UAN eSports

The present project focused on optimizing the visibility and impact of the eSports program at Universidad Antonio Nariño (UAN) in its Bogotá campuses, through a redesign of its visual identity and the implementation of communication strategies. The general objective was to strengthen the gamer cultu...

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Main Author: Santos Llanes, Carlos Andrés
Other Authors: Bernal Sandoval, Héctor Adolfo
Format: Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
Language:Español
Published: Universidad Antonio Nariño 2025
Subjects:
Online Access:https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12463
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description The present project focused on optimizing the visibility and impact of the eSports program at Universidad Antonio Nariño (UAN) in its Bogotá campuses, through a redesign of its visual identity and the implementation of communication strategies. The general objective was to strengthen the gamer culture within the university community, enhancing the sense of belonging and recognition of the program.
format Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado
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institution Repositorio Digital UAN
language Español
publishDate 2025
publisher Universidad Antonio Nariño
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spelling repositorio.uan.edu.co-123456789-124632025-02-21T18:02:38Z UAN eSports Santos Llanes, Carlos Andrés Bernal Sandoval, Héctor Adolfo eSports identidad visual comunicación difusión cultura gamer eSports visual identity communication dissemination gamer culture The present project focused on optimizing the visibility and impact of the eSports program at Universidad Antonio Nariño (UAN) in its Bogotá campuses, through a redesign of its visual identity and the implementation of communication strategies. The general objective was to strengthen the gamer culture within the university community, enhancing the sense of belonging and recognition of the program. El presente proyecto se enfocó en optimizar la visibilidad y el impacto del programa de eSports de la Universidad Antonio Nariño (UAN) en las sedes de Bogotá, mediante el rediseño de su identidad visual y la implementación de estrategias de comunicación. El objetivo general fue fortalecer la cultura gamer dentro de la comunidad universitaria, mejorando el sentido de pertenencia y el reconocimiento del programa. final Diseñador(a) Gráfico(a) Pregrado Presencial Monografía 2025-02-21T18:02:36Z 2025-02-21T18:02:36Z 2024-11-28 2025-02-21 Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado Estudio exploratorio info:eu-repo/semantics/acceptedVersion http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec http://purl.org/redcol/resource_type/PIC http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce https://repositorio.uan.edu.co/handle/123456789/12463 Español info:eu-repo/semantics/openAccess http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 pdf application/pdf application/pdf application/pdf Universidad Antonio Nariño Diseño Gráfico Facultad de Artes Bogotá - Circunvalar instname:Universidad Antonio Nariño Airsoft Store Maseberg. (s. f.). Pinterest. https://co.pinterest.com/pin/378372806201548123/ Ancin, I. (2018). La importancia de la identidad visual en la creación y posicionamiento de la marca. OBSERVATÓRIO DE LA ECONOMÍA LATINOAMERICANA, 246. https://ideas.repec.org/a/erv/observ/y2018i24620.html Antón, M. A. (2021). El espectáculo en los deportes electrónicos (esports): origen y evolución de un nuevo fenómeno comunicativo. En Videojuegos: Comunicación y persuasión (Legerén, Vol. 2, pp. 33-52). Comunicación Social Ediciones. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7826771 Áviles, B. (2024, 8 abril). Invitación a evento de nickname. Discord. https://media.discordapp.net/attachments/1209978193537146961/1230695168168955 964/Publicidad_convocatoria_equipos_universitarios.png?ex=673bed31&is=673a9bb 1&hm=237ba1187ea4ba69b56e127c150cdadb8cc9fe16165d651f9e3dbdcd96aed7a8 &=&format=webp&quality=lossless&width=671&height=671 Betancourt, C. & Riot Games. (2024, 25 agosto). SEOUL, KOREA - AUGUST 25. Flickr. https://www.flickr.com/photos/valorantesports/53946825819 Blackhead logo. (s. f.). Pinterest. https://i.pinimg.com/736x/c2/63/4a/c2634ab0dbd6af996df9d2c95fa1cbb9.jpg Canal de Twitch: LigaUniversitariaCO. (2023). Twtich. https://www.twitch.tv/ligauniversitariaco Canal de WhatsApp: Juega con la UAN. (2024). Whatsapp. Canal Discord: Juega con la UAN. (2024). Discord. https://discord.gg/adadmTVUSB Carmona, D. G. (2021). Esports: origen, presente y futuro. Revista Electrónica de Derecho de la Universidad de la Rioja (REDUR), 19, 109-117. https://doi.org/10.18172/redur.5127 Castellano, O. (2023, 7 marzo). Los eSports y su creciente impacto en la industria del marketing digital. AddGlow. https://www.adglow.com/es-es/blog/los-esports-y-sucreciente-impacto-en-la-industria-del-marketing-digital
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