UAN eSports
The present project focused on optimizing the visibility and impact of the eSports program at Universidad Antonio Nariño (UAN) in its Bogotá campuses, through a redesign of its visual identity and the implementation of communication strategies. The general objective was to strengthen the gamer cultu...
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Main Author: | |
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Other Authors: | |
Format: | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado |
Language: | Español |
Published: |
Universidad Antonio Nariño
2025
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Subjects: | |
Online Access: | https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12463 |
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author | Santos Llanes, Carlos Andrés |
author2 | Bernal Sandoval, Héctor Adolfo |
author_facet | Bernal Sandoval, Héctor Adolfo Santos Llanes, Carlos Andrés |
author_sort | Santos Llanes, Carlos Andrés |
collection | DSpace |
description | The present project focused on optimizing the visibility and impact of the eSports
program at Universidad Antonio Nariño (UAN) in its Bogotá campuses, through a redesign
of its visual identity and the implementation of communication strategies. The general
objective was to strengthen the gamer culture within the university community, enhancing the
sense of belonging and recognition of the program. |
format | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado |
id | repositorio.uan.edu.co-123456789-12463 |
institution | Repositorio Digital UAN |
language | Español |
publishDate | 2025 |
publisher | Universidad Antonio Nariño |
record_format | dspace |
spelling | repositorio.uan.edu.co-123456789-124632025-02-21T18:02:38Z UAN eSports Santos Llanes, Carlos Andrés Bernal Sandoval, Héctor Adolfo eSports identidad visual comunicación difusión cultura gamer eSports visual identity communication dissemination gamer culture The present project focused on optimizing the visibility and impact of the eSports program at Universidad Antonio Nariño (UAN) in its Bogotá campuses, through a redesign of its visual identity and the implementation of communication strategies. The general objective was to strengthen the gamer culture within the university community, enhancing the sense of belonging and recognition of the program. El presente proyecto se enfocó en optimizar la visibilidad y el impacto del programa de eSports de la Universidad Antonio Nariño (UAN) en las sedes de Bogotá, mediante el rediseño de su identidad visual y la implementación de estrategias de comunicación. El objetivo general fue fortalecer la cultura gamer dentro de la comunidad universitaria, mejorando el sentido de pertenencia y el reconocimiento del programa. final Diseñador(a) Gráfico(a) Pregrado Presencial Monografía 2025-02-21T18:02:36Z 2025-02-21T18:02:36Z 2024-11-28 2025-02-21 Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado Estudio exploratorio info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec http://purl.org/redcol/resource_type/PIC http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12463 Español info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 pdf application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Diseño Gráfico Facultad de Artes Bogotá - Circunvalar instname:Universidad Antonio Nariño Airsoft Store Maseberg. (s. f.). Pinterest. https://co.pinterest.com/pin/378372806201548123/ Ancin, I. (2018). La importancia de la identidad visual en la creación y posicionamiento de la marca. OBSERVATÓRIO DE LA ECONOMÍA LATINOAMERICANA, 246. https://ideas.repec.org/a/erv/observ/y2018i24620.html Antón, M. A. (2021). El espectáculo en los deportes electrónicos (esports): origen y evolución de un nuevo fenómeno comunicativo. En Videojuegos: Comunicación y persuasión (Legerén, Vol. 2, pp. 33-52). Comunicación Social Ediciones. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7826771 Áviles, B. (2024, 8 abril). Invitación a evento de nickname. Discord. https://media.discordapp.net/attachments/1209978193537146961/1230695168168955 964/Publicidad_convocatoria_equipos_universitarios.png?ex=673bed31&is=673a9bb 1&hm=237ba1187ea4ba69b56e127c150cdadb8cc9fe16165d651f9e3dbdcd96aed7a8 &=&format=webp&quality=lossless&width=671&height=671 Betancourt, C. & Riot Games. (2024, 25 agosto). SEOUL, KOREA - AUGUST 25. Flickr. https://www.flickr.com/photos/valorantesports/53946825819 Blackhead logo. (s. f.). Pinterest. https://i.pinimg.com/736x/c2/63/4a/c2634ab0dbd6af996df9d2c95fa1cbb9.jpg Canal de Twitch: LigaUniversitariaCO. (2023). Twtich. https://www.twitch.tv/ligauniversitariaco Canal de WhatsApp: Juega con la UAN. (2024). Whatsapp. Canal Discord: Juega con la UAN. (2024). Discord. https://discord.gg/adadmTVUSB Carmona, D. G. (2021). Esports: origen, presente y futuro. Revista Electrónica de Derecho de la Universidad de la Rioja (REDUR), 19, 109-117. https://doi.org/10.18172/redur.5127 Castellano, O. (2023, 7 marzo). Los eSports y su creciente impacto en la industria del marketing digital. AddGlow. https://www.adglow.com/es-es/blog/los-esports-y-sucreciente-impacto-en-la-industria-del-marketing-digital |
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