-sized enterprises (SMEs) face the challenge of competing in international markets. This study analyzes the role of international trade fairs as a key tool to improve the competitiveness of SMEs in Valle del Cauca.
format Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
id repositorio.uan.edu.co-123456789-12555
institution Repositorio Digital UAN
language Español
publishDate 2025
publisher Universidad Antonio Nariño
record_format dspace
spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-125552025-03-03T20:24:41Z Desafíos de las ferias internacionales para fomentar la competitividad de las PYMES en el Valle del Cauca. Yean Carlo, Muñoz Salazar Muñoz Aguilar , Rafael Antonio Pymes Ferias Internacionales Competitividad Inrternacionalización Barreras de Participación Valle del Cauca Comercio Internacional Expansión de Mercados Plural of Pyme International fairs Competitiveness Internationalization Participation barriers Cauca Valley International trade Market expansion In a globalized context, small and medium-sized enterprises (SMEs) face the challenge of competing in international markets. This study analyzes the role of international trade fairs as a key tool to improve the competitiveness of SMEs in Valle del Cauca. En un contexto globalizado, las pequeñas y medianas empresas (PYMES) enfrentan el reto de competir en mercados internacionales. Este estudio analiza el papel de las ferias internacionales como una herramienta clave para mejorar la competitividad de las PYMES en el Valle del Cauca. Final Profesional en Comercio Internacional Pregrado Presencial Monografía 2025-03-03T20:24:40Z 2025-03-03T20:24:40Z 2024-11-30 2024-11-30 Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado Estudio exploratorio info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12555 Español info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 PDF application/pdf application/pdf application/pdf Valle del Cauca (Colombia) Universidad Antonio Nariño Comercio Internacional Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas Universidad Antonio Nariño Cali Norte instname:Universidad Antonio Nariño Araujo, L. (2020). La Internacionalización de las PYMES: Retos y Oportunidades. Editorial XYZ. B2B International. (2020). The Importance of Trade Shows in Business-toBusiness Marketing. Recuperado de www.b2binternational.com. Cámara de Comercio de México. (2021). Impacto de las Ferias Internacionales en la Diversificación de Mercados. México. Departamento Administrativo Nacional de Estadística (DANE). (2023). Estadísticas de las PYMES en Colombia. Recuperado de www.dane.gov.co. Departamento Administrativo Nacional de Estadística (DANE). (2023).Comportamiento de las exportaciones en Colombia. Bogotá. Hollensen, S. (2015). Marketing Management: A Relationship Approach. Pearson Education. Johanson, J., & Vahlne, J.-E. (1977). The Internationalization Process of the Firm: A Model of Knowledge Development and Increasing Foreign Market Commitments. Journal of International Business Studies, 8(1), 23-32. Ministerio de Comercio, Industria y Turismo. (2021). Políticas para la Internacionalización de PYMES en Colombia. Recuperado de www.mincit.gov.co. Ministerio de Comercio, Industria y Turismo. (2023). Estadísticas de Exportaciones de PYMES. Bogotá.
spellingShingle Pymes
Ferias Internacionales
Competitividad
Inrternacionalización
Barreras de Participación
Valle del Cauca
Comercio Internacional
Expansión de Mercados
Plural of Pyme
International fairs
Competitiveness
Internationalization
Participation barriers
Cauca Valley
International trade
Market expansion
Yean Carlo, Muñoz Salazar
Desafíos de las ferias internacionales para fomentar la competitividad de las PYMES en el Valle del Cauca.
title Desafíos de las ferias internacionales para fomentar la competitividad de las PYMES en el Valle del Cauca.
title_full Desafíos de las ferias internacionales para fomentar la competitividad de las PYMES en el Valle del Cauca.
title_fullStr Desafíos de las ferias internacionales para fomentar la competitividad de las PYMES en el Valle del Cauca.
title_full_unstemmed Desafíos de las ferias internacionales para fomentar la competitividad de las PYMES en el Valle del Cauca.
title_short Desafíos de las ferias internacionales para fomentar la competitividad de las PYMES en el Valle del Cauca.
title_sort desafios de las ferias internacionales para fomentar la competitividad de las pymes en el valle del cauca
topic Pymes
Ferias Internacionales
Competitividad
Inrternacionalización
Barreras de Participación
Valle del Cauca
Comercio Internacional
Expansión de Mercados
Plural of Pyme
International fairs
Competitiveness
Internationalization
Participation barriers
Cauca Valley
International trade
Market expansion
url https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12555
work_keys_str_mv AT yeancarlomunozsalazar desafiosdelasferiasinternacionalesparafomentarlacompetitividaddelaspymesenelvalledelcauca
  • Editorial
  • CRAI
  • Repositorio
  • Libros